در باره تعمیر کاتالیزور هاوال h9 چه می دانید؟

باعث تاسف است چرا که دیده شده در بعضی مواقع رانندگان عزیز به تعمیر کاتالیزور خودروی خود نظیر تعمیر کاتالیزور هاوال h9 توجه کافی ندارند و این موضوع باعث می شود تا به موتور خودرو، اگزوز و… آسیب های جدی وارد  گردد که اگر به موقع اقدام به تعمیر یا تعویض کاتالیزور می نمودند این اتفاق رخ نمی داد و صد در صد هزینه تعمیر بسیار کم تر می گشست، به همین دلیل گروه تخصصی کاتالیست وان که سال ها تجربه موفق در زمینه تعمیر کاتالیزور ، تعویض کاتالیزور، فروش کاتالیزور و… دارد تصمیم دارذ تا این بار توضیحاتی را درباره تعمیر کاتالیزور هاوال h9 در اختیار شما عزیزان بگذارد.

آنچه بهتر است درباره تعمیر کاتالیزور هاوال h9 بدانید!

درباره تعمیر کاتالیزور هاوال h9 باید به این موضوع توجه نمائید که ، خودروها هنگام کار دود و گازهای زیادی تولید می نمایند که به آن ها را گازهای گلخانه ای نیز گفته می شود.

انتشار گازهای گلخانه ای به آلودگی هوا کمک می نماید ، سیستم اگزوز مدرن در وسایل نقلیه دارای طیف وسیعی از قطعات است که به کنترل آلاینده ها کمک خواهد کرد و آنها را دوستدار محیط زیست می دانند.

از جمله این قطعات کاتالیزور است که به بسیاری از خودروسازان کمک کرده تا استانداردهای تعیین شده توسط قانون استاندارد ملی آلایندگی را رعایت کنند.

کاتالیزورها یا همان کاتالیست ها قسمت مهمی از سیستم اگزوز می باشد و تا به حال احتمالاً از خود پرسیده اید که مبدل کاتالیزوری چه کار می‌کند؟ به خواندن ادامه دهید تا در مورد نقشی که در ماشین شما ایفا  می نمایند بیشتر بدانید.

برای مطالعه بیشتر : سرویس کاتالیزور

تعمیر کاتالیزور هاوال h9 و تعریف کاربرد آن ؟

در ارتباط با تعمیر کاتالیزور هاوال h9، همانطور که توضیح داده شد، کاتالیزورها بخش مهمی از سیستم اگزوز خودرو  می باشند. که با تبدیل گازهای خطرناک احتراق به مواد کمتر مضر نظیر بخار آب و دی اکسید کربن، به کم کردن تعداد آلاینده های سمی منتشر شده در هوا کمک می نمایند .

این کار با قرار دادن این دودها در معرض مواد شیمیایی و فلزات داخل مبدل انجام خواهد شد تا واکنش‌های شیمیایی را تحریک گردند که در غیر این صورت آلاینده‌های سمی را به آلاینده‌های نسبتاً بی‌ضرر تبدیل خواهند کرد. بیایید درباره نحوه عملکرد کاتالیزورها کمی بیشتر اطلاعات کسب نمائید.

این قطعات ارزشمند از محفظه ای به نام کاتالیزور برای تبدیل ترکیبات مضر از گازهای خروجی موتور به گازهای ایمن نظیر بخار استفاده خواهند کرد. این ماده برای تقسیم مولکول‌های ناایمن در گازهایی که خودرو تولید می شود تا پیش از رها شدن در هوا کار کند.

مکمل تمیز کننده مبدل کاتالیست
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

این قطعات در قسمت زیرین خودرو واقع گشته و شبیه یک جعبه فلزی بزرگمی است که دو لوله از آن خارج می گردد  مبدل از این دو لوله و کاتالیزور در طول فرآیند ایمن سازی گازها برای دفع استفاده می نماید

گازها از لوله “ورودی” متصل به موتور خودرو وارد می شود. اینها روی کاتالیزور دمیده می گردند که باعث واکنش شیمیایی می شود که آلاینده ها را از هم جدا کرده و گازهای کم ضرر اکنون از طریق لوله دوم یا “خروجی” که به لوله اگزوز خودرو متصلمی باشند، عبور می دهد.

نشانه هایی که به ما می گوید به تعمیر کاتالیزور هاوال h9 نیاز داریم !

نشانه هایی که به ما می گوید به تعمیر کاتالیزور هاوال h9 نیاز داریم !درباره تعمیر کاتالیزور هاوال h9 لازم به ذ کر است که، مانند هر مشکل دیگری در خودرو، علائم خاصی را به همراه دارد که به مبدل معیوب اشاره می نماید. این موارد شامل نکات زیر می باشد:( خرید کاتالیزور )

شما یک هشدار موتور روی داشبورد خود دارید. وقتی چراغ موتور شما چشمک زند، احتمالا مبدل معیوب گشته است.
شما مسافت پیموده شده کوتاهی دارید. اگر وسیله نقلیه شما شروع به مصرف بنزین بیشتری بکند و مصرف سوخت شما بدتر گردد، ممکن است به دلیل این است که کاتالیزور معیوب است.
بوی بدی مثله تخم مرغ از لوله اگزوز شما بیاید. وقنی که دود اگزوز شما بوی تخم مرغ فاسد دهد، نشان دهنده این است که مبدل شما خراب شده است.
خلاصه
مبدل های کاتالیزوری یک جزء ضروری خودرو است. آنها آلاینده های مضر موتورهای احتراق داخلی شما را به آلاینده های کمتر مضر تبدیل خواهد کرد. اکثر خودروها در اکثر مواقع یک مبدل کاتالیزوری دارند، اما بعضی از خودروها به دو یا چند مبدل مجهز هستند که در بیشتر مواقع برای رعایت استانداردهای آلایندگی سخت‌تر است.

این قطعات که همانگونه که قرار است کار کند، سولفید بدبو را به دی اکسید گوگرد بی بو تبدیل خواهد کرد. زمانی که کاتالیزور خراب باشد، تبدیل صورت نخواهد گرفت، به همین خاطر بعضی از گازهای نسوخته حاوی سولفید هیدروژن بدبو از اگزوز شما خارج می گردند.لطفا تعمیر کاتالیزور هاوال h9 را جدی بگیرید.

.

امتیاز مطلب post