در مورد تعمیر کاتالیزور بسترن b50 چه می دانید؟ آیا می دانید در صورت خرابی مبدل کاتالیزور خودروی بسترن چه باید کرد؟ عملکرد صحیح کاتالیزور چقدر مهم است؟ و… اگر اهل خودرو هستید، دانستن پاسخ این سوالات بسیار مهم است و با اقدام به موقع از آسیب بیشتر به خودروی خود جلوگیری کنید.

قبل از هر چیز برای درک بهتر اهمیت سلامت این قطعه گرانبها باید اطلاعاتی در مورد عملکرد و کارایی کاتالیزور در اختیار شما قرار دهیم تا از اهمیت وجود این قطعه مطلع شوید.

نحوه عملکرد کاتالیزور:

وظیفه کاتالیست این است که از ورود گازهای سمی تولید شده توسط موتور به هوا جلوگیری می کند، به همین دلیل اگر کاتالیست به درستی کار نکند و یا مسیر آن مسدود شود، گازها می توانند به موتور بازگردند و این امر باعث ایجاد موتور می شود. خراب شدن و افزایش مصرف سوخت و… در ادامه به توضیح این عوامل می پردازیم.

این قطعه بسته به میزان مصرف خودروها هر چند سال یکبار نیاز به تعویض یا تعمیر دارد مانند تمام قطعات مصرفی، البته عواملی وجود دارد که باعث می شود خطای کاتالیزور خودرو خود را زودتر از دیگران دریافت کنید عادت عواملی مانند:

آلودگی هوا بالاست
مصرف نامناسب سوخت
شوک خارجی به کاتالیزور
کاتالیزور از مواد خوبی ساخته نشده است
با هر یک از این عوامل، توجه داشته باشید که باید زودتر کاتالیزور یا هر ماشین دیگری را تعمیر کنید.

علائمی که باعث می شود شروع به تعمیر کاتالیزور بسترن b50 کنید؟

در ادامه مهمترین علائمی که باعث خرابی و در نهایت تعمیر مبدل کاتالیزوری می شود را توضیح خواهیم داد، علائمی مانند:

1: افزایش ناگهانی و غیرمنتظره مصرف سوخت خودرو

2: شتاب خودرو را کاهش دهید و سرعت خودرو را افزایش دهید

3: در طول تست آلایندگی مقادیر زیادی گاز هیدروکربن و مونوکسید کربن توسط خودرو تولید می شود که باعث می شود خودروی شما در تست رد شود.

4: یکی دیگر از علائم خرابی کاتالیست، چراغ نشانگر یا چراغ هشدار پشت آمپر است. البته روشن شدن چراغ کنترل علاوه بر خرابی کاتالیزور فاکتورهای دیگری نیز دارد که باید توسط تعمیرکار مشخص شود تا مشکل چیست و رفع شود. .

5: لرزش خودرو در دور آرام

6: بوی نامطبوع از ماشین می آید

7: کاهش و کاهش قابل توجه دمای کاتالیست

8: کاتالیزور را تکان دهید و صدایی مانند خوردن سنگ در داخل بشنوید

تعمیر کاتالیزور بسترن b50 یا تعویض آن کدام بهتر است؟

تعمیر کاتالیزور بسترن b50 یا تعویض آن کدام بهتر است؟تعمیر یا تعویض کاتالیست
برای تعمیر کاتالیزور یا تعویض آن کدام بهتر است؟ این سوالی است که پاسخی واضح دارد: تعمیر، زیرا کاتالیزورها از فلزات پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم ساخته شده‌اند.

به همین دلیل مبلغی که برای خرید این قطعه باید بپردازید نسبتاً زیاد است، بنابراین اکثر رانندگان به جای تعویض کاتالیست تصمیم به تعمیر آن می گیرند، این قطعه وجود ندارد و به جای تعمیر مبدل کاتالیست، باید آن را تعویض کنید. به همین دلیل ما اصرار داریم که به محض مشاهده علائم خرابی کاتالیست که در بالا توضیح دادیم به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

تعمیر کاتالیزور جک s5
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

چرا برای تعمیر کاتالیست بید استار باید به تعمیرات تخصصی مراجعه کرد؟
در این قسمت قصد داریم این سوال مهم و مکرر را توضیح دهیم که چرا باید برای تعمیر کاتالیست بستر به متخصص مراجعه کرد؟ دلیل اول این است که کاتالیست ها قطعات بسیار حساسی هستند و با کوچکترین تمایلی ممکن است مشکل بدتر شود و یا امکان تعمیر این قطعه از بین برود.

دلیل بعدی نحوه قرارگیری کاتالیست است که به راحتی با چشمان خود نمی توانید آن را ببینید و برای تشخیص صحیح عیب این قطعه و تعمیر آن نیاز به ابزار خاصی دارید که بدون استفاده از این ابزارها امکان بالایی وجود دارد. خطا در تعمیر با سپردن تعمیر کاتالیزور بدستار به گروه تخصصی کاتالیست وان از خدمات عالی این مجموعه با ارزان ترین قیمت بهره مند شوید.

آنچه باید درباره تعمیر کاتالیزور بسترن b50 بدانید :

در مورد تعمیر کاتالیزور و شستشوی آن باید بدانید که شستشوی آن یکی از راه های مفید و مناسب برای تعمیر کاتالیست می باشد زیرا هزینه خرید آن همانطور که در بالا اشاره کردیم نسبتاً بالاست و از آنجایی که این قطعه مصرفی است و مانند سایر قطعات مصرفی پس از مدتی افراد با صرف کمترین هزینه به دنبال راهی برای رفع مشکلات و ناراحتی های آن می گردند. پیشنهاد ما این است که این قطعه را بشویید زیرا شستشوی آن نقش مهمی در افزایش طول عمر و سلامت این قطعه گرانبها خواهد داشت.

البته باید توجه داشت که برای کسب نتیجه نهایی مطلوب باید یک سری نکات رعایت شود. شستشوی این قطعه نیازی به مراجعه به تعمیرگاه یا داشتن مهارت و دانش خاصی ندارد و برای این کار کافی است محلول شستشوی مناسبی برای کاتالیست تهیه کرده و داخل مخزن بریزید و سپس خودرو را روشن کنید. به روش سنسور و قطعه مورد نظر از هرگونه ناخالصی و آلودگی پاک می شود.

هنگام شستشوی کاتالیزور به هیچ وجه نگران آسیب دیدن آن نباشید زیرا محلول استفاده شده علاوه بر تمیز کردن 100% هیچ آسیبی به قطعه وارد نخواهد کرد. برای تهیه بهترین نوع این محلول های شستشو به مراکز معتبر و معتبر مراجعه نمایید. زیرا همه برندها این ویژگی منحصر به فرد را ندارند.

در نهایت ذکر این نکته ضروری است: به هیچ عنوان از جوهر نمکی برای کاتالیزور نظافت استفاده نکنید. زیرا به ساختار این قسمت آسیب می رساند.

کلام پایانی: همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، تعمیر کاتالیست یک کار بسیار تخصصی است که باید توسط متخصص انجام شود و هرگز نباید کاتالیست را تعمیر یا تعویض کنید. اگر علاقه مند به مطالعه چنین مقالاتی هستید مقاله تعمیر کاتالیزور لاماری را مطالعه کنید پیشنهاد ما به شماست.

امتیاز مطلب post