درباره تعمیر کاتالیزور فیدلیتی چه می دانید؟!

پیش از اینکه درباره تعمیر کاتالیزور فیدلیتی بگوئیم بهتر است کمی درباره این خودرو و برند آن کمی اطلاعات در اختیارتان قرار دهیم:

برند جتور (Jetour)  در سال 2018 در کشور چین معرفی گشته و در نتیجه طبیعی می باشد که نامش را نشنیده باشید. البته پشت این اسم جدید، یک برند نسبتاً قدیمی و معتبر بنام چری قرار گرفته که اتفاقاً سابقه طولانی در عرضه محصولاتش به کشورمان داشته است. در اصل جتور یکی از زیر مجموعه‌های لوکس چری به حساب خواهد آمد بنابراین اگر از محصولاتی نظیر چری تیگو 7 یا آریزو 6 خاطره خوبی اشته اید می‌توانید نسبت به جتور X70 که در ایران با نام فیدلیتی شناخته شده است نیز خوش بین باشید. اگرچه فیدلیتی بر خلاف محصولات گذشته چری که توسط مدیران خودرو به کشورمان عرضه شده است، این بار با گروه خودروسازی بهمن قرارداد امضا کرده است. در یک نگاه گذرا با مشاهده طراحی، کیفیت و بخصوص لیست بلند بالای آپشن‌های فیدلیتی می‌توان حدس زد که با خودرو نسبتاً جذابی طرف می باشیم.

تعمیر کاتالیزور فیدلیتی و بررسی آن

فیدلیتی یک کراس‌اوور نسبتاً بزرگ می باشد. برای درک بهتر ابعادش باید بگوییم جثه‌ای کوچک‌تر از توسان TL و بزرگ‌تر از چری تیگو 7 دارا می باشد. شاید در بخش قوای فنی و توانایی‌های حرکتی نکته هیجان‌انگیز خاصی در این محصول (بخصوص به نسبت قیمت) پیدا نکیند اما به لطف پیشرانه توربو و گشتاور کافی و گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به شما اطمینان خواهیم داد تا برای استفاده‌های معمول خانوادگی و سبقت‌گیری‌های جاده‌ای، با مشکل و کمبودی مواجه نشوید.
اگرچه با توجه به ساختار تک دیفرانسیل و ویژگی‌های فنی و مشخصات پلتفرم و شاسی، کاملاً مشخص می باشد که فیدلیتی برای آفرود ساخته نشده و همچون سایر کراس‌اوورهای تک دیفرانسیل، فقط برای جذابیت‌های ظاهری و جادار شدن اتاق و عبور ساده تر از دست اندازهای معمول، قد کشیده است.

داخل فیدلیتی

به نظر می‌رسد طراحی کابین و بخصوص داشبورد فیدلیتی باالگو برداری از تولیدات آلمانی ترسیم گشته خطوط ساده اما پخته و منطقی، پرهیز از حجم‌دهی اغراق‌آمیز و استفاده از نمایشگر تبلتی در قسمت بالای کنسول مرکزی، از جمله اِلمان‌های شاخص ماشین‌های آلمانی در سال‌های اخیر  می باشد که در این کراس‌اوور چینی نیز رعایت گشته است. باید اعتراف نمائیم که این الگوبرداری موفقیت‌آمیز از کار درآمده و داخل ماشین لذت بصری خوبی را تجربه خواهید نمود.

کیفیت قطعات هم در سطح قابل قبولی قرار گرفته و می‌توان گفت که به نسبت رقبا از نظر کیفی نقطه ضعف خاصی ندارد. تلفیق تمامی موارد فوق با آپشن‌های پرشمار ماشین باعث گشته که داخل اتاق فیدلیتی با فضایی مدرن و شیک روبرو باشیم. همچنان نسخه 7 نفره فیدلیتی هم قابل سفارش می باشد که می‌تواند برای خودروهای خانواده‌های پر جمعیت و سفرهای دسته جمعی بسیار کارآمد خواهئ بود.

