تعمیر کاتالیست کیزاشی :  را به گروه تخصصی کاتالیست وان بسپارید و با خیال راحت سفر کنید. با تعمیر کاتالیزور سوزوکی ویتارا یا کیزاشی خود از هزینه های بیشتر در آینده جلوگیری کنید.

هر آنچه که باید در مورد تعمیر کاتالیست کیزاشی بدانید :

چراغ موتور سوزوکی ویتارا شما روشن است. مکانیک به شما گفت که شما به یک مبدل کاتالیزوری جدید نیاز دارید و خیلی گران است. بدتر از آن، شما به زودی MOT دارید و سوزوکی شما نمی‌گذرد مگر اینکه مبدل کاتالیزوری سوزوکی خود را تعمیر کنید.

چیزی که مکانیک به شما نمی گوید این است که ممکن است فقط چند سلول در مبدل کاتالیزوری باشد یا مبدل کاتالیزوری ماشین شما پر از رسوبات باشد. یا مخلوط بنزین شما با آب یا روغن موتور باعث این مشکل شده است. دلیلش این نیست که آنها به شما دروغ می گویند، به این دلیل است که واقعاً نمی دانند.

یک کارشناس کاتالیست از تمام مسائل مربوط به کاتالیست آگاه است و گاهی اوقات با یک شستشو یا تعمیر ساده می تواند مشکل تعمیر کاتالیست سوزوکی ویتارا یا تعمیر کاتالیست سوزوکی کیزاشی شما را برطرف کند. اکثر مردم فکر می کنند که تنها راه برای حفظ عملکرد صحیح مبدل کاتالیزوری، تعویض آن است. اما راه های دیگری نیز وجود دارد که شما را از هزینه های گزاف نجات می دهد. در آینده با ما همراه باشید.

تعریف کاتالیزور چیست و توضیح درباره تعمیر کاتالیست کیزاشی

 

کاتالیزور سوزوکی ویتارا چیست؟
هدف کاتالیزور سوزوکی به حداقل رساندن میزان آلاینده های مضر در گازهای خروجی خودروی شماست. استفاده از سوخت سرب باعث کاهش عمر کاتالیزورها و آسیب رساندن به آنها می شود.

این قطعه برای اطمینان از عمر خودرو در شرایط عادی و در صورت استفاده از بنزین بدون سرب طراحی شده است. هیچ تعمیر و نگهداری خاصی در مبدل مورد نیاز نیست.

با این حال، تنظیم صحیح موتور بسیار مهم است. استارت ضعیف و عملکرد ضعیف موتور، که می تواند ناشی از تنظیم نادرست موتور باشد، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد کاتالیست شود. این می تواند منجر به آسیب دائمی به کاتالیست و سایر اجزای خودرو شود.

تعمیر کاتالیست کیزاشی و انواع کاتالیزور ویتارا و کیزاشی

انواع کاتالیزور سوزوکی ویتارا و کیزاشی
به طور کلی انواع کاتالیزور خودروهای سوزوکی و سایر خودروها شامل دو نوع دو طرفه و سه طرفه می باشد. در زیر به توضیح هر یک می پردازیم:

کاتالیزور دو جهته سوزوکی
یک کاتالیزور دو طرفه سوزوکی که “اکسیدکننده” نیز نامیده می شود، دو وظیفه همزمان دارد:

اکسیداسیون مونوکسید کربن به دی اکسید کربن
اکسیداسیون هیدروکربن ها (سوخت نسوخته و نیمه سوخته) به دی اکسید کربن و آب
این نوع کاتالیزور به طور گسترده در موتورهای دیزل برای کاهش انتشار هیدروکربن و مونوکسید کربن استفاده می شود. همچنین تا سال 1981 در موتورهای بنزینی خودروهای خارجی استفاده می شد. به دلیل عدم توانایی آنها در کنترل اکسیدهای نیتروژن، کاتالیزورهای سه طرفه جایگزین آنها شدند.

کاتالیزور سه طرفه سوزوکی
مبدل کاتالیزوری سه طرفه سوزوکی دارای مزیت اضافی کنترل انتشار اکسید نیتریک (NO) و دی اکسید نیتروژن (NO2) است. از سال 1981، کاتالیزورهای “سه راه” (کاهش اکسیداسیون) در سیستم های کنترل آلایندگی خودرو در سراسر جهان استفاده شده است.

