در این مقاله تصمیم داریم تا درباره تعمیر کاتالیزور  KMC T8 اطلاعاتی را به شما عزیزان دهیم، اگر در شهر بزرگی زندگی می نمائید. ماشین‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها هدیه بزرگی برای دنیا است، چرا که به شما کمک خواهد کرد خودتان و چیزهایی که نیاز دارید را سریع و کارآمد جابه‌جا نمائید.

اما آلودگی موتور این خودروها مکان های زندگی ما را خراب خواهد کرد و به سلامتی ما آسیب خواهند رساند. خوشبختانه،در حال حاضر اکثر خودروها دارای واحدهای کاهش آلودگی به نام کاتالیزور می باشند که در بعضی مواقع به عنوان “گربه” یا “گربه مخالف” شناخته خواهند شد این قطعه ارزشمند مواد شیمیایی مضر که در اگزوز خودروها می باشد را به گازهای بی ضرری نظیر بخار تبدیل خواهند کرد. بیایید نگاهی دقیق تر به این ابزارهای درخشان و نحوه کار آنها بیندازیم!

کاتالیزور چیست ؟ و تعمیر کاتالیزور  KMC T8 !

در تعریف تعمیر کاتالیزور KMC T8، باید اشاره نمائیم که گازهای آلاینده ای که از مولکول های مضر ساخته خواهند شد، اما این مولکول ها از اتم های نسبتا بی ضرر ساخته می شوند. به همین خاطر اگر بتوانیم راهی برای تقسیم مولکول‌ها پس از خروج از موتور خودرو و پیش از پمپاژ آن‌ها به هوا پیدا می نمائیم، قادر خواهیم بود تا مشکل آلودگی یا برخی از آن را برطرف نمائیم. این کاری است که یک مبدل کاتالیزوری انجام می دهد.

این گجت ها بسیار ساده تر از آن چیزی هستند که به نظر می رسند. یک کاتالیزور به سادگی یک ماده شیمیایی است که باعث می شود یک واکنش شیمیایی سریعتر انجام شود بدون اینکه خود در فرآیند تغییر کند.

این کمی شبیه یک مربی دو میدانی است که در کنار پیست می ایستد و بر سر دوندگان فریاد می زند که سریعتر بروند. مربی هیچ جا نمی دود. او فقط همانجا می ایستد، دستانش را تکان می دهد و باعث می شود دوندگان سرعت بگیرند. در مبدل کاتالیزوری، وظیفه کاتالیزور سرعت بخشیدن به حذف آلودگی است. کاتالیزور از پلاتین یا فلز مشابه پلاتین مانند مانند پالادیوم یا رودیوم ساخته شده است.

 تعمیر کاتالیزور  KMC T8 و نحوه عملکرد کاتالیزور

 تعمیر کاتالیزور  KMC T8 و نحوه عملکرد کاتالیزورکاتالیست یک جعبه فلزی بزرگ می باشد که در قسمت زیرین ماشین شما پیچ می گردد و دو لوله از آن خارج می گردد.یکی از آنها (“ورودی” مبدل) به موتور متصل خواهد شد و دود داغ و آلوده را از سیلندرهای موتور (جایی که سوخت می سوزد و نیرو تولید خواهند کرد) وارد خواهند کرد.

تعمیر کاتالیزور تیبا
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

لوله دوم (“خروجی” مبدل) به لوله اگزوز متصل خواهد شد. همانگونه که گازهای حاصل از دود موتور بر روی کاتالیزور می‌وزند، واکنش‌های شیمیایی روی سطح آن انجام می گردد و گازهای آلاینده را از هم جدا می نماید و آنها را به گازهای دیگری تبدیل خواهند کرد که به اندازه کافی ایمن می باشند و به صورت بی‌ضرر در هوا منفجر خواهند شد.

برای مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم

داخل مبدل کاتالیزوری چه اتفاقی رخ می دهد؟

در داخل مبدل، گازها از طریق یک ساختار لانه زنبوری متراکم تشکیل شده از سرامیک با کاتالیزور جریان می یابند. ساختار لانه زنبوری به این معنی می باشد که گازها به یکباره منطقه بزرگتری از کاتالیزور را لمس می نمایند، به این خاطر به قطعه ای سریعتر و کارآمدتر تبدیل خواهند شد.

به طور معمول، دو کاتالیزور متنوع در مبدل کاتالیزوری وجود دارد یکی از آنها با استفاده از یک فرآیند شیمیایی کم شدن (حذف اکسیژن) با آلودگی اکسید نیتروژن مقابله می نماید. این اکسیدهای نیتروژن را به گازهای نیتروژن و اکسیژن (که بی ضرر هستند، تجزیه خواهند کرد.
کاتالیست دیگر با یک فرآیند شیمیایی مخالف به نام اکسیداسیون (افزودن اکسیژن) کار می کند و مونوکسید کربن را به دی اکسید کربن تبدیل خواهند کرد. از دیگر واکنش های اکسیداسیون، هیدروکربن های نسوخته در اگزوز را به دی اکسید کربن و آب تبدیل خواهد گشت.

علائمی که به شما می گوید به تعمیر کاتالیزور  KMC T8 نیاز دارید؟

عملکرد ضعیف موتور
کاهش شتاب
دود تیره اگزوز
بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد از اگزوز
گرمای بیش از حد زیر خودرو
بعضی از این علائم همچنین می‌تواند ناشی از سایر بخش‌های سیستم انتشار باشد، بنابراین تشخیص زمان تعویض مبدل کاتالیزوری شما برای مکانیک مهم خواهد بود و اینکه به موقع به تعمیر و یا تعویض کاتالیزور خوودروی خود را انجام دهید تا به موتور آسیب جدی وارد نخواهد شد.

سخن آخر : تعمیر کاتالیزور  KMC T8 اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد هرگز به صورت خودسرانه اقدام به تعمیر کاتالیزور یا تعویض آن ننمائید با سپردن تعمیر کاتالیزور خودروی خود به گروه تخصصی کاتالیست وان بهترین خدمات را با ارزان ترین قیمت دریافت نمائید.

امتیاز مطلب post