تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5 :

کاتالیزور هیوندای قطعه ای است کاربردی که برای جلوگیری از پخش شدن گاز سمی در هوا در مسیر خروجی گازهای محفظه موتور تعبیه گشته است. به لطف وجود این قطعه، اثر آلودگی اگزوز تا 90 درصد کاهش می یابد، زیرا مونوکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته را به کربن و آب تبدیل می کند. به همین دلیل کاتالیزور در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است. علاوه بر این، این بخش می تواند اکسید نیتروژن را به گاز نیتروژن تبدیل کند. هیوندای آیونیک 5  طول عمر بالایی دارد اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برای تعمیر در صورت گرفتگی شبکه های داخلی نیاز به سرویس در بازه های زمانی مختلف خواهید داشت. به یاد داشته باشید که اگر تعمیر و نگهداری کاتالیست به موقع و به درستی انجام نشود، کاتالیست کارایی خود را از دست داده و نمی تواند به درستی کار کند. به طوری که ممکن است گازهای خروجی از اگزوز خودرو، 5 برابر بیشتر از حالت عادی، آلایندگی ایجاد نمایند!

در این مقاله  که توسط گروه تخصصی کاتالیست وان تقدیم نگاه مهربانتان می گردد می خواهیم در مورد نحوه تعمیر و دلایل خرابی کاتالیست به شما بگوییم. اگر با مشکل خرابی کاتالیست هیوندای و تعمیر آن مواجه هستید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. علاوه بر این، در صورت نیاز به کمک در زمینه تعمیرات کاتالیست هیوندای، تعمیر کاتالیست کیا، تعمیر کاتالیست بنز و تعمیر کاتالیست بی ام و می توانید به توانایی های تیم کاتالیست وان  اعتماد کنید! کارشناسان حرفه ای و با تجربه در تیم ما توانایی و مهارت تعمیر کاتالیست خودروی شما را در کمترین زمان و با بهترین قیمت دارند و می توانند به شما در رفع مشکل کمک کنند.

مکانیزم کاتالیزور هیوندای | تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5

مکانیزم کاتالیزور هیوندای | تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5 اشاره کردیم که کاتالیزور عنصری برای کاهش انتشار گازهای تولید شده توسط محفظه سوخت خودرو است. عمر مفید این قطعه به طور متوسط ​​بین 4 تا 5 سال است و پس از این مدت باید قطعه جدیدی را خریداری و آن را تعویض کنید.

عناصر اصلی و اجزای داخلی کاتالیزور هیوندای فلزاتی مانند رودیوم، پالادیوم، پلاتین، مس، نیکل، منگنز، آهن و غیره است. علاوه بر این، عنصر سدیم به عنوان آزاد کننده گاز خروجی، ذخیره سازی و بافر اکسیژن برای کاتالیزورهای سه گانه استفاده می شود. استفاده از سدیم باعث می شود که مخلوط گاز ایجاد شده با یکدیگر در تعادل باشد زیرا در این صورت راندمان کاتالیزورهای سه گانه به حداکثر ممکن خود می رسد.

تا اینجا شما را با نحوه عملکرد کاتالیست هیوندای آشنا کردیم. این قطعه کارایی بالایی دارد اما در صورت خرابی جای نگرانی نیست و به راحتی قابل تعمیر است. کافی است برای تعمیر با ما تماس بگیرید یا به کاتالیست وان مراجعه نمائید تا به سرعت مشکل خودروی خود را برطرف کنیم.

دلایلی که به تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5 نیاز پیدا خواهید کرد !!

شاید برای شما سوال پیش بیاید که علت خرابی کاتالیست هیوندای چیست و چرا این قطعه از کار می افتد؟ در پاسخ به این سوال باید به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر جسم خارجی

واقعیت این است که کاتالیست قطعه شکننده و حساسی است، کافی است مستقیماً از طریق جسم خارجی به آن ضربه بزنید، این ضربه می تواند منجر به پاره شدن شبکه اسفنجی و آسیب به سایر قسمت ها و اختلال در عملکرد کاتالیست شود.

افزایش دمای کاتالیزور

یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث خرابی و آسیب کاتالیست شود افزایش دما و گرمای بیش از حد است. به عبارت دیگر، زمانی که گرمای بیش از حد وارد کاتالیزور شود، این قسمت به درستی عمل نخواهد کرد. دلیل ورود دمای بالا به کاتالیست ممکن است نقص در موتور این قطعه باشد.

