درباره تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم بیشتر بدانید!

پیش از آنکه درباره تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم بهتر است کمی درباره نحوه عملکرد کاتالیزور و اهمیت آن بدانید
مبدل کاتالیزوری یا کاتالیست قطعه ای پرکاربرد است که در سیستم اگزوز یک موتور احتراق داخلی نصب خواهد شد. این قطعه جعبه ای شکل است با ساختار لانه زنبوری دارد.
وظیفه اصلی آن پردازش همه ی گازها و دودهایی می باشد که در فرآیند احتراق ایجاد خاهند شد و خطر آنها را کاهش خواهد داد. هدف این قطعه آن است که وسیله نقلیه کمتر مه دود و سایر سموم را تولید نماید که برای محیط زیست و همینطور برای ما انسان ها مضر می باشد.

در اکثر مواقع به این دلیل که ما این گازها را تنفس خواهیم کرد و آنها می توانند بدن ما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهند. یعنی، آنها قادر هستند تا بیماری های مختلفی در انسان ها ایجاد نمایند که منجر به مرگ زودرس نیز خواهند شد.

یک مبدل کاتالیزوری بد نیز امکان دارد در نهایت منجر به خرابی فاجعه‌بار موتور گردد. به همین خاطر، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که به موقع تعمیر کاتالیزور بپردازید. تصور نمائید که ماشین شما در حال خفگی می باشد و نمی تواند گازهای داخل لوله های اگزوز را به طور موثر آزاد نماید.

امکان دارد در این مواقع فشار زیلد شود و باعث ترک خوردن اگزوز گردد. به صورت کلی، سرعت موتور را کاهش خواهد داد. این می تواند به عنوان یک ترمز اگزوز در یک کامیون عمل نماید، اما واضح است که شما مخالف وقوع این حوادث در خودروی خود هستیدچرا که موتور خودروها ضعیف می باشند و نمی توانند فشاری را که یک کامیون دیزلی تحمل می نماید را تحمل کند.

اگر کاتالیزور خودروی شما خراب است، لزوماً به این معنی نمی باشد که آشغال است و باید آن را با یک مبدل جدید جایگزین نمائید. راه های زیادی وجود دارد که چگونه می توانید یک مبدل کاتالیزوری را احیا نمائید و عملکرد را به خودرو باز گرانید.

حال به این موضوع خواهیم پرداخت که کاتالیزورها چگونه کار می کنند و جادوی خود را در زیر کاپوت چگونه انجام خواهند داد.

برای مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز

تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم و نحوه عملکرد آن

مبدل های کاتالیزوری در اوایل دهه 70 ابداع و وارد بازار شدند، زمانی که مقررات سخت گیرانه تری وارد قانون گشت. آنها برای کاهش مه دود و همینطور جلوگیری از آلودگی و پاکسازی و ایمن کردن هوا برای مردم استفاده از آن ها ضروری شدند.

نحوه کار آنها نسبتاً ساده می باشد. احتراق فرآیند تولید انرژی خواهد بود. سوخت، هوا و جرقه سه عامل مهمی می باشند که باعث انفجار در موتور خواهند شد این انفجارها باعث حرکت میل لنگ و تولید انرژی می شود. این امر منجر به شتاب خودرو شما از حالت سکون به سرعت کروز در جاده خواهد شد.

هزینه شستشوی کاتالیزور سمند ef7
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

این واکنش احتراق دارای جنبه های منفی می باشد یعنی فرآیند احتراق منجر به انرژی حرکتی گشته، اما علاوه بر آن بخار آب H2O و همچنین دی اکسید کربن CO2 تولید خواهد شد. CO2 باعث آلودگی هوا می گردد چرا که از ذرات مضر تشکیل شده است که هوا را برای تنفس سمی خواهد کرد. یعنی ذرات NOx.

چگونه مبدل کاتالیزوری فونیکس FX پریمیوم را بدون تعویض تعمیر نمائیم!

چگونه مبدل کاتالیزوری فونیکس FX پریمیوم را بدون تعویض تعمیر نمائیم!در این قسمت، مبدل کاتالیزوری وارد عمل خواهد شد. کاتالیزورها همانگونه که گفته شد جعبه ای می باشد که در داخل دارای ساختار لانه زنبوری می باشد این قطعه از فلزات گرانبها ساخته شده است.

این فلزات با گرمای زیاد ترکیب شده و این امر باعث اکسیده شدن ذرات و کم شدن انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد شد (نظیر مبدل کاتالیزوری). با این حال، مقداری بخار از خودرو خارج خواهد شد که سمی است. اما آنها به بدی قبل از ورود به مبدل کاتالیزوری نمی باشند.

کاتالیست ها از فلزات گرانبها تشکیل شده اند. یعنی پلاتین، این فلز به سختی به دست خواهد آمد. آنها همچنین شامل رودیوم و پالادیوم نیز می باشند. و همه اینها هزینه بالایی می باشند این فلزات باعث شده تا مبدل های کاتالیزوری قیمت بالایی داشته باشند..

از کچا بدانیم به تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم نیاز داریم؟!

علائم زیادی است که می تواند به این معنی باشد که مبدل کاتالیزوری شما خراب است و خودروی شما نیاز به تعمیر کاتالیزور دارد. در مورد بعضی از آنها در این بخش توضیح خواهیم داد. باید بدانید که شش علامت مهم وجود دارد که در هنگام خرابی مبدل کاتالیزوری رایج‌تر می باشند:

نحوه تعمیر مبدل کاتالیزوری بدون تعویض

: نور موتور را بررسی نمائید چگونه مبدل کاتالیزوری را بدون تعویض چراغ چک موتور تعمیر نمائیم

این علامت یکی از شایع ترین علائم مرتبط با مشکل خرابی مبدل کاتالیزوریمی باشد. و اگر مبدل کاتالیزوری خراب است، این نور احتمالاً برای مدتی شما را آزار خواهد داد.
این چراغ به دلیل وجود سنسورهای O2 در جلوی مبدل های کاتالیزوری روشن خواهد شد. این حسگرها گازهایی را که از اگزوز عبور خواهند کرد نظارت می‌کنند و تخمینی به ECU می‌دهند که ماشین شما چقدر کارآمد می باشد.

پس بهتر است هر چه سریعتر تعمیر کاتالیزور خود را در یک مرکز معتبر  برای انجام تعمیر کاتالیزور ببرید و از خسارت های شدید موتور جلوگیری نمائید.

با سپردن تعمیر تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم خود به گروه تخصصی کاتالیست وان بهترین خرمات را با ارزان ترین قیمت دریافت نمائید.

امتیاز مطلب post