تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو :

زمانی که در فصل تابستان در خودرو هستید، گرمای زیاد شما را کلافه می نماید. البته در فصل تابستان امکان دارد بعضی قطعات بیشتر دچار آسیب گردند. ما در ادامه مقاله از که توسط گروه تخصصی کاتالیست وان تقدیم نگاه مهربانتان خواهد شد تصمیم داریم تا درباره تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو اطلاعاتی را در اختیارتان قرار بدهیم ممنون شما هستیم که تا انتها این مطلب جذاب همراه ما خواهید شد.

تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو چیست ؟

  1. نور، هرچه کمتر، بهتر،است

زمانی که نور خورشید به صورت مستقیم به خودرو می تابد، باعث داغ شدن زیادی فرمان، صندلی، داشبورد و سایر اجزای خودرو می شود. این تابش مستقیم حتی قادر است تا از کیفیت آن ها نیز کم نماید. بهتر است از آفتاب گیر در این مواقع استفاده نمائید.

اگر آفتاب گیر نبود باید از پارچه ای بزرگ روی داشبورد و صندلی استفاده نمائید. اگر می توانید یک پارچه بزرگ تهیه نمائید تا سرتاسر بدنه خودرو را بپوشاند. با اینکار حتی قادر خواهید بود تا از رنگ خودرو هم محافظت نمائید. به همین دلیل یکی از تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو، محافظت در برابر آفتاب می باشد.

  1. کاری به ترموستات نداشته باشید، 

از تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو، می توان به برنداشتن ترموستات اشاره نمائیم. بعضی اشخاص تصور می نمایند که در فصل تابستان دیگر نیازی به غیر فعال کردن جریان آب نمی باشد. اما این سیستم در زمان خود عملکرد خود را نشان خواهد داد. از عوارض برداشتن ترموستات این خواهد بود  که شما عزیزان در صبح و یا در شب زمانی که استارت می زنید، بلوک موتور سرد کار کرده و نمی تواند به دمای استاندارد برساند.

  1. مراقب تسمه دینام باشید، 

عملکرد درست تسمه دینام و یا همان تسمه پروانه در فصل تابستان بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که یکی از وظایف مهم آن این خواهد بود که فن خنک کننده را به حرکت در آورد. رادیاتور خودرو باید در فصل تابستان درست کار نماید و بیشتر نیاز به استارت فن خواهد داشت، در این زمان سالم بودن تسمه دینام بسیار حائز اهمیت می باشد. وظیفه دیگر تسمه دینام، ایجاد رابط بین نیروی مکانیکی موتور و نیروی الکتریکی حاصل از آلترناتور یا همان دینام است. دینام باید قادر باشد تا باتری را شارژ نماید و برق خودرو را هم تامین کند. اگر تسمه دینام پاره گردد، هم فن از کار خواهد افتاد و هم سیستم برق را دچار مشکل می نماید. به همین خاطر مراقبت از تسمه دینام از تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو می باشد.

برای مطاله بیشتر : کاتالیزور کیا سلتوس

  1. تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو و چک کردن روغن موتور

چک کردن روغن موتور از دیگر تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو است. موتور خودرو بسیار وابسته به روغن موتور می باشد. به همین دلیل چک کردن روغن موتور یک کار بسیار ضروری خواهد کرد. اما این موضوع در فصل تابستان بیشتر حائز اهمیت خواهد شد. بدانید که روغن موتور دمای جوش دارد.

  1. تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو و بررسی فیلتر هوای خودرو 

در اکثر مواقع چیزی که سلامت خودرو را به خطر خواهد انداخت، فیلتر هوای معیوب و یا کثیف می باد. فیلتر هوا یک قطعه مصرفی بوده و از تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو است، که با گذشت زمان کثیف و مسدود می گرددد. توصیه گروه کاتالیست وان این خواهد بود که بعد از هر ۱۵ هزار کیلومتر فیلتر هوا را تعویض نمائید.

مکمل تمیز کننده سنسور اکسیژن و مبدل کاتالیست
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

شما عزیزان قادر خواهید بود تا برای جلوگیری از هزینه های زیادی خودتان به تعویض فیلتر هوا اقدام کنید. ما در ادامه به چگونگی تعویض فیلتر هوا مخواهیم پرداخت

  • نخست کاپوت را بال زده و محل قرار گیری فیلتر هوا را پیدا نمائید. در بیشتر مدل ها فیلتر هوا در داخل یک جعبه مستطیلی قرار گرفته و گیره های فلزی روی خود خواهد داشت.
  • پس از پیدا کردن فیلتر هوا باید جعبه را باز نمائید و ببینید که فیلتر هوا در چه شرایطی قرار گرفته است. پیش از اینکه آن را جدا نمائید باید به یاد داشته باشید که چگونه قرار گرفته اند تا موقع جا زدن به مشکل بر نخورید. سپس قادر خواهید بود تا فیلتر جدید را نظیر قبلی جایگذاری نمائید. در پایان در جعبه را با کمک گیره های فلزی ببندید. ( خرید کاتالیزور )
  •  همچنین قادر خواهید بود تا توسط  کمپرس باد فیلتر هوا را تمیز کنید. معمولا اینکار باید توسط تعویض روغنی ها انجام گردد.
    1. شمع‌ های خودرو را بررسی کنید
  • شمع‌ های خودرو را بررسی کنیددر صورت کار نکردن خودرو به صورت بهینه  به نخستین چیزی که می توان شک نمائید، شمع ها هستند. شمع ها باید در سرویس های دوره ای مورد بررسی قرار بگیرند. چرا که بی توجهی به آن ها احتمال خراب شدنش بسیار زیاد می باشد. در صورت خرابی حتما آن ها را تعویض کنید. عمر مفید شمع ها معمولا بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر است. به همین دلیل فیلتر هوا هم از تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو می باشد.
  • توجه نمائید که یک دلیل مهم و حائز اهمیت خرابی خودرو خرابی و درست کار نکردن کاتالیزور خودروی شما می باشد این قطعه می تواند صدمات حدی به خودروی شما در صورت خرابی وارد نمائید پس بهتر زمانی که دچار مشکل شد هر چه سریع تر برای تعمیر کاتالیزور اقدام نمائید
امتیاز مطلب post