تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز چیست؟

در این مقاله گروه تخصصی کاتالیست وان تصمیم دارد تا اطلاعات کاملی درباره تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز که یکی از خودروهای جذاب و قدرتی می باشد  در اختیارتان قرار دهد ،

داستان از اینجا آغاز شد که وراکروز از کمپانی موفق هیوندا وارد بازار شد ،هیوندای وراکروزHyundai Veracruz) یا همان هیوندای آی‌ایکس۵۵   Hyundai ix55) از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ درکره جنوبی تولید و وارد رقابت خودورها شد.

.درباره طراحی این خودرو باید گفت که موتور در جلوی خودرو قرار دارد و محور جلو وخودرو های چهار چرخ محرک  است طول آن هم در حالت طبیعی ۱۹۰٫۶ اینچ (۴٬۸۴۰ میلیمتر) و عرض آن در حالت طبیعی ۷۶٫۶ اینچ (۱٬۹۵۰ میلیمتر)می باشد. سیستم جعبه‌دندهٔ آن شش دنده است و به صورت خودکار میب اشد.

هیوندا وراکروز از سال ۲۰۰۶ به بازار آمده است و هدف آن با هدف رقابت با الکسوس آرایکس 350 بوده است این خودرو در بازار ، عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است.و جزو کراس‌اوورهای متوسط (به انگلیسی Mid-size crossover) دسته‌بندی شده است.

برای مطالعه بیشتر : بهترین مرکز شستشوی کاتالیزور

تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز و نقش آن در خودرو

کاتالیزور یا همان کاتالیست قطعه ای از خودرو می باشد که به خاطر یکی از مهم ترین مسائل محیط زیستی یعنی آلایندگی هوا بر روی خودروها نصب مي شوند. در ادامه به شما خواهیم گفت که این قطعه چطور عمل خواهد کرد. و چه کارهای زمان تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز شما را تعویق خواهد انداخت. یکی از مشخصه های تمام خودروهای دنیا آلاینده بودن آنها می باشد. اگرچه ميزان آلایندگی هر خودرو با خودروهای دیگر متفاوت خواهد بود و کاهش ميزان آلایندگی خودرو و بهبود وضعیت مصرف سوخت از هدف های تمام خودروسازی های معتبر دنیا می باشد، توجه نمائید که کاتالیزور خودرو یا مبدل کاتالیزوری وسیله ای برای کنترل انتشار گازهای اگزوزی خواهد بود .

کاتالیزور واکنش ردوکس (واکنش اکسیداسیون و کاهش) ، گازهای سمی و آلاینده هایی که در گازهای خروجی از یک موتور احتراق داخلی وجود دارد را به آلاینده های کم خطر یا بی خطر تبدیل خواهد کرد. مبدل های کاتالیزوری معمولاً برای موتورهای احتراق داخلی که توسط بنزین یا گازوئیل کار خواهند کرد و استفاده می شوند.اگر شما از این قطعه را درست نگهداری نمائید، تا مدت های طولانی به تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز ننیاز پیدا نخواهید کرد.

چک کاتالیزور خودرو
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

تعویض یا تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز چقد ضروری است؟

تعویض یا تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز چقد ضروری است؟یک مبدل کاتالیستی که آسیب دیده باشد و احتیاج به تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز پیدا کرده باشد قادر است به سایر اجزای موتور نیز آسیب جدی وارد نماید، همچنین میتواند بر عملکرد موتور نیز تاثیر گذارد و در ضمن پیامد سایر مشکلات جدی موتور نظیر احتراق ناقص سیلندر می باشد پس در نتیجه بهترین کار این می باشد که در اسرع وقت به یک تعمیرگاه معتبر مانند کاتالیست وان مراجعه کرده  و از تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز خود مطمئن شوید.عمر مفید این قطعه با مسدود شدن منافذ اسفنجی و نیز پوشانده شدن سطح اثرگذار در برابر گازهای خروجی به پایان می رسد و قطعه دیگر قادر نخواهد بود تا گازهای آلاینده خروجی را تصفیه نماید.

عواملی که باعث می شود به تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز نیاز پیدا کند؟

  • عملکرد بد سیستم احتراق

اگر سیستم احتراق عملکرد مناسبی نداشته باشد، کاتالیزور خراب خواهد شد و دلیل آن این می باشد که احتراق به‌درستی صورت نگرفته و بدسوزی (میس فایر) رخ خواهد داد. در نتیجه، مخلوط سوخت به‌طور ناقص خواهد سوخت. سوختن ناقص به تشکیل مقدار زیادی دوده می‌انجامد که در مبدل جمع خواهد شد. در این مرحله قادر خواهید بود تا آن را تمیز نمائید و مشکل را برطرف کنید. اما اگر به جایی برسد که سیم پیچ ذوب گردد، دیگر تمیزکردن آن کمکی نمی کند.

  • مسدود شدن مبدل با پسماندهای احتراق

 موتور اگر به هر دلیلی بیش‌ازحد روغن مصرف نماید، در طی احتراق دود سیاه خورنده‌ای تولید خواهد کرد که همراه با پسماندهای احتراق وارد مبدل خواه شد و روی آن اثر منفی می‌گذارد. اینجاست که به تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز نیاز پیدا خواهید کرد.

  • استفاده از سوخت با کیفیت پایین

 از دلایل دیگر خرابی کاتالیزور استفاده از سوخت کم‌کیفیتمی باشد. این سوخت‌ها به‌طور کامل قادر به سوختن نخواهند بود و مابقی فرایند سوختن آنها در کلکتور و مستقیما در مبدل انجام خواهد شد. به این دلیل ذرات ریز آنها فیلتر را مسدود خواهند کرد و هوا نمی‌تواند از آن عبور نماید.

امتیاز مطلب post