کاتالیزور پورشه باکستر :  کاتالیست ها یا همان کاتالیزور خودروها از مهم ترین بخش های سیستم اگزوز خودروهای مدرن می باشند. در بیشتر مواقع در نزدیکی موتور واقع خواهند شد، کاتالیزورها موظف هستند تا از آلودگی های خروجی از انتهای لوله اگزوز خارح می شوند جلوگیری نمایند

به عبارت دیگر، کاتالیزورها یک جعبه فلزی هستند که آلاینده های خروجی از پشت ماشین شما را پاک می نمایند، اما علم پشت آن بسیار پیچیده تر از این می باشد.

نحوه عملکرد کاتالیزور پورشه باکستر چگونه است ؟

کاتالیزورها حاوی مواد شیمیایی می باشند که فرآیند واکنش‌های شیمیایی را تسریع می بخشند، و در طی این فرآیند تغییر نمی‌نمایند. کاتالیزورها با جداسازی اتم هایی که این مولکول ها را خواهند ساخت، گازهای خروجی مضر خروجی از موتور را تجزیه می نمایند.

به صورت کلی دو کاتالیزور گوناکون در داخل یک کاتالیزور سه طرفه مشترک وجود خواهد داشت- یکی که با حذف اکسیژن از طریق فرآیندی به نام احیا، با

اکسید نیتروژن مقابله می‌نماید و دیگری که با افزودن اکسیژن به نام اکسیداسیون، مونوکسید کربن را به دی اکسید کربن تبدیل می نماید.

همینطور یک واکنش اکسیداسیون دوم در داخل مبدل کاتالیزوری اتفاق خواهد افتاد که هر هیدروکربن نسوخته را به دی اکسید کربن و آب تبدیل می نماید.

تمامی اینها نشان دهنده این می باشد که در حال حاضر دود و بوی کمتری از اگزوز خودروها نسبت به گذشته  از زمانی که مبدل‌های کاتالیزوری اجباری گشته، خارج خواهد شد.

لازم به ذکر است که مبدل‌های کاتالیزوری یکی از دلایلی می باشند که در حال حاضر باید از سوخت بدون سرب در خودروها استفاده نمائید.

چرا کاتالیزور پورشه باکستر در خودرو نقش مهمی ایفا می نماید؟

چرا کاتالیزور پورشه باکستر در خودرو نقش مهمی ایفا می نماید؟قطعااً، اگر مبدل‌های کاتالیزوری نبودند، شهرها بسیار دودآلودتر از آنچه هستند می‌گشتند و مه دود همانطور که می دانید برای

محیط‌زیست و مردم بسیار مضرتر می باشد.

به این دلیل که مبدل‌های کاتالیزوری نقش مهمی ایفا می نمایند در کاهش آلودگی هوا  مطمئناً می‌توان آن‌ها را مفید بدانید، اگرچه از مخالفان خود نیز خالی نمی باشد.

بعضی نهادهای مربوط به محیط زیست، نظیر هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوا، ادعا نموده اند که به خاطر میزان اکسید نیتروژنی که تولید می نمایند، قبل از آنکه مفید باشند، به محیط زیست آسیب طولانی مدت وارد مینمایند.

خرید کاتالیست تویوتا
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

با این وجود، مبدل‌های کاتالیزوری جدیدتر اکسید نیتروژن خیلی کمتری نسبت به مبدل‌های قدیمی‌تر تولید می‌نمایند و تأثیری که بر کم کردن انتشار

هیدروکربن‌ها، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن نیز خواهند داشت، توجه نمائید که در صورتی که مبدل‌های کاتالیزوری آلودگی هوا را از بین نمی‌برند، قادر خواهند بود تا در کم شدن آنی و موضعی آلودگی هوا، از جمله آلودگی جاده‌ها مؤثر قرار گیرند.

کاتالیزورها همچنین زمانی که گرم می باشند بهترین عملکرد را دارند، که حدود 10 تا 15 دقیقه رانندگی یا بی‌حرکتی طول خواهد کشید. این بدان

معنی می باشد که امکان دارد خودروی شما در چند دقیقه اول سفر همچنان آلاینده های خود را کاهش بدهد.

دلایل جایگزینی کاتالیزور پورشه باکستر کهنه با نو ؟

 مبدل های کاتالیزوری در خودروها برای کمک به کاهش آلودگی هوا گنجانده گشته اند در صورتی که بیشتر مردم فکر خواهند کرد که این یک دلیل قانع‌کننده برای تعمیر کاتالیزور بد می باشد، دلایل عملی دیگری نیز وجود دارد که چرا باید علائم گرفتگی مبدل کاتالیزوری را در اسرع وقت تشخیص بدهید.

با یک مبدل کاتالیزوری نامناسب اگر به رانندگی با مبدل کاتالیزوری بد ادامه بدهید، در آخر امکان دارد بیش از حد گرم گردد و باعث بشود موتور برای همیشه خاموش گردد. به همین خاطر باید مراقب این علائم خرابی مبدل کاتالیزوری باشید.

1. چراغ چک موتور شما
خودروهای مدرن مجهز به چراغ چک موتور می باشند.زمانی که یک حسگر مشکلی را در وسیله نقلیه شما کشف کند، این نور فعال خواهد شد این می تواند شامل یک مبدل کاتالیزوری بد باشد. موتورهای جدیدتر دارای سنسورهای اکسیژن و هوا/سوخت می باشند تا اندازه گیری نمایند

2. شتاب شما کند خواهد شد
اگر متوجه گشتید موتور خودروی شما به صورت ناگهانی در حال از دست دادن قدرت چشمگیر می باشد و قادر نمی باشید تا نظیر گذشته شتاب بگیرید، امکان دارد از علائم گرفتگی مبدل کاتالیزوری باشد .

امتیاز مطلب post