سرویس کاتالیزور در تهران : کاتالیزورها در ابتدا برای تصفیه و کنترل گازهای تولید شده توسط دودکش کارخانه ها و کارگاه های صنعتی طراحی شدند، اما بعدها با اجرای قوانین و مقررات آلودگی هوا، کاتالیزور به عنصر ضروری خودروها تبدیل شد. واقعیت این است که هنگام احتراق در موتور خودرو برای تامین سوخت، گازهای بسیار خطرناکی مانند مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن ها تولید می شود و خروج آنها از خودرو مشکلات جدی را به همراه دارد و خطرات بزرگی برای انسان و محیط زیست به همراه دارد. به منظور به حداقل رساندن خطرات زیست محیطی مرتبط با این گازهای سمی، کاتالیزورهایی در لوله های اگزوز خودرو نصب شده است. وظیفه اصلی کاتالیزور این است که این گازها را قبل از آزاد شدن به عناصر دوستدار محیط زیست مانند بخار آب تبدیل کند.

کاتالیست ها قطعات بسیار بادوام با طول عمر بالا هستند. اما از آنجایی که هر قطعه عمر مفیدی دارد و پس از آن دچار استهلاک می شود و دیگر کارایی اولیه را ندارد، کاتالیزور نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما خبر خوب این است که کاتالیست قابل تعمیر است و در صورت خرابی این قطعه می توانید برای تعمیر کاتالیست به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با دلایل اصلی خرابی کاتالیست و شایع ترین علائم خرابی این قطعه آشنا کنیم. اگر با مشکل خرابی کاتالیزور مواجه هستید این مقاله را حتما بخوانید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با گروه کاتالیست وان با شماره تلفن09128385256 تماس بگیرید.

سرویس کاتالیزور در تهران و علائم خرابی کاتالیست خودرو

یکی از رایج ترین سوالاتی که شما مشتریان عزیز از خود می پرسید این است که چگونه می توان تشخیص داد که آیا کاتالیست آسیب دیده است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مشاهده برخی علائم نشان دهنده خرابی کاتالیست است. برخی از رایج ترین علائم خرابی کاتالیست عبارتند از:

صدای تق تق از زیر ماشین بشنوید

اگر شبکه اسفنجی کاتالیزور آسیب ببیند و شکسته شود، در سرعت های بالا یا هنگام استارت زدن خودرو، با برخورد ذرات به دیواره های کاتالیزور، صدایی شبیه به سنگ خواهید شنید.

چراغ ماشین را روشن کنید

دلایل مختلفی برای روشن شدن چراغ خودرو وجود دارد که یکی از این دلایل، تشخیص سنسور نسبت سوخت هوا و سنسور اکسیژن است. در چنین شرایطی چراغ روشن می شود و به شما می گوید که تعادل نسبت سوخت به هوا به هم خورده و کاتالیزور به درستی کار نمی کند. در این شرایط اگر برای تعمیر کاتالیزور در تهران مراجعه کنید، مکانیک خودرو را برای کدهای ایراد اسکن می کند تا خرابی دستگاه مشخص شود.

کاهش سرعت خودرو در سرعت بالا

اولین نشانه کاهش راندمان کاتالیزور، تأثیر بر عملکرد موتور است. بنابراین توجه به عملکرد موتور به خصوص شتاب آن در دورهای بالا به شما نشان می دهد که آیا کاتالیست به درستی کار می کند یا خیر. همچنین توجه داشته باشید که آیا با کاهش سرعت شتاب کمتر و مصرف سوخت بالاتری می گیرید یا خیر؟

بوی گوگرد را از اگزوز استشمام کنید

در ترکیبات بنزین مقدار مشخصی گوگرد وجود دارد که در طی فرآیند احتراق به سولفید هیدروژن تبدیل می شود، کاتالیزور این گاز سمی را به دی اکسید گوگرد تبدیل می کند که گازی بی ضرر و بی بو است. اگر کاتالیزور به درستی کار نکند، سوخت خام یا نیمه سوخته در اگزوز باقی می‌ماند، بنابراین بوی گوگرد را حس می‌کنید که شبیه بوی تخم‌مرغ فاسد است.

خودرو در تست آلایندگی مردود شد

اگر خودرو در تست آلایندگی رد شود، شکی نیست که کاتالیست مشکل دارد و نمی تواند گازهای خروجی خودرو را به درستی شناسایی، جدا و تصفیه کند.

همه چیزهایی که ذکر کردیم در واقع به معنای یک چیز هستند: موتور نفس نمی کشد!

البته نکته مهم این است که خرابی کاتالیست به صورت ناگهانی اتفاق نیفتد. در عوض، علائمی را مشاهده خواهید کرد که کاتالیزور مختل شده است. در چنین شرایطی استخدام تعمیرگاه های مجاز برای تعمیر مبدل کاتالیزوری در تهران می تواند بهترین راه حل باشد.