ناخالصی های سوخت مصرف شده

از دیگر عواملی که می تواند بر سلامت و طول عمر این قطعه تأثیر بگذارد، می توان به میزان ناخالصی های موجود در سوخت و در نتیجه گازهای خروجی موتور اشاره کرد. اگر مقدار ناخالصی های گاز خیلی زیاد باشد، قطعات داخلی کاتالیزور به مرور زمان کارایی و کارایی اولیه خود را از دست می دهند و در نتیجه باید کاتالیست را تعمیر کنید.

خرابی واشر سر سیلندر

اگر در واشر سر خودروی شما مشکلی ایجاد شود که باعث ورود آب و روغن به موتور خودرو شود، گازهای خارج شده از سیلندر نیز با این دو ماده همراه خواهند بود، یعنی بخار آب و روغن و این علت آسیب به کاتالیزور بنابراین اگر احساس کردید که واشر سر به درستی کار نمی کند و مشکل دارد، سریعا خودرو خود را به اولین تعمیرگاه مجاز ببرید تا قطعات مربوط به موتور باز شده و به طور دقیق بررسی شود. در این صورت در صورت وجود مشکل به سرعت برطرف می شود و مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

سیستم جرقه زنی خودرو ایراد دارد

یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به خرابی کاتالیست شود وجود ایراد در سیستم جرقه زنی و احتراق موتور است. به یاد داشته باشید که وجود ایراد در این قسمت به طور مستقیم بر عملکرد کاتالیست تأثیر می گذارد، زیرا اگر احتراق به درستی انجام نشود، سوخت خودرو به طور کامل نمی سوزد و در نتیجه بخشی از سوخت خام با کاتالیست وارد کاتالیزور می شود. گازهای خروجی آنجا آتش می گیرد. این می تواند به قطعه مورد نظر آسیب جدی وارد کند و شما را ملزم به تعویض کاتالیست کند.

سرب بیش از حد در بنزین

از دیگر عوامل خرابی کاتالیست می توان به وجود سرب در بنزین تولیدی کشور اشاره کرد. علاوه بر این، افزودنی های سوخت می توانند مشکلاتی را در کاتالیست ایجاد کنند.

مواردی که به آنها اشاره کردیم از عوامل اصلی خرابی کاتالیست هیوندای هستند. بنابراین توصیه می شود که قطعات داخلی خودرو به ویژه موتور، واشر سر و کاتالیزور را بررسی و در صورت لزوم نگهداری کنید.

تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5  | علائم خرابی کاتالیزور هیوندای چیست؟

افت کردن شتابگیری خودرو در سرعت های بالا

بالا رفتن ناگهانی مصرف سوخت خودرو در یک بازه زمانی

وجود مشکل در استارت خوردن و روشن شدن خودرو

روشن شدن چراغ اخطار (چک) خودرو در قسمت پشت آمپر

منفی بودن تست آلایندگی

احساس لرزش خودرو در سرعت های پایین

وجود بوی بد در خودرو شبیه تخم مرغ گندیده

ضرب دیدگی پوسته و قسمت های خارجی کاتالیزور

موارد فوق، رایج ترین نشانه های وجود مشکل در کاتالیزور می باشد. در صورت مواجه شدن با این نشانه ها به سرعت درجهت رفع مشکل اقدام کنید.

تعمیر کاتالیست هیوندای

تعمیر کاتالیست هیوندای( تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5  ) اشاره کردیم که کاتالیست هیوندای عمر طولانی دارد که البته نیاز به نگهداری و سرویس به موقع دارد. اما به یاد داشته باشید که با سپری شدن عمر کاتالیزور، مانند سایر قطعات، دچار آسیب و مشکل می شود و دیگر کارایی اولیه خود را نخواهد داشت. به عبارت دیگر، این قطعه بسیار حساس است که به مرور زمان; دچار استهلاک شده و کارایی خود را از دست می دهد. دچار استهلاک شده و کارایی خود را از دست میدهد. این افت کارایی میتواند به واسطه رسوب گازها در شبکه کاتالیزور ایجاد شود. به طور کلی میتوان گفت مهمترین قطعه کاتالیزور، شبکه اسفنجی آن می باشد که گرفتگی در شبکه اسفنجی، موجب سخت شدن خروج گازها از این قطعه می گردد.

