کاتالیزور کیا سلتوس ، انتشار هیدروکربن ها برای صنایع خودروسازی به فاجعه تبدیل خواهد شد. بالا رفتن آگاهی نسبت به گرمایش جهانی و تأثیر آن بر تغییرات آب و هوایی باغث محبوبیت خودروهای هیبریدی و الکتریکی گشته است.

با این وجود، پیش از اینکه جایگزین‌های تجاری برای موتورهای نفتی و دیزلی را در نظر داشته باشیم، مبدل‌های کاتالیزوری همچنان نقش اساسی در کم شدن انتشار گازهای گلخانه ای ایفا می‌نماید.

توضیح اینکه چرا به مبدل های کاتالیزوری خودرو نیاز مند می باشیم و چگونه به کم شدن گازهای مضر اگزوز کمک می نماید آسان است.

موتورهای معمولی خودرو با سوختی نظیر بنزین و گازوئیل کار می نماید. سوخت با هوا مخلوط می گردد تا احتراق گردد و انرژی آزاد بشود. این امر باعث تولید گازهای اگزوز می گردد که از طریق سیستم اگزوز خودرو در هوا آزاد خواهد شد.

از آنجایی که سوخت معمولا زنجیره ای از اتم های هیدروکربن می باشد، سوزاندن آن با اکسیژن هوا در بیشتر مواقع باعث این موضوع خواهد شد که به دی اکسید کربن و آب می گردد. (خرید کاتالیزور )

کاتالیزور کیا سلتوس و نحوه عملکرد آن

،مبدل کاتالیزوری خودرو به صورت مستقیم کار می نماید. زمانی که موتور گازهای داغ اگزوز تولید می نماید، از مبدل کاتالیزوری عبور خواهند کرد. گازهای داغ به محفظه سرامیکی کمک می نمایند تا دمای بالا را برای واکنش مناسب حفظ می نماید، در صورتی که ساختار لانه زنبوری سطح بیشتری را برای گازهای عبوری فراهم می نماید تا به سرعت با کاتالیزور واکنش نشان خواهند داد.

درک عملکرد کاتالیزورها حائز اهمیت می باشد، چرا که کلمه کاتالیزور ها از عملکرد کاتالیزورها مشتق گشته است. کاتالیزورها برای سرعت بخشیدن به واکنش با کم شدن مقدار انرژی فعال سازی مورد نیاز برای شروع واکنش استفاده خواهند شد در طول این فرآیند، کاتالیزورها بعضی مواقع مصرف می‌گردند و از طریق واکنش‌های پیشرو دوباره تولید خواهند شد. به همین دلیل، تنها مقدار کمی کاتالیزور مورد نیاز می باشد.

تعمیر کاتالیزور مازراتی
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

پلاتین و رودیوم به حالت ترکیبی به عنوان کاتالیزور احیا عمل می نمایند در صورتی که پلاتین و پالادیوم به عنوان کاتالیزور اکسیداسیون عمل می نماید. معادلات زیر نشان خواهد داد که چگونه گازهای سمی توسط مبدل کاتالیزوری به گازهای کم ضررتر تبدیل می گردند.

برای مطالعه بیشتر :  درباره تعمیرکاتالیزور بدانید

کاتالیزور کیا سلتوس و علائم خرابی مبدل کاتالیزوری چیست؟

کاتالیزور کیا سلتوس و علائم خرابی مبدل کاتالیزوری چیست؟ اگر کاتالیست یا همان کاتالیزور خودروی شما خراب گردد یا خفه شود، خودروی شما گازهای خطرناک تری ساطع می نماید. علائم زیر امکان دارد نشان دهنده خرابی کاتالیزور می باشد:

چراغ چک موتور
از دست دادن شتاب
اشتباه موتور
شکست تست انتشار
دود سیاه شده
به این دلیل که بعضی از علائم قادر خواهند بود تا منجر به بروز مشکل در موتور نیز گردد، خودروی خود را برای تشخیص علل اصلی، توسط یک متخصص بازرسی نمائید اگر مبدل کاتالیزوری شما کار نمی نماید، امکان دارد از آزمون انتشار عبورننمائید. این همچنین می تواند منجر به جریمه به دلیل آلودگی گردد.

کاتالیزور کیا سلتوس و آیا مبدل کاتالیزوری بر صدای اگزوز تأثیر می گذارد؟

تعمیر کاتالیزور کیا سلتوس،به این دلیل که کاتالیزورها تاثیر گازهای خروجی را کم می نماید، همراه با صدا خفه کن، قادر است تا سطح صدا را بیشتر کم کند. در اصل خودروی بدون مبدل کاتالیزوری صدای اگزوز بلندتری دارد.

امتیاز مطلب post