اهمیت تعمیر کاتالیزور اسپورتیج:

اهمیت تعمیر کاتالیزور اسپورتیج را کسانی درک کرده اند که راننده خودروی اسپورتیج هستند و اتفاقی کاتالیزور خودروی آن‌ها خراب شده  راننده می‌تواند تاثیر بد را روی عملکرد کل خودرو به راحتی درک کند.

با ما در این مقاله همراه باشد تا اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد کاتالیزور و نگهداری از این قطعه ارزشمند و.. را رد اختیار شما قرار دهیم

اهمیت تعمیر کاتالیزور اسپورتیج:

چرا تعمیر کاتالیزور اسپورتیج؟

چرا تعمیر کاتالیزور اسپورتیج؟

برای‌اینکه راحت‌تر به پاسخ این سوال دست پیدا کنید، که اصلا چرا تعمیر کاتالیزور اسپورتیج؟ باید در ابتدا کمی با نحوه عملکرد این قطعه با ارزش آشنا شوید.

نحوه عملکرد کاتالیزور :

دودی که توسط کار کرد موتور خودرو تولید می‌شود شامل آلایندهای خطرناکی مانند: کربن منوکسید،هیدروکربن و اکسیدهای نیتروژن است. وظیفه اصلی کاتالیزور دریافت این گازها قبل از وارد شدن به هوا می‌باشد و بعد از واکنش‌های شیمیایی روی آلاینده‌ها آن‌ها را تبدیل به آلایندهای بی‌خطر یا کم‌خطرتری می‌کند.

یکی از مهم‌ترین کارهای کاتالیزور دریافت ماده سمی اکسید ازت و تبدیل آن به گاز بی‌خطر ازت است به‌خاطر اهمیت زیاد وجود این قطعه در خودروها بسیاری از کشورها از جمله ایران وجود ان را در خودروها اجباری کرده‌اند.

تعویض یا تعمیر کاتالیزور اسپورتیج؟

تعویض یا تعمیر کاتالیزور اسپورتیج؟ پاسخ این سوال بسیار واضح است تعمیر کاتالیزور بسیار مقرون به صرفه تر است چرا که کاتالیزورها از پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم تشکیل شده‌اند و این امر باعث شده قیمت این قطعه نیز بالا برود پس کاملا طبیعی است که اکثر رانندگان به جای تعویض کاتالیزور، تعمیر آن را ترجیح دهند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که، تعمیر کاتالیزور اصلا کار ساده‌ای نیست و نیاز به تخصص همچنین وسایل خواصی دارد تا بتوانند اشکال این قطعه حساس را تشخیص و به رفع آن بپردازند. گروه تخصصی کاتایست وان با سال‌ها تجربه در حوضه تعمیرکاتالیزور با شما همراه است تا خدمات تخصصی خود را با کم‌ترین قیمت و سریع‌ترین زمان در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

تعمیر کاتالیزور اسپورتیج آری تخلیه آن خیر

تعمیر کاتالیزور اسپورتیج آری تخلیه آن خیر، شاید این نوشته کمی به نظر کمی شعاری باشد ولی باور کنید برای سلامت خودروی شما همچنین جلوگیری از آلودگی هوا اهمیت دارد. بعضی از دوستان برای رسیدن به قدرت موتور بیشتر و به اصطلاح باز شدن نفس موتور خودرو اقذام به حذف کاتالیزور میکنند.

این باعث شده چراغ چک زوشن شده و دیگر هم تا کاالیزور جدیدی نصب نشود یا مشکل بر طرف نشود این چراغ خاموش نمی‌شود، خبر بد اینجاست که برای نصب مجدد باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.

ما در شرکت تخصصی کاتالیست وان با بازنگری جداول مربوط به سنسور اکسیژن دوم میتوانیم خطای مربوط به این سنسور رو به صورت کاملا نرم افزاری از ایسیو حذف کنیم و دیگر مشکل سنسور اکسیژن دوم و کاتالیست نداشته باشید.

اجزای تشکیل‌دهنده کاتالیزور

اجزای تشکیل‌دهنده کاتالیزور

 کاتالیزورها یا همان به اصطلاح مبدل های کاتالیستی از سه بخش مهم تشکیل شده اند. هسته کاتالیست، لایه اکسیدی و ماده کاتالیست سه قسمت مهم تشکیل دهنده این کاتالیزور ها هستند، که در ادامه به طور خلاصه نحوه عملکرد آن‌ها را شرح خواهیم داد.

هسته کاتالیست: در مبدل هایی که ویژه خودروها هستند، از برخی بستر های سرامیکی مونولیتی ساخته شده و دارای ساختار لانه زنبوری می‌باشند.

لایه اکسیدی:  این لایه نگه دارنده ماده کاتالیست است که عملیات افزایش دهنده سطح مخصوص کاتالیست را انجام می‌دهد. این لایه معمولا از جنس اکسید آلومینیوم، دی اکسید تیتانیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیکا و آلومینا انتخاب می شود.

ماده کاتالیست: هر مبدل کاتالیستی همیشه دارای یک ماده اصلی نیز می‌باشد، که این ماده کاتالیست نام دارد و به طور معمول جزو فلز های گران قیمت مانند پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم انتخاب می شود. ولی به دلیل صرفه جویی در هزینه معمولاً از فلز های پالادیوم و رادیوم استفاده می شود.

کلام آخر: تعمیر کاتالیزور کاری است نیاز به تجربه و تخصص دارد به همین خاطر هرگز به صورت خودسرانه اقدام به حذف یا تعمیر این قطعه نکنید و اجازه دهید متخصصان کار مورد نیاز را برای کاتالیزور خودرو شما انجام دهند تا به خوبی تعمیر یا تعویض این قطعه حساس انجام شود. اگر به خواندن این‌گونه مقالات علاقه‌مند هستید خواندن مقاله تعمیر کاتالیزور وولکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.