خرید کاتالیزور ماکسیما،کاتالیزورها دستگاه تصفیه اگزوز می باشد. در واقع کاتالیزورها برای تبدیل آلاینده های مضر به شکلی بی خطر یا کم خطر طراحی گشته اند.

محصولات جانبی احتراق ناقص، نظیر مونوکسید کربن (CO) و سوخت نسوخته به عنوان هیدروکربن (HC) و از انتهای دیگر مبدل کاتالیزوری سالم، آب (H20)، دی اکسید کربن (CO2) و دی نیتروژن (N2) هستند

خرید کاتالیزور ماکسیما و تعریف اینکه وظیفه کاتالیزور چیست ؟

همانطور که گفته شد کاتالیزورها یک دستگاه کنترل انتشارگازها می باشند که گازهای سمی و آلاینده‌های موجود در گاز خروجی از موتور احتراق داخلی را با کاتالیز کردن یک واکنش ردوکس به آلاینده‌های کم خطر کاهش خواهند داد.

کاتالیست یا همان کاتالیزورها در بیشتر مواقع برای موتورهای بنزینی و دیزلی استفاده خواهند شد مبدل کاتالیزوری برای نخستین بار توسط جنرال موتورز در سال 1975 در بازار ایالات متحده معرفی گشت تا با مقررات سختگیرانه EPA در مورد اگزوز خودرو مطابقت پیدا کنند.

خرید کاتالیزور ماکسیما و دلایل خرابی مبدل کاتالیزوری چیست؟

خرید کاتالیزور ماکسیما، روشن شدن چراغ چک خودرو و به ویژه کد خطای P0420 نشان خواهد داد که مبدل کاتالیزوری خودرو شما کارآمد نمی باشد. به عبارت دیگر، قادر نمی باشد تا تعداد مواد مضری را که در معرض آنها قرار می گیرد، کنترل نماید.

خودروهای مدرن، به‌خصوص رایانه‌هایشان، قدرت و گشتاور را بر اساس اطلاعاتی که از دستگاه‌های فرآوری اگزوز نظیر مبدل کاتالیزوری دریافت می‌نمایند، تنظیم خواهند کرد.

یک مبدل کاتالیزوری زمانی از کار خواهد افتاد که سطوح کاتالیزور قادر به تعامل و تبدیل گازهای خروجی مضر نباشند. این شکست در بیشتر مواقع به خاطر احتراق ناقص می باشد، به این معنی: احتراق کمتر از حد مطلوب  مخلوطی از سوخت و هوا بسیار غنی یا کم چرب قسمتی از روغن موتور شما تبخیر گشته و از احتراق گذشته و تبدیل به مبدل کاتالیزوری خواهد شد. روغن موتور بیش از حد در مبدل کاتالیزوری شما در نهایت سطوح کاتالیزور را مسموم خواهد کرد و بعد از آن باعث کم شدن انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروی شما نخواهد شد.

کاتالیزور تیگو
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

خرید کاتالیزور ماکسیما و کارهایی که باعث عمر بیشتر آن خواهند شد

خرید کاتالیزور ماکسیما و کارهایی که باعث عمر بیشتر آن خواهند شددر شرایط مناسب، کاتالیزورها باید سال ها و صدها هزار کیلومتر دوام داشته باشند. با نگهداری خوب، ممکن است هرگز مجبور نشوید تا آن را تعویض نمائید.

بقایای روغن کاتالیزورها را را آلوده می نماید
روغن موتور در حال تبخیر راه خود را به مبدل کاتالیزوری پیدا می نماید. ذخایر نفت سنگین به طور موثری نخواهد سوخت و امکان دارد تا مبدل کاتالیزوری را بیش از حد گرم نماید.

باقیمانده سوخت عملکرد مبدل کاتالیزوری را مختل می نماید
حفظ سوخت  بهینه بخش مهمی از سلامت سیستم آلایندگی خودرو شما می باشد. سیستم‌های سوخت مدرن با فشارهای بسیار بالا و پاشش‌های سوخت فوق‌العاده خوب برای دستیابی به بهترین مصرف سوخت کار می‌نماید.

نگران نباشید، مبدل کاتالیزوری مقداری سوخت نسوخته را به گازهای کم‌مضر تبدیل خواهد کرد. شما قصد ندارید تا ترکیبی از بخارات سوخت و روغن که در مقادیر بیش از حد به یک مبدل کاتالیزوری خواهند رفت یک موتور تمیز داخلی سوخت را به طور موثرتری مصرف می نماید و فشار کمتری به مبدل کاتالیزوری وارد خواهد شد..

خرابی مبدل کاتالیزوری در بیشتر مواقع به یکی از چهار دسته تقسیم خواهند شد:

1. شکست حرارتی (گرمای بیش از حد)
2. بستر وصل شده
3. شوک حرارتی
4. آسیب فیزیکی
خرابی حرارتی در بیشتر مواقع زمانی ایجاد خواهد شد که سوخت خام بیش از حد با کاتالیزور تماس پیدا کند و به جای موتور، در مبدل خواهد سوخت. مقدار زیاد سوخت وقتی بیش از ظرفیت مبدل ایجاد می نماید و باعث ذوب یکپارچه سرامیکی خواهد شد

سرامیک ذوب شده قادر است تا مسیر اگزوز را مسدود نماید و باعث کاهش قابل توجه قدرت موتور خواهد شد. علائم قابل مشاهده شامل تغییر رنگ پوسته مبدل ناشی از گرما می با شد.

دلایلی که بیشتر باعث حرارتی کاتالیزور خواهند شد عبارت خواهند بود از: احتراق ناقص، نقص سنسور اکسیژن، مشکل تحویل سوخت.

تعمیر کاتالیزور

خرید کاتالیزور

5/5 - (1 امتیاز)