تعمیر کاتالیزور BAC X3 را با خیالی آسوده می توانیدبه گروه تخصصی کاتالیست وان بسپارید، این گروه تخصصی سال ها است که در زمینه تعمیر کاتالیزور، تعویض آن و… فعالیت دارد و متاسفانه در این سال ها به این نتیجه رسیده ایم که رانندگان خودرو اطلاعات زیادی درباره اهمیت عملکرد کاتالیزور و تعمیر /ان و… ندارند به همین دلیل تصمیم گرفت تا مقاله ای درباره تعمیر کاتالیزور BAC X3 در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا بیشتر با این قطعه ارزشمند آشنا شوید.

در ابتدا باید بگوئیم که کاتالیزورها جزء یک سیستم اگزوز می باشند که آلاینده های مضر را به گازهای گلخانه ای کمتر مضر تبدیل خواهند کرد. رانندگی با مبدل معیوب می‌تواند منجر به افزایش این آلاینده‌های مضر و کاهش قدرت، به ویژه در هنگام شتاب‌گیری اولیه گردد.

علائمی که به شما می گوید به تعمیر کاتالیزور BAC X3 نیاز دارید!

در تعریف تعمیر کاتالیزور BAC X3، باید بدانید که کاتالیزورها یا همام کاالیست یکی از اجزای کلیدی سیستم اگزوز خودرو می باشد: بعضی از خواص گازهای مضر تولید شده در هنگام کارکردن موتور را تغییر خواهد داد. به همین دلیل، گازهای ساطع شده اثرات مخرب کمتری بر محیط زیست خواهند گذاشت.

خرابی مبدل کاتالیزوری اصلا غیر معمول نمی باشد چون مانند هر قطعه مصرفی دیگری تاریخ مصرف دارد و همچنین. هر گونه ضربه خارجی نظیر زباله در جاده یا گرم شدن بیش از حد اجزای داخلی موتور می تواند بر آن تأثیر گذار باشد. بیایید در مورد برخی از علائم مبدل کاتالیزوری با Car From Japan بیشتر بدانید

1. موتور ناقص
کاتالیزورها امکان دارد بیش از حد گرم شوند و در صورت کار نکردن موتور علائم خرابی را نشان خواهند داد. و این اولین علامت مبدل کاتالیزوری بد می باشد. یک مخلوط سوخت بسیار غنی با وارد کردن سوخت خام به مبدل باعث احتراق می گردد. این وضعیت خطرناک می باشد چرا که می تواند اجزای کاتالیزور را ذوب نماید.

برای مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور ام جی gs

2. از دست دادن قدرت در هنگام شتاب
از دست دادن قدرت در هنگام شتاب گیری یا بالا رفتن از سربالایی یکی از رایج ترین علائم گرفتگی مبدل کاتالیزوری می باشد. مکانیک ها در بیشتر مواقع این علت را اشتباه تشخیص  خواهند داد، به خصوص در صورت گرفتگی جزئی، و پیشنهاد خواهند کرد تا  چند جزء را تغییر دهید که غیرضروریمی باشد.

با استفاده از یک تست ساده قادر خواهید بود تا از این مشکل مطمئن گردید. جدا از شتاب کم مصرف آشکار، می توانید اگزوز را با دست خود زمانی که خودرو خاموش است چک نمائید.

استبدال المحفز
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

از یک دستیار بخواهید که دور ماشین را بین 1800 تا 2000 نگه دارد در حالی که فشار اگزوز را با دست خود از پشت لوله اگزوز بررسی نمائید. اگر احساس جریان اگزوز داغ گردید، مبدل قطعا مسدود گشته و نیاز به تعمیر کاتالیزور BAC X3 خواهید داشت.

3. عملکرد ضعیف
کاهش کلی عملکرد موتور نشانه دیگری می باشد که این امکان را بدهید که کاتالیزور خودوری شما دچار مشکل شده است. این به دلیل فشار برگشتی است که مبدل خراب ایجاد می نماید و موتور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و از کار آزادانه آن جلوگیری خواهد کرد. باعث می گردد خودروی شما بلرزد و انفجار ناگهانی فشار می تواند گاهی اوقات موتور را در حین رانندگی نیز متوقف نماید.

4. کاهش عملکرد سیستم اگزوز
راه دیگر برای مشاهده علائم بد مبدل کاتالیزوری این می باشد که مراقب عملکرد سیستم اگزوز باشید. اگر مبدل از کار بیفتد، خراب خواهد شد و مشکل را می توان به خطا در سیستم سوخت رسانی ردیابی نمائید.

چه مدت می توانید با یک مبدل کاتالیزوری بد رانندگی نمائید؟

چه مدت می توانید با یک مبدل کاتالیزوری بد رانندگی نمائید؟تعمیر کاتالیزور BAC X3، شما می توانید ماشین خود را با یک مبدل نیمه متصل به طور نامحدود رانندگی نمائید. اما گروه تخصصی کاتالیست وان اصلا این را توصیه نخواهد کرد جرا که بر عملکرد خودروی شما تأثیر خواهد گذاشت و احتمالاً باعث ایجاد مشکلاتی در ساخت می گردد علاوه بر خروج گاز اگزوز فرآوری نشده از لوله اگزوز شما

بنابراین شما عزیزان هم نباید ریسک نمائید. کار از محکم کاری عیب نمیکند لازم به ذکر است که در موارد شدید، ماشین شما حتی به دلیل یک مبدل کاتالیزوری آسیب دیده روشن نخواهد شد. و با گذشت زمان، مبدل کاتالیزوری شما ممکن است کاملاً ذوب گردد  که نیاز به تعویض فوری خواهد داشت.

چرا مبدل کاتالیزوری خودرو در معرض خطر سرقت می باشد؟

درباره تعمیر کاتالیزور BAC X3، دانست این نکته حائز اهمیت است که مبدل کاتالیزوری شما حاوی فلزات گرانبهایی نظیر پلاتین، پالادیوم و رودیوم می باشد که به کاهش میزان انتشار مضر سیستم اگزوز شما کمک خواهد کرد. به این ترتیب، شما باید از وسیله نقلیه خود در برابر سرقت مبدل کاتالیزوری محافظت نمائید. کاتالیزور دزدیده شده را می توان با قیمت بالایی فروخت چرا که حاوی فلزات با ارزش می باشد بنابراین برای تعمیر کاتالیزور و تعئیض آن حتما به تعمیرگاه مطمئن مراجعه نمائید.

امتیاز مطلب post