خدمات تعمیر و شستشوی کاتالیزور کوئیک را به صورت کاملا حرفه ای از کاتالیست وان دریافت نمائید چرا که تمامی خدمات بر روی کاتالیزور از تعمیر کاتالیزور، شستشوی کاتالیزور ، تعویض آن و… توسط دستگاه های پیشرفته و همچنین متخصصان مجرب همه روزه انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است که فقط سه مکانیسم برای غیرفعال کردن کاتالیزور است آن سه مکانیسم شامل: تراکم کریستالی به خاطر قرار گرفتن در معرض دمای بیش از حد، مسمومیت ناشی از واکنش با سموم کاتالیزور شناخته شده، و پوشاندن ناشی از تجمع آلی سایت‌های کاتالیزور فعال “کورکننده”.است

در سومین و آخرین مکانیسم، قادر هستید تا کاتالیزور را از طریق یک روش شستشوی احیا کننده بازسازی نمائید. این روش مستلزم یک درمان شیمیایی برای تثبیت فلز گرانبها و سپس حمام قلیایی و اسیدی می باشد بعد از آن کاتالیزور بازسازی شده آزمایش خواهد  شد تا تأیید می توان آن را به کارکردن درست بازگردانید. البته برای این شستشو و تشخیص درست حتما به یک مرکز تخصصی کاتالیزور مراجعه نمائید.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور کوئیک و کارایی آن؟

تعمیر و شستشوی کاتالیزور کوئیک، در واقع کاتالیزور این قطعه با ارزش که در قسمت زیرین وسیله نقلیه شما قرار خواهد داشت، به پاکسازی گازهای گلخانه ای خودرو پیش از بیرون راندن آنها به محیط کمک خواهد کرد.

مبدل های کاتالیزوری حاوی ساختارهای لانه زنبوری می باشند که با پلاتین و پالادیوم پوشانده خواهند شد آن ها به کاهش اثرات مضر مونوکسید کربن، هیدروکربن ها و اکسید نیتروژن تولید شده توسط موتور وسیله نقلیه شما کمک خواهند کرد.

این عناصر مضر از دو مرحله عبور می نمایند: مرحله کاتالیزور احیا و مرحله کاتالیزور اکسیداسیون. در مرحله کاتالیزور احیا، اکسید نیتروژن به گازهای اکسیژن و نیتروژن تبدیل می شود در حالی که مونوکسید کربن و هیدروکربن در مرحله کاتالیزور اکسیداسیون اکسید می شوند.

بهتر است بدانید که کاتالیزئرها برای تشخیص سطح صحیح اکسیژن وارد گشته و در مرحله کاتالیزور اکسیداسیون به سنسور اکسیژن متکی می باشد.

با تعمیر و نگهداری معمول سیستم اگزوز قادر خواهید بود تا اطمینان حاصل نمائید که مبدل کاتالیزوری شما همیشه بهینه کار نماید و احتمال انتشار مواد شیمیایی مضر و اغلب کشنده را در محیط یا داخل کابین خودرو کاهش خواهد داد.

تکنیک های فنی حفظ سلامت خودرو
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

برای مطالعه بیشتر: کاتالیزور لیفان 620

نحوه تعمیر و شستشوی کاتالیزور کوئیک؟

نحوه تعمیر و شستشوی کاتالیزور کوئیک؟بهتر است درباره تعمیر کاتالیزور و شستشوی آن، بدانید که تعداد زیادی از مردم مبدل کاتالیزوری وسیله نقلیه خود را تمیز نخواهند کرد،  به ندرت می شنوید که شخصی بگوید کاتالیزور خودروی خود را شستشو داده است.

بعضی از اشخاص ترجیح می دهند یک متخصص خودرو این کار را برای آنها انجام دهند که کار بسیار مناسی می باشد چرا که آسیب جدی به کاتالیزور وارد نخواهد شد.

یک پاک‌کننده کاتالیزور باکیفیت و سازگار با وسیله نقلیه خود تهیه نمائید. بعضی از پاک‌کننده‌ها فقط با موتورهای دیزلی یا بنزینی کار خواهند کرد، در حالی‌که برخی دیگر برای هر دو جواب خواهند داد.

پاک‌کننده را در باک بنزین خودرو بریزید. برچسب پاک‌کننده، تمامی دستورالعمل‌های مورد نیاز در مورد مقدار کافی و مقدار سوختی که باید در وسیله نقلیه داشته باشید را مشخص می نماید

چرا باید خدمات تعویض مبدل کاتالیزوری را در کاتالیست وان انجام دهید؟

تعمیر و شستشوی کاتالیزور کوئیک یا هر خودروی دیگری از مهم ترین و اساسی ترین کارهایی است که می توانید بر روی کاتالیزور انجام دهید. کاتالیست ها به خاطر نقش مهمی که در ایمنی سرنشینان و کنترل انتشار گازهای گلخانه ای ایفا خواهند کرد، جزو اجزای مهم سیستم اگزوز به شمار خواهند رفت.

بدون این قطعه با ارزش، سیستم اگزوز شما گازهای سمی و خطرناکی نظیر مونوکسید کربن، هیدروکربن ها و اکسید نیتروژن آزاد خواهد کرد.

کاتالیزوری که آسیب دیده است را باید با اولین نشانه مشکل تعویض گردد. گرفتگی مبدل های کاتالیزوری نیز خطرناک می باشد. اگر بخواهید شتاب بگیرید اما وسیله نقلیه شما سرعت خود را افزایش ندهد، امکان دارد مبدل کاتالیزوری مسدود شده باشد که به سرعت باعث از کار افتادن موتور شما خواهد شد.

بوی گوگرد نیز نشان دهنده خراب بودن مبدل کاتالیزوری خواهد بود. یک سنسور اکسیژن آسیب دیده قادر است منجر به عملکرد کمتر مبدل کاتالیزوری و کاهش طول عمر آن گردد.

اگر اکسیژن کافی وجود نداشته باشد، گازهای مضر کاهش پیدا نخواهند کرد، در صورتی که اکسیژن بالا می تواند باعث گرم شدن بیش از حد مبدل و از کار افتادن آن گردد.

 

.

 

 

امتیاز مطلب post