در اغلب موارد تکنسین های حرفه ای با استفاده از دستگاه عیب یابی، قسمت مشکل را از طریق سیستم کامپیوتری بررسی می کنند تا عیب دستگاه را مشخص کنند. به عنوان مثال، ممکن است در سوکت سنسور اکسیژن یا هر قسمتی که به کاتالیست متصل است مشکلی وجود داشته باشد. پس از عیب یابی، تعمیر انجام می شود.

یادتان باشد در صورت خرابی تعمیر کاتالیست را به یک فرد حرفه ای و با تجربه بسپارید. در غیر این صورت، شدت خرابی می تواند افزایش یابد و در نتیجه منجر به تعویض قطعه شود. در گروه کاتالیست وان کاتالیست دارای کارشناسان فنی و کارشناسان تعمیرات کاتالیست هیوندای هستیم که با سالها تجربه در این زمینه قادر به عیب یابی انواع کاتالیست ها و رفع ایراد در کمترین زمان ممکن می باشند.

هزینه تعمیر کاتالیست

هزینه تعمیر کاتالیست هیوندای به عوامل مختلفی بستگی دارد که اولین آن میزان آسیب و شدت آن است. برای تعیین شدت عیب، ابتدا با استفاده از دستگاه عیب یاب و عیب قطعه مورد نظر خودرو مشخص می شود. پس از عیب یابی، تعمیرکار مشکل را برطرف کرده و کاتالیست را تعمیر می کند. در اینجا سطح مهارت و تجربه تعمیرکار و همچنین تعمیرگاهی که بازدید کردید و تعداد خدمات ارائه شده در آنجا بر هزینه تعمیر کاتالیست تاثیر دارد.

برای اطلاع از هزینه دقیق تعمیر کاتالیست با شماره  09128385256 تماس بگیرید و با ارائه توضیحات دقیق از وضعیت خودرو خود، هزینه تعمیر را استعلام کنید.

منیفولد دود بسترن B30
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور
کاتالیست هیوندای چه زمانی باید تعویض شود؟

در صورت خرابی کاتالیزور یا قطعات مربوط به آن؛ اولین قدم شما عیب یابی و تعمیر کاتالیست است، اما اگر قطعه شما قابل تعمیر نیست و یا هزینه تعمیر آن بیشتر از خرید قطعه جدید است، پیشنهاد ما خرید کاتالیست هیوندای و تعویض قطعه است. به یاد داشته باشید که تعویض کاتالیست هیوندای باید در مراکز و تعمیرگاه های مجاز و توسط تعمیرکاران مجرب و مجرب انجام شود. اگر فرآیند تعویض را به فرد مستقلی بسپارید ممکن است قطعه به درستی در جای خود قرار نگیرد و پس از مدتی دوباره با مشکل خرابی کاتالیست مواجه شوید.

تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5  | خرید کاتالیزور هیوندای

اگر کاتالیست خودروی شما به هر دلیلی آسیب دیده و قابل تعمیر نیست، بهتر است این قطعه را با کاتالیست اصلی تعویض کنید. شاید تصور کنید که قیمت خرید کاتالیزور اصلی هیوندای کمی بالاتر از نمونه های دیگر آن است، اما در نظر داشته باشید که به همان اندازه بادوام و کیفیت بالاتری دارد. علاوه بر این، بهترین کار برای اطمینان از اصالت محصول، خرید این قطعه از نمایندگی های مجاز است. به یاد داشته باشید که برخی افراد فرصت طلب با سوء استفاده از ناآگاهی برخی از مشتریان، اقدام به فروش محصولات تقلبی به قیمت اصلی می کنند و متاسفانه استفاده از این قطعات نه تنها مشکل شما را حل نمی کند، بلکه به سایر قطعات خودرو نیز آسیب می رساند. انجام دادن.

تیم کاتالیست وان کاتالیزور با پشتوانه سالها تجربه در زمینه فروش کاتالیست هیوندای، این قطعه را ضمانت اصالت محصول به مشتریان خود ارائه می دهد تا با استفاده از آن مشکل برطرف شود و عملکرد خودرو برگردد. به حالت اولیه خود برای اطلاع از لیست قیمت کاتالیست هیوندای می توانید هم اکنون با ما تماس بگیرید.

