تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا در کمترین زمان ممکن با گروه تخصصی کاتالیست وان تجربه نمائید؛خودروها عمدتا با انتشار گازهای گلخانه ای آلودگی ایجاد می نمایند هر ساله وسایل نقلیه در سراسر جهان میلیون ها تن CO2، مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن و طیف وسیعی از گازهای دیگر را باعث گرمایش جهانی و تخریب محیط زیست هستند پمپاژ می نمایند.

با این وجود، از دهه ها قبل، قوانین زیست‌محیطی سخت‌تر گشته و محدودیتی برای انتشار خودروها ایجاد کرده اند. مبدل های کاتالیزوری در اینجا با تبدیل گازهای مضر به گازهای نسبتاً کم ضرر، نقش کلیدی ایفا می نمایند.

آنها چگونه کار خواهند کرد و معمولاً اتومبیل ها دارای چه مبدل های کاتالیزوری می باشند را در این مقاله به شما ارائه خواهیم داد.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا و نحوه عملکرد آن!

درباره تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا، موتور احتراق داخلی خودروی شما، زمانی که روشن می گردد، آلاینده های مضری نظیر (CO2، CO، N2O، و غیره) منتشر خواهند کرد. این آلاینده ها از طریق دستگاهی که در زیر خودرو قرار گرفته عبور می نماید که شبیه یک جعبه فلزی بزرگ با دو لوله ورودی و خروجی می باشد.

گازها از طریق لوله ورودی وارد خواهند شد و با کمک یک کاتالیزور، یک تغییر شیمیایی رخ خواهد داد و گازهای مطمئن تری از لوله خروجی خارج خواهند شد. اکثر خودروهای مدرن از کاتالیزورهای سه طرفه استفاده مینمایند. اینها مونوکسید کربن، هیدروکربن های نسوخته و اکسیدهای نیتروژن را به گازهای کمتر مضر تبدیل خواهند کرد.

احیا و اکسیداسیون دو فرآیند شیمیایی می باشند که مبدل های کاتالیزوری تسهیل خواهند کرد. در مرحله اول، کاتالیزور احیا دلیل کاهش انتشار اکسید نیتروژن می  گردد  بنابراین از این، قطعات ارزشمند برای کم کردن هیدروکربن ها و مونوکسید کربن استفاده می شود.

بدنه کاتاغلیزورها از فولاد ضد زنگ به همراه پلاتین، رودیوم و پالادیوم تشکیل شده است. این چیزی است که مبدل کاتالیزوری را به یک قطعه گران قیمت خودرو تبدیل کرده است.

برای مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور دیگنیتی

چگونه یک مبدل کاتالیزوری آسیب می بیند؟

چگونه یک مبدل کاتالیزوری آسیب می بیند؟برای تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا، راه های زیادی وجود دارد که در آن امکان دارد به کاتالیزور آسیب برسد. ساییدگی و پارگی طبیعی یک دلیل رایج می باشد. نظیر تمامی قطعات خودرو، مبدل کاتالیزوری نیز برای همیشه دوام نخواهد آورد. تعداد زیادی از آنها تا 10 سال عمر خواهند کرد پیش از اینکه نشانه هایی از تخریب را نشان بدهند.

نحوه رفع خطای کاتالیزور
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

با این وجود، پیش از اینکه حتی 50000 کیلومتر رانده باشید، می تواند به خوبی آسیب ببیند. زباله های جاده، برخورد، سایر قطعات آسیب دیده همگی می توانند بر مبدل کاتالیزوری تأثیر گذاشته و نیاز به تعمیر داشته باشد.

اگر شمع ها یا سوپاپ های موتور آسیب ببینند، سوخت می تواند وارد مبدل کاتالیزوری گردد و در هنگام سوختن باعث آسیب می گردد. همین امر قادر است تا درباره پیستون های فرسوده یا شمع های برق ضعیف رخ دهد. نشت روغن یا مایع خنک کننده از واشر سر شکسته می تواند روی مبدل کاتالیزوری چکه نمایند و آن را فرسوده نمایند.

رانندگی از روی دست اندازها، چاله ها یا حاشیه های بزرگ می تواند باعث آسیب فیزیکی به مبدل گردد. اگر فرورفتگی ها به اندازه کافی شدید باشند، می توانند بر مواد شیمیایی ظریف داخل اثر بگذارند و واکنش ها را به خطر بیندازند. در نهایت، این منجر به بلوک هایی در مبدل می گردد.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا، برای عملکرد خودرو کاملاً ضروریمی باشد با این وجود، عملکرد و کارایی ماشین شما را افزایش خواهد داد. به این دلیل که گازهای تولید شده توسط موتور شما نه تنها برای زندگی انسان و محیط زیست مضر می بغاشد. آنها قادر خواهند بود تا به مرور زمان به موتور شما آسیب بزنند.

بدون اینکه کاتالیزورها گازهای داغ موتور را جذب نمایند، گرما می تواند شروع به آسیب رساندن به اجزای موتور نماید و باعث گرم شدن بیش از حد، شلیک نادرست، تاخیر و در نهایت خرابی خواهد شد.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا چقدر هزینه دارد؟

زمانی که یک مبدل کاتالیزوری آسیب دیده داشته باشید، دو راه دارید: تعمیرکاتالیزور یا تعویض آن. در برخی موارد، تنها گزینه شما تعویض آن خواهد بود. این می تواند به این دلیل باشد که مبدل فرسوده گشته یا غیرقابل تعمیر باشد.

اگر نیاز به تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا و یا خودروهای وارداتی و چینی دارید با مراجعه به مرکز تخصصی کاتالیست وان می توانید با کمترین هزینه کاتالیزور خودروی خود را تعمیر و یا تعویض نمائید.

امتیاز مطلب post