بررسی مهم ترین ویژگی ها و ایرادات پژو 206
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

بسیاری از کشورها مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای وسایل نقلیه را اتخاذ کرده اند که در واقع به مبدل های کاتالیزوری سه طرفه در خودروهای بنزینی نیاز دارند. کاتالیزورهای احیا و اکسیداسیون معمولاً در یک محفظه مشترک قرار دارند. با این حال، در برخی موارد ممکن است آنها به طور جداگانه قرار گیرند. مبدل کاتالیزوری سه طرفه چندین کار را همزمان انجام می دهد:

کاهش اکسیدهای نیتروژن به نیتروژن (N2)
اکسیداسیون کربن، هیدروکربن ها و مونوکسید کربن به دی اکسید کربن
کاتالیزور سرامیکی سوزوکی
این مدل طرحی شبیه به لانه زنبوری دارد. عنصر خنثی کننده سرامیکی توسط یک آلیاژ پلاتین-ایریدیم محافظت می شود.

معایب کاتالیزور سرامیکی سوزوکی: بسیاری از رانندگان معتقدند که چنین دستگاهی بسیار شکننده است. به عنوان مثال، برخورد با ماشین یا تصادف می تواند به شبکه های لانه زنبوری آسیب برساند. علاوه بر این، اگر از روی یک چاله رانندگی کنید، قطرات آب روی کاتالیزور داغ می‌ریزند و به آن آسیب می‌رسانند.

گرد و غبار سرامیک در داخل دستگاه جمع می شود. نه تنها وارد محفظه احتراق می شود، بلکه گاهی وارد سیلندرهای موتور نیز می شود. مزیت این نوع کاتالیزور ارزان بودن آن است.

تعمیر کاتالیست کیزاشی و نحوه نگهداری کاتالیست

تعمیر کاتالیست کیزاشی و نحوه نگهداری کاتالیستکاتالیزور فلزی سوزوکی
این نوع کاتالیزور کاملا قوی و قابل اعتماد است. کاتالیزور فلزی در اثر ضربه مکانیکی آسیب نمی بیند. اما حتی چنین واحد فلزی قابل اعتمادی دارای معایبی است:

از سوخت بی کیفیت یا سرب دار استفاده نکنید.
روغن و ضد یخ ممکن است وارد محفظه احتراق شوند.
مخلوط سوخت دوباره غنی شده می تواند باعث آسیب شود.
سرعت پایین موتور نیز می تواند منجر به خرابی شود.
گرانتر است و از فلزات گران قیمت تشکیل شده است.
چگونه عمر کاتالیست سوزوکی ویتارا را افزایش دهیم؟
موتور را در شرایط کار خوب نگه دارید.
در صورت خرابی موتور، به ویژه در صورت از دست دادن ظاهری عملکرد، خودرو را سریعاً تعمیر کنید.
در حالی که گیربکس در دنده است و خودرو در حال حرکت است، موتور را خاموش نکنید یا جرقه را خاموش نکنید.
هنگام هل دادن یا بکسل کردن وسیله نقلیه یا پایین آمدن از تپه سعی نکنید موتور را روشن کنید.
اجازه ندهید ماشین برای مدت طولانی در بیکار باشد.
اجازه ندهید باک بنزین به سطح خالی نزدیک شود.
کاتالیزور تقلبی نخرید.
به افرادی که در زمینه کاتالیست ها تخصص کافی ندارند مراجعه نکنید.
از سوخت بی کیفیت و سرب دار استفاده نکنید.
برای بررسی کاتالیست حتما با متخصص آن مشورت کنید و به تنهایی کاری انجام ندهید که باعث آسیب بیشتر به کاتالیست شود.
هشدار:

مراقب مکان پارک و رانندگی باشید. کاتالیزورها و سایر اجزای اگزوز ممکن است بسیار داغ شوند. مانند هر وسیله نقلیه دیگری، این وسیله نقلیه را در مناطقی که مواد قابل احتراق مانند چمن خشک یا برگ ممکن است با سیستم اگزوز داغ تماس پیدا کند، پارک یا کار نکنید.

تعمیر کاتالیزور سوزوکی

 

امتیاز مطلب post