همچنین هنگام خرید کاتالیست هیوندای دریافت کارت یا کارت گارانتی از فروشنده را فراموش نکنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید بدون پرداخت هزینه از خدمات این شرکت اعم از تعویض و تعمیر استفاده کنید.

دلایل نیاز به شستشوی کاتالیست

کاتالیزورها در بیشتر مواقع عمری برابر با  عمر مفید خودرو دارند. اما در برخی موارد، آنها ممکن است مسدود شوند و به همین دلیل عملکرد این قطعه را کاهش دهند. این مشکلات می تواند باعث انتشار گازهای مضر و کاهش راندمان موتور شود. بنابراین شستشوی کاتالیزور ضروری است.

روش های نادرست برای شستشوی کاتالیزور

( تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5  ) برخی از روش‌های ضعیف شستشوی کاتالیست به‌عنوان روش‌های خوب ارائه می‌شوند که می‌توانند به جای کمک به کاتالیست به آن آسیب بزنند. این روش ها شامل ریختن تصادفی رقیق کننده یا محلول های شیمیایی در مخزن سوخت نمی شود. این روش ها می توانند سیستم سوخت رسانی و اجزای خودرو را تضعیف کنند.

بهترین راه برای شستشوی کاتالیست مراجعه به تعمیرگاه تخصصی و استفاده از تجهیزات و مواد صحیح توسط تعمیرکاران مجرب است. این تعمیرکاران می توانند با استفاده از روش های مناسب کاتالیست را شستشو داده و عملکرد آن را به حالت ایده آل برگردانند. همچنین باید در نظر داشت که تمیز کردن کامل کاتالیست نیاز به تخصص دارد و باید به عنوان یک تعمیر حرفه ای تلقی شود.

بهترین روش شستشوی کاتالیزور

شستشوی کاتالیزور با اسید
برخی از مبتدیان پیشنهاد می کنند که بهترین راه برای شستشوی کاتالیزور استفاده از شستشوی اسیدی است. اسیدی مانند جوهر نمک یا اسید سیتریک ممکن است به اندازه کافی قوی باشد که بتواند رسوبات داخل لانه زنبوری کاتالیست را از بین ببرد، اما مطمئناً آسیب های جبران ناپذیری به این قسمت حساس وارد می کند. شستشوی کاتالیست با اسید سیتریک یا جوهر نمک می تواند باعث خوردگی قسمت های مختلف آن شود و عملکرد کاتالیست را بیش از پیش مختل کرده و باعث از کار افتادن آن شود.

همچنین برخی دیگر شستن کاتالیست با آب را پیشنهاد می کنند که بسیار غیرمنطقی و غیرمنطقی است. زیرا اگر آب وارد کاتالیست شود نه تنها گرفتگی آن را برطرف نمی کند، بلکه باعث زنگ زدگی قسمت های مختلف کاتالیست می شود.

کاتالیزور را باز کنید
بدنه کاتالیزور خودرو یا پیچ و مهره ای است یا جوشی. اگر مهارت کافی و ابزار مناسب دارید، می توانید پیچ ​​ها را بردارید. اما برش بدنه کاتالیست کار خوبی نیست و می تواند منجر به آسیب به اجزای داخلی آن به خصوص شبکه لانه زنبوری شود. بهترین راه این است که به یک مرکز معتبر تعمیر کاتالیزور خودرو مراجعه کنید و کارشناسان این کار را برای شما انجام دهند.

مرکز تخصصی تعمیرات کاتالیست ما با بهره مندی از تیمی حرفه ای و مجرب و با داشتن دستگاه های پیشرفته و مدرن از بهترین روش شستشوی کاتالیست برای تمیز کردن این قطعه استفاده می کند تا گرفتگی آن برطرف شده و آسیبی به سایر قسمت های کاتالیست وارد نشود. کاتالیزور و ماشین برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 موثرترین روش شستشوی کاتالیست چیست؟

( تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5  ) اکنون که روش های اشتباه شستشوی کاتالیست را می دانید، می خواهیم صحیح ترین و بهترین روش شستشوی کاتالیست خودرو را به شما آموزش دهیم.

