تعمیر کاتالیزور میتسوبیشی :

کاتالیست ها طول عمر بالایی دارند اما مثلا اگر در خودروی میتسوبیشی خراب شد، باید سریعا به دنبال تعمیر کاتالیست میتسوبیشی در زمان خرابی آن باشید، حتی اگر قیمت کاتالیست میتسوبیشی کمی مردمک باشد.

کاتالیزور برای چه در خودرو استفاده می شود؟
این دستگاه در امتداد لوله اگزوز خودروی شما قرار می گیرد و ذرات ریز آلاینده سوخت خودرو را تجزیه می کند و ذراتی تولید می کند که خطر کمتری برای محیط زیست ما دارند.

اهمیت تعمیر کاتالیست میتسوبیشی

تعمیر این دستگاه ها را به فردی که در کار خود صلاحیت دارد بسپارید زیرا این دستگاه بسیار پیچیده است

که حتی اگر قسمتی آسیب دیده باشد به درستی کار نمی کند. کاتالیزور تا حدی

در قسمت پایین خودرو قرار دارد که علت خرابی های زیادی است.

چه عواملی باعث خواهند شد تا به تعمیر کاتالیزور میتسوبیشی نیاز پیدا کنید؟

تغییرات دما و همچنین تغییر در ترکیب گاز باعث از کار افتادن آن می شود

یا اگر سیستم جرقه زنی خودرو شما خراب است، ترکیبات اضافی و انژکتورهای نمکی را داخل باک خودرو بریزید.

این به کاتالیزور آسیب می رساند، گرم شدن بیش از حد موتور خودرو منجر به اختلال در عملکرد کاتالیست می شود.

قیمت کاتالیزور میتسوبیشی و تعمیر کاتالیزور میتسوبیشی

اصلا نگران قیمت این دستگاه نباشید چون قیمت آن نسبت به کارایی آن بسیار مناسب است

و متعادل برای اطلاع از لیست قیمت کاتالیزور بنز و همچنین کاتالیست مازراتی و کاتالیزور ام وی ام با ما تماس بگیرید.

یک نکته مهم در مورد کاتالیزور
نکته بسیار مهم در مورد خرابی کاتالیست این است که برای انجام عملیات تعمیر ابتدا باید موارد ذکر شده در قسمت های بالا که باعث خرابی می شود را تعمیر کرد و سپس نسبت به تعمیر یا در هنگام تعویض کاتالیست اقدام کرد زیرا قبل از تعمیر سایر قطعات کاتالیست هرگز تعمیر نمی شود و پس از مدت کوتاهی از کار می افتد.

نحوه تعمیر کاتالیزور میتسوبیشی و ساختار سیستم اگزوز و کاتالیزور میتسوبیشی چگونه است؟

نحوه تعمیر کاتالیزور میتسوبیشی و ساختار سیستم اگزوز و کاتالیزور میتسوبیشی چگونه است؟در تمامی خودروها سیستم اگزوز قسمت مهمی است، وظیفه این قسمت هدایت و تخلیه گازهایی است که از موتور و در واقع سیلندر خودرو خارج می شود.

در سال های اخیر اگزوز تنها از دو قسمت تشکیل شده بود. قسمت اول کاهش دمای گازهای خروجی موتور و قسمت دوم کاهش آلودگی صوتی را بر عهده داشت.

بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

اما در سال های اخیر قطعه جدیدی به این سیستم اضافه شده است که وظیفه آن بسیار مهم است، قسمت سوم سیستم اگزوز کاتالیست است که وظیفه تبدیل گازهای آلاینده خارج از سیلندر خودرو را به گازهای ایمن دارد.

این جزء می تواند گازهای خطرناکی مانند اکسیدهای نیتروژن، هیدروکربن ها و مونوکسید کربن ایجاد شده در اثر سوزاندن سوخت بی کیفیت را به گازهای غیر سمی و ایمن تبدیل کند.

اما ساختار کاتالیزور میتسوبیشی به صورت اسفنجی یا شبکه ای است که مواد این شبکه می تواند فلزات گرانبهایی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم باشد.

ساختار اسفنجی به این دلیل ایجاد شده است که می تواند آلودگی گازی که از موتور با سطح تماس بزرگتر خارج می شود را از بین ببرد.

کاتالیزور برای انجام صحیح فرآیند تصفیه گازهای آلاینده به دمای بسیار بالایی نیاز دارد، این دما در حدود 800 تا 900 درجه سانتیگراد است و به همین دلیل این قطعه بلافاصله پس از خروج اگزوز موتور نصب می شود تا گرمای کافی را تامین کند. فرآیند شیمیایی خود و تصفیه گازهای آلوده.

کاتالیزور میتسوبیشی چقدر عمر می کند؟

این قطعه به طور متوسط ​​بین 80 تا 100 هزار کیلومتر طول عمر دارد و پس از این مدت باید تعویض شود.

البته اگر کاتالیزور میتسوبیشی را به طور مرتب نگهداری کنید، طول عمر این قطعه بیشتر می شود. اما اگر مدت زیادی از کارکرد خودرو شما می گذرد و در این مدت هیچ اقدامی برای بازدید و شستشوی کاتالیست میتسوبیشی انجام نداده اید، به احتمال زیاد این قطعه کارایی خود را از دست داده و دیگر نمی تواند آلاینده را تبدیل کند. گازها به گاز غیر خطرناک

اگر خودروی شما بیش از چهار سال عمر دارد باید به فکر خرید کاتالیست میتسوبیشی باشید در غیر این صورت خودرو هوا را بسیار آلوده می کند و احتمال دارد در تست های MOT مردود شود.

بازرسی دوره ای این قطعه می تواند نقش مهمی در افزایش عمر مفید آن داشته باشد.

به عنوان معتبرترین مرکز خدمات کاتالیست میتسوبیشی، از شما دعوت می کنیم تا برای بررسی های دوره ای کاتالیست خودرو خود به این مرکز مراجعه کنید.

 

 

امتیاز مطلب post