تعمیر کاتالیزور میکرو:،به این دلیل که کاتالیزورها در زیر خودروهای ما واقع شده اند می توانند سریعتر از هر جزء دیگر فرسوده گردند.
برای تعداد زیادی از رانندگان اگزوزها ساده‌ترین بخش ماشین می باشند که می‌توان آن‌ها را نادیده خواهند گرفت چرا که هر روز وقتی به سمت محل کار می‌رویم یا به مغازه می‌رویم آن‌ها را نخواهیم دید.

اگزوزها به صورتی طراحی گشته اند که دود را از جلوی خودرو دور کرده و صدای موتور را کم می کنند و در عین حال بهره وری سوخت را حفظ نمایند.

اگر اگزوز خودروی شما نشتی داشته باشد، این امر بر فشار در سیستم اگزوز تأثیر گذار خواهد بود، مصرف سوخت را کم خواهد کرد و منجر به آلایندگی بالاتر خواهد شد.

اگزوزها شش گاز تولید می نمایند که سه تای آنها سمی می باشند (مونوکسید کربن، مونوکسید نیتروژن و اکسید نیتروژن). این سیستم قرار می باشد این دودها را دفع نمایند و تعداد ذرات مضر ساطع گشته از لوله اگزوز را کم کند تا ماشین شما تمیزتر کار نماید

اگر نشتی در اگزوز نزدیک به موتور ایجاد گردد، این می تواند تأثیر زیادی بر مصرف سوخت داشته و قادر است تا منجر به هدر رفتن سوخت گردد.

به همین دلیل، در حالی که امکان دارد فکر کنید اجتناب از تعمیر اگزوز نشتی باعث صرفه جویی در هزینه شما خواهد شد، در دراز مدت به خاطر مصرف سوخت ضعیف هزینه بیشتری برای شما دارد

تعمیر کاتالیزور میکرو و اهمیت آن

تعمیر کاتالیزور میکرو و اهمیت آن  با گذشت زمان، دود ناشی از ترک خوردگی لوله اگزوز به اجزای اطراف آسیب خواهد رساند و حتی قادر است در بعضی مواقع باعث آتش سوزی گردد.

زمانی که برای نخستین بار از موتور خارج می گردند، دود اگزوز بسیار داغ می باشد، اما با رسیدن به لوله اگزوز در عقب خودرو، به تدریج سرد خواهد شد.

اگر سوراخی در اگزوز نزدیک موتور موجود باشد، این گازهای داغ قادر است تا به بیرون نشت نماید و مستقیماً به اجزای دیگر منفجر گردند که باعث آسیب حرارتی و افزایش خطر آتش سوزی خواهد شد.

کاتالیست آریزو
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

تأثیر دود اگزوز نشتی بر روی دیگر قطعات و باب های زیر خودرو بسته به محل قرارگیری سوراخ روی سیستم اگزوز مختلف می باشد. هرچه سوراخ به لوله اگزوز نزدیک‌تر بوده، ضربه کمتری به قسمت‌های اطراف وارد خواهد شد. ( خرید کاتالیزور )

دودهای مضر قادرند تا وارد کابین گردند
یکی از جدی‌ترین عواقب نشت سیستم اگزوز این واقعیت می باشد که گازهای سمی قادر هستند تا به داخل کابین راه پیدا نمایند که مطمئناً برای اشخاصی که داخل آن نشسته اند خبر خوبی نمی باشد!

اگر بخارات مضر نظیر مونوکسید کربن و اکسید نیتروژن از کف تراوش نماید یا از طریق دریچه های هوا وارد گردد، قادر است تا باعث بیماری یا در موارد نادر حتی مرگ راننده و سرنشینان خواهد شد.

نکته ترسناک این می باشد که دودهای مضر اگزوز بی بو و بی رنگ می باشند، به همین دلیل تا زمانی که بعضی از اثرات را متحمل نشوید، متوجه وجود آنها در هوا نمی شوید.

قرار گرفتن خفیف در معرض دود اگزوز می تواند باعث سردرد، سرگیجه و خستگی گردد، که می تواند زمانی که شما درحال رانندگی می باشید خطرناک نیز باشد و در شرایط شدید، قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض سطوح بالای مونوکسید کربن قادر است تا منجر به مرگ گردد و رسیدگی سریع به تعمیر کاتالیزور میکرو ضروری می باشد.

عملکرد ضعیف موتور -امکان دارد متوجه کارکرد نادرست موتور، مصرف سوخت ضعیف یا کاهش قدرت موتور گردید. این علائم می تواند نتیجه نشتی منیفولد اگزوز، صدا خفه کن، مبدل کاتالیزوری یا هر بخش دیگری از اگزوز باشد که بر نسبت هوا به سوخت موتور تأثیر گذار خواهد بود.

قطعات الکتریکی و پلاستیکی آسیب دیده اند منیفولد اگزوز آسیب دیده، صدا خفه کن، مبدل کاتالیزوری یا هر بخش دیگری از اگزوز می تواند باعث نشت دود داغ و آسیب به اجزای اطراف گردد. در بیشتر مواقع می توان متوجه بوی سوزش شدیدی شد که از سیستم اگزوز خواهد آمد.

برای مطالعه بیشتر : خرید کاتالیزور هیوندای

امتیاز مطلب post