تمیز کردن کاتالیزور ادامه مطلب مرکز تخصصی تعمیرات کاتالیست وان

بهترین راه برای شستشوی کاتالیست بدون حذف آن
بهترین روش شستشوی کاتالیست که نیازی به برداشتن آن نیست، استفاده از پاک کننده های مخصوص کاتالیست است. این پاک کننده ها همچنین سیستم اگزوز، سیستم سوخت رسانی و سنسورهای اکسیژن را شستشو و تمیز می کنند. البته کارشناسان معتقدند اگر سیستم اگزوز بسیار کثیف باشد یا شبکه لانه زنبوری کاتالیزور خودرو شکسته باشد، این تکنیک جواب نخواهد داد.

برای اطمینان از صحت این روش شستشوی کاتالیزور، با یک چکش یا آچار روی محفظه کاتالیست ضربه بزنید.

البته دقت کنید که شدت ضربه برای ایجاد فرورفتگی یا شکستگی در بدن او کافی نباشد.

اگر بعد از ضربه زدن صدایی غیرعادی از داخل کاتالیزور شنیدید، ممکن است توری لانه زنبوری شکسته شده باشد یا رسوبات سنگینی در داخل مش جمع شده باشد که تنها با برداشتن مبدل می توان آن را از بین برد.

اما اگر صدای عجیبی نمی شنوید، مراحل زیر را دنبال کنید:
یک پاک کننده کاتالیست با کیفیت و سازگار با وسیله نقلیه خود دریافت کنید. برخی از پاک کننده ها فقط با موتورهای دیزلی یا بنزینی کار می کنند، در حالی که برخی دیگر با هر دو کار می کنند.
پاک کننده را داخل باک بنزین ماشین بریزید. برچسب برف پاک کن حاوی تمام دستورالعمل های لازم در مورد میزان و مقدار سوخت خودرو است.
پس از افزودن محلول شستشوی کاتالیست، ماشین را روشن کرده و برانید. راندن خودرو، پاک کننده را از طریق سیستم اگزوز خودرو به گردش در می آورد. برچسب برف پاک کن نشان می دهد که برای بهترین نتیجه چقدر باید رانندگی کنید.
توصیه می کنیم با دور موتور بالای 3000 دور در دقیقه رانندگی کنید تا مبدل کاتالیزوری به اندازه کافی داغ شود تا هرگونه گرفتگی و رسوبات باقی مانده را بسوزاند.
مراقب دماسنج ماشین خود باشید تا مطمئن شوید که بیش از حد گرم نمی شود. اگر فرآیند تمیز کردن و شستشوی کاتالیزور با موفقیت انجام شود، دود اگزوز کمتر، شتاب گیری سریعتر و مصرف سوخت خودرو کمتر می شود.
تعمیر کاتالیست تیبا و نحوه عملکرد آن!! بهترین راه برای شستشوی کاتالیزور، حذف آن است
اگر با روش اول به نتیجه دلخواه نرسیدید، برای رفع آلودگی و رفع انسداد شبکه لانه زنبوری، باید آن را از محل نصب شده خارج کنید. فرآیند جداسازی کاتالیزور نیازمند دانش و مهارت کافی است. بنابراین اگر در این زمینه تخصص و تجربه ندارید، هرگز به تنهایی این کار را انجام ندهید. در عوض، خودروی خود را به یک مرکز تعمیر مبدل کاتالیزوری ببرید تا با بهترین روش شستشوی مبدل کاتالیزوری، آن را تمیز کرده و از شر هرگونه آلودگی و رسوب پاک کنند. تیم متخصص و مجرب ما کاتالیزور خودروی شما را با بهترین مواد استاندارد شستشو می دهند تا به حداکثر کارایی خود دست یابد و طول عمر بیشتری داشته باشد.

خلاصه و سخنان پایانی درباره تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5

در این مطلب به توضیح قطعه کاتالیست هیوندای و دلایل خرابی آن پرداخته ایم. همچنین لیستی از رایج ترین علائم خرابی کاتالیزور هیوندای را برای شما قرار داده ایم. گفتیم در صورت مشاهده هر یک از علائم به تعمیرگاه مجاز برای عیب یابی و رفع ایراد مراجعه کنید. در مورد نحوه تعمیر کاتالیست هیوندای و هزینه تعمیرات کاتالیست نیز توضیحاتی را برای شما ارائه کرده ایم.

امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات ارزشمندی در رابطه با تعمیر کاتالیست هیوندای در اختیار شما قرار داده باشد. برای پرسیدن سوالات خود در مورد تعمیر کاتالیزور هیوندای می توانید با شماره تلفن  09128385256 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر : تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان

امتیاز مطلب post