برای مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور دایون Y5

تعمیر کاتالیزور فیدلیتی و طراحی فیدلیتی

تعمیر کاتالیزور فیدلیتی و طراحی فیدلیتیچینی‌ها معمولاً قطعات زیبایی برای محصولاتشان طراحی می نمایند. البته در گذشته بدلیل بی‌تجربگی و بعضی محدودیت‌های اقتصادی قادر نبودند این اجزاء زیبا را به درستی و با تناسب کافی در کنار یکدیگر قرار بدهند.
البته چری و زیرمجموعه‌هایش چند سالی می باشد که به این نقص پی‌برده‌اند و اکنون در محصولات جدیدشان دیگر خبری از رینگ‌های بسیار کوچک و نامتناسب و یا اغراق‌های بی‌مورد و خطوط بی‌هدف استفاده نخواهد کرد. به عنوان مثال همین فیدلیتی مورد بحث؛ اگر نگاهی به بدنه این ماشین کنید متوجه خواهید شد که به طور میانگین همه ی خطوط با اهداف مشخص ترسیم خواهند شد و قطعات متنوع بدنه هم با یکدیگر از هماهنگی و هارمونی کافی برخوردار می باشند.

Catalyst washing
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

نکته بعدی این است که طراحان فیدیلتی موفق گشته اند تاتوسط رینگ‌های جذاب، جلو پنجره بزرگ، سپرهای اسپرت و خطوط پویا در بخش های مختلف، وقار و ابهت را با جاذبه‌های جوان‌پسندانه ترکیب کنند و نتیجه این شده که ظاهر فیدلیتی برخلاف دیگنیتی “که بیشتر جوانان را هدف قرار داده” با همه ی سنین و سلایق هماهنگ می باشد.

شاید تنها نکته منفی طراحی که همچنان در بین خودروسازان چینی شایع می باشد، عدم دست‌یابی به اصالت در ظاهر است که البته طبق مشاهدات عینی، این مورد هم برای نسل امروزی به اندازه ما قدیمی‌ها مهم به نظر نخواهد رسید.

درباره فروش و تعمیر کاتالیزور فیدیلتی بیشتر بدانید!

عمر این قطعه به طور میانگین برابر با عمر خودرو می باشد، البته در اثر کیفیت نامطلوب سوخت یا ضربه فیزیکی و … امکان دارد تا تعمیر زود هنگام نیاز پیدا کند و اگر مشکل آن برطرف نگردد باید جایگزین نمائید.

توصیه گروه تخصصی کاتالسیت وان به شما عزیزان این است که سرویس کاتالیست خودرو فیدیلتی را فراموش نفرمائید و آن را به صورت دوره ای انجام بدهید، سرویس این قطعه شامل شستشوی اجزای مختلف آن با محلول های تمیز کننده استاندارد می باشد.

تاکید ما بر استاندارد بودن محلول شستشوی کاتالیزور خودرو فیدیلتی به این دلیل می باشد که برخی افراد کم تجربه و ناآگاه برای سرویس این مبدل از جوهر نمک استفاده می کنند.

آن ها نمی دانند که با این کار چه آسیبی به قسمت های مختلف آن می زنند تا حدی که مالک خودرو مجبور به خرید کاتالیزور خودرو بورگوارد می شود تا جایگزین مبدل قبلی نماید.

بنابراین همیشه برای شستشوی کاتالیست خودرو فیدیلتی به تعمیرگاه های مجاز کاتالیزور و مطمئن مراجعه نمایید. سرویس این قطعه با محلول های استاندارد، سبب می شود که کلیه آلودگی ها و رسوباتی که در محفظه و شبکه های آن ایجاد شده از بین برود و این قطعه بتواند به راندمان حداکثری خود دست پیدا کند.

تعمیرگاه تخصصی کاتالیزور کاتالیست وان که یکی از مراکز تعمیر کاتالیزور خودرو فیدیلتی می باشد این مرکز تخصصی کلیه مجوزهای مربوط به این خدمات را دریافت نموده و از نیروهای متخصص و دستگاه های استاندارد برای سرویس و شستشوی این قطعه حساس استفاده خواهند کرد.

امتیاز مطلب post