تعمیر کاتالیزور بسترن b50
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

سرویس کاتالیزور در تهران  و نحوه تعمیر کاتالیست

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه اقداماتی برای عیب یابی و تعمیر کاتالیست در تهران انجام می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اقدامات زیر برای تعمیر کاتالیست در تهران در حال انجام است:

بررسی ظاهر کاتالیست

ابتدا کاتالیزور به صورت بصری بررسی می شود. اگر این قسمت شکسته، خراشیده یا فرورفته باشد، به احتمال زیاد شبکه اسفنجی داخلی آن نیز آسیب دیده است. البته با این روش نمی توان 100% از خرابی دستگاه اطلاع داشت، اما ساده ترین راه رعایت ظاهر دستگاه است.

فشار اگزوز را بررسی کنید

گفتیم که کاتالیست در قسمت اگزوز خودرو نصب می شود و گازهای خروجی اگزوز را آنالیز می کند. بنابراین، اگر فشار اگزوز بررسی شود، عملکرد کاتالیزور تا حد زیادی اندازه گیری می شود. برای این کار یک گیج فشار لازم است. فشار اگزوز را می توان با استفاده از فشارسنج و سایر تجهیزات تخصصی اندازه گیری کرد. اگر فشار اگزوز بالاتر از حد مجاز باشد، این نشان می دهد که کاتالیزور به درستی کار نمی کند.

سرویس کاتالیزور در تهران و هزینه بازسازی کاتالیست در تهران

اگر قسمت کاتالیست خودرو شما آسیب دیده باشد و برای تعمیر کاتالیست به یکی از تعمیرگاه های مجاز و معتبر تهران مراجعه کنید، خواهید دید که هزینه تعمیر کاتالیست به عوامل مختلفی از جمله قیمت بستگی دارد. کاتالیزور. بخش، شدت آسیب و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر.

بنابراین در ابتدا تکنسین ها از دستگاه عیب یابی برای عیب یابی استفاده می کنند و عیب خودرو شما را به صورت کامپیوتری تشخیص می دهند. سپس بسته به عیب و اینکه آیا قطعه مورد نظر قابل تعمیر است یا خیر. درستش خواهند کرد.

در این مرحله، سطح مهارت و تجربه تعمیرکار، تعمیرگاهی که به آن مراجعه کرده اید و سطح خدماتی که به شما ارائه می دهند، بر هزینه تعمیر کاتالیست تأثیر دارد. برای اطلاع از هزینه دقیق تعمیر کاتالیزور در تهران با شماره09128385256 تماس بگیرید و با ارائه توضیحات دقیق از وضعیت خودرو خود، هزینه تعمیر را استعلام کنید.

سرویس کاتالیزور در تهران و زمان مناسب برای بازسازی یا تعویض کاتالیزور ؟

یکی از سوالات متداول شما مشتریان گرامی این است که آیا تعمیر کاتالیست معقول است و بعد از تعمیر می تواند به عملکرد اولیه خود برگردد یا به عبارتی با دیدن چه علائمی باید کاتالیست را تعویض کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت زمانی که برای تعمیر کاتالیست به تعمیرگاه مراجعه می کنید در ابتدا مهمترین قسمت کاتالیست یعنی شبکه اسفنجی بررسی می شود. اگر این قطعه رسوب نشان دهد با شستشو و نگهداری به حالت اولیه برمی گردد و قابل استفاده است. اما اگر این قسمت شکسته و گم شود; دیگر نمی توان با شستشو و نگهداری آن را اصلاح کرد. در چنین شرایطی خرید کاتالیست جدید و تعویض قطعه مورد نظر ضروری است.

به یاد داشته باشید که اگر گازهای سمی اگزوز به درستی توسط کاتالیزور تصفیه نشوند، به موتور باز می گردند و عملکرد موتور را مختل می کنند و حتی ممکن است وارد کابین خودرو شوند که برای سرنشینان بسیار خطرناک خواهد بود.

خلاصه و سخنان پایانی

در این مقاله در مورد علل و علائم خرابی کاتالیست صحبت کردیم. ما گفته ایم که مراحل عیب یابی و تعمیر کاتالیست چیست و در چه شرایطی می توان کاتالیست را تعمیر کرد. همچنین در مورد تعمیر کاتالیست در تهران صحبت کردیم و برای عیب یابی و تعمیر کاتالیست به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کردیم و در مورد نحوه تعمیر کاتالیست و عوامل موثر بر هزینه تعمیر کاتالیست توضیحاتی را به شما دادیم.

امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات ارزشمندی در رابطه با تعمیر کاتالیزور در تهران در اختیار شما قرار داده باشد. برای پرسیدن سوالات خود در مورد تعمیر کاتالیست می توانید با شماره تلفن09128385256 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سایر خدمات کاتالیست وان :

تعمیر کاتالیزور چانگان        تعمیر کاتالیزور بنز     تعمیر کاتالیزور کیا

امتیاز مطلب post