درباره تعمیر کاتالیزور ام جی gs بیشتر بدانید!!

درباره تعمیر کاتالیزور ام جی gs ، باید بدانید که کاتالیزورها به عنوان “CAT” شناخته شده اند و در بیشتر مواقع در نزدیکی انتهای وسیله نقلیه موتوری شما بر خلاف موتور احتراق داخلی در جلو تعبیه می گردند .

چرا که قسمتی از سیستم اگزوز خودوری شما می باشد. معمولاً در نزدیکی خروجی دستگاه شما قرار می گیرد. لوله اگزوز که بین صدا خفه کن، یک جفت سنسور O2 و منیفولد اگزوز قرار خواهد داشت.

کاتالیزورها یا همان کاتالیست در بیشتر مواقع عریض تر از لوله اگزوز شما می باشد و تقریباً شبیه صدا خفه کن دوم می باشد. بر اساس مدل و مدل خودرو، مبدل کاتالیزوری شما امکان دارد استوانه ای، لانه زنبوری یا تخت باشد.

 کاتالیزورها همچنین حاوی بعضی از اجزای فلزهای گرانبها نظیر(پلاتین، رودیوم و پالادیوم) می باشد که آن را به یک هدف رایج برای سارقان مبدل کاتالیزوری تبدیل می نماید.

برای مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور هیوندا جنسیس

تعمیر کاتالیزور ام جی gs و نحوه تمیز آن؟

تعمیر کاتالیزور ام جی gs، و یا تمیز کردن آن ساده ترین راه برای کم کردن یا حتی حذف نویز آن می باشد با گذشت زمان، روده گربه انباشته خواهد شد و باعث انسداد می گردد. این امر علاوه بر ایجاد سر و صدا، بر عملکرد گربه نیز تأثیر خواهد گذاشت.

تجمع باقی مانده در مبدل امکان دارد باعث گردد تا صدای تق تق موتور شنیده شود و بازده سوخت را کاهش خواهید داد. می توانید مبدل خود را با رقیق کننده لاک در مخزن سوخت خود تمیز نمائید، که راه حلی ارزان است.

مراقبت از موتور ماشین شما هم برای عملکرد و هم برای ایمنی مهم می باشد. از سوخت باکیفیت و با اکتان بالا استفاده نمائید تا بیشترین بهره را از خودروی خود ببرید.

تمیز کردن مبدل کاتالیزوری را می توان در صورت لزوم با هیدروکسید سدیم انجام دهد توجه نمائید که همیشه هنگام انجام این کار از تجهیزات محافظ استفاده نمائید.

مطمئن گردبد که خودروی شما با سوخت باکیفیت و اکتان بالا کار خواهد کرد تا از آسیب دیدن مبدل کاتالیزوری جلوگیری نمائید. از هیدروکسید سدیم می توان برای تمیز کردن مبدل کاتالیزوری و رفع سپرهای حرارتی شل استفاده کرد.

آیا کاتالیست شستشو می شود
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

اگر متوجه شل شدن پیچ و مهره های محافظ حرارتی یا ترک در مبدل ها شدید،آن  را در اسرع وقت تعویض کنید و به یک مرکز تخصصی کاتالیزور مراجعه کنید.

صدای یک مبدل کاتالیزوری خراب چگونه است؟

صدای یک مبدل کاتالیزوری خراب چگونه است؟درباره تعمیر کاتالیزور ام جی gs ، لازم به ذکر است که یک کاتالیزور آسیب دیده باعث ایجاد صداهای تق تق در هنگام رانندگی یا در حال حرکت و همچنین صداهای بلندتر هنگام استارت زدن خودرو خواهد شد سر و صدا معمولاً در اثر گرمای بیش از حد یا آسیب به مواد لانه زنبوری در مبدل ایجاد خواهد شد که می شکند و باعث لرزش خواهد شد.

مبدل های کاتالیزوری اغلب 10 سال یا بیشتر کار خواهد کرد، اما امکان دارد بر اثر آلودگی، گرفتگی، داغ شدن بیش از حد یا آسیب فیزیکی شوند که منجر به عملکرد کند موتور و در نهایت خاموش شدن موتور خواهد.

توجه داشته باشد که تعمیر کاتالیزور اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد پس پیشنهاد می کنیم هیچ گاه به صورت خودسرانه اقدام به تعمیر و حذف آن نکنید حتما به تعمیر گاه معتبر برای این کار مراجعه نمائید گروه تخصصی کاتالیست وان بهترین خدمات را در خصوص کاتالیزور با بهترین قیمت به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

از جمله علائم بد بودن و یا خراب بودن مبدل کاتالیزوری عبارتند از:

عملکرد ضعیف موتور
کاهش شتاب
دود تیره اگزوز
بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد از اگزوز
گرمای بیش از حد زیر خودرو
برخی از این علائم همچنین می‌تواند ناشی از سایر بخش‌های سیستم انتشار باشد، به همین دلیل تشخیص زمان تعویض مبدل کاتالیزوری شما برای مکانیک مهم می باشد تمام این موارد می تواند باعث تعمیر کاتالیزور ام جی gs گردد.

پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده وسیله نقلیه شما می تواند به تاخیر انداختن این لحظه تا حد امکان کمک نمائید اغلب 10 سال یا بیشتر. سالم نگه داشتن اگزوز، آلاینده ها و سیستم های احتراق، خطر خرابی مبدل کاتالیزوری را قبل از زمان خود به حداقل خواهد رساند. در نهایت، چراغ چک موتور را نادیده نمی توان گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)