مرکز تعویض کاتالیزور تعیین می نماید که آیا یک مبدل کاتالیزوری نیاز به تعویض دارد یا خیر؟

تا از مبدل کاتالیزوری خود مطمئن گردید که آیا درست کار می نماید و یا نیاز به تعویض خواهد داشت یا تعمیر پس با صبر و تحمل بهترین جا را انتخاب نمائید.

مبدل های کاتالیزوری به خودی خود خراب نمی گردد پیش از تعویض مبدل کاتالیزوری، این پنج مرحله توصیه شده از کاتالیست وان را دنبال نمائید

5 نشانه مرکز تعویض کاتالیزور معتبر!!

بهترین مرکز تعویض کاتالیزور در تهران گجاست؟

بهترین مرکز تعویض کاتالیزور در تهران گجاست؟مرحله 1:
همه کدهای عیب تشخیصی (DTC) را بازیابی و تعمیر نمائید هر گونه بولتن خدمات فنی موجود (TSB) یا ماژول کنترل نیرو (PCM) به روز رسانی فلاش مجدد را بررسی  نمائید،
هر شرایطی که انتشار گازهای گلخانه‌ای را افزایش دهد یا بر خوانش سنسور تأثیر گذار خواهد بود، می‌تواند باعث ایجاد DTC کاذب گردد، حتی اگر مبدل در وضعیت مناسب کار نماید

تعداد زیادی از کدهای مشکل OBDII بر عملکرد مبدل تأثیر گذار است. همه ی کدهای دیگر را پیش از تصحیح کدهای مبدل تصحیح نمائید.

فلاش مجدد فرآیند به روز رسانی PCM با آخرین برنامه موجود از سازنده خودرو می باشد. در بعضی از موارد، سازندگان TSB هایی را منتشر می نماید که نشان خواهد داد فلاش مجدد PCM به حل مشکلات انتشار کمک می نماید.

برای مطالعه بیشتر : مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور کجاست؟

گام 2:
نشتی صحیح سیستم اگزوز، اسکنر خودکار OBDII

بازرسی کل سیستم اگزوز حیاتی می باشد. با این حال، مهم می باشد که اطمینان حاصل نمائید که مناطق زیر بخشی بازرسی گردند:

همچنین تمامی نواحی جوش را از نظر ترک، به ویژه درگاه های حسگر اکسیژن (O2) بررسی نمائید.

همه ی اتصالات لوله را از نظر تراز نادرست یا آسیب دیده واشر بررسی نمائید.

اتصالات گیره را از نظر نشتی بررسی شود.

برای نشتی به منیفولد اگزوز نگاه بفرمائید.

به هر نوع لوله انعطاف پذیر در سیستم توجه نمائید.

حتی یک نشتی کوچک در هر نقطه از سیستم اگزوز قادر است تا مقدار قابل توجهی از اکسیژن را به سیستم روانه سازد. از آنجایی که کاتالیزورها ظرفیت ذخیره‌سازی اکسیژن محدودی دارند،سنسور O2 پشتی اکسیژن بیش از حد را تشخیص داده و کد کارایی مبدل را ایجاد می نماید. نشتی در سیستم اگزوز قادر است تا بر ذخیره اکسیژن در مبدل تأثیر گذار باشد و  باعث قرائت نامناسب سنسور O2 گردد که بر تعادل نسبت هوا به سوخت (AFR) تأثیر گذار خواهد بود.

نحوه رفع خطای کاتالیزور
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

مرحله 3:

مطمئن شوید که وسیله نقلیه در کنترل سوخت مناسب است
سنسورهای O2 برای کنترل سوخت و تشخیص مبدل PCM حیاتی هستند. عملکرد سنسور O2 را بررسی کنید تا مطمئن شوید خودرو در کنترل سوخت است.

در اکثر کاربردها، سنسور O2 جلو باید حدود 450 میلی ولت سوئیچ کند، در حالی که سنسور O2 عقب باید بالاتر یا برابر با 450 میلی ولت باشد، معمولاً 650-850 میلی ولت.

اگر سنسور اکسیژن عقب بالاتر یا برابر با 450 میلی ولت نیست، آلاینده های خودرو را با یک آنالایزر چهار یا پنج گاز بررسی کنید. سنسورهای AFR جلو در اکثر شرایط باید AFR 14.7:1 را نشان دهند.

بسیاری از ابزارهای تشخیصی برای آزمایش دقیق سنسورهای O2 وجود دارد. قبل از تعویض هر سنسور عملکرد را بررسی کنید.

مرحله 4:
تست آلودگی
مسمومیت مبدل زمانی اتفاق خواهد افتاد که مبدل در معرض موادی قرار خواهد گرفت که سطوح کاری آن را می‌پوشاند و این قطعه ارزشمن  را تا حدی می‌پوشاند که نتواند با اگزوز تماس پیدا نماید و آن را تصفیه کند.

نشتی داخلی در سیستم خنک کننده قادر است تا اجازه دهد خنک کننده وارد سیستم اگزوز شده و مبدل کاتالیزوری را مسموم نماید.

یک تست نشتی انجام دهید تا مطمئن گردید که سیستم خنک کننده فشار سیستم را نگه خواهد داشت (درپوش فشار را برای فشار دقیق بررسی نمائید) به مدت 15 دقیقه.

مرحله 5:
قسمت صحیح را برای برنامه تعمیر یا تعویض انتخاب نمائید

اگر تشخیص دادید که باید مبدل را باید تعویض نمائید، یک مبدل کاتالیست ممتاز را انتخاب کنید. برای اطمینان از انتخاب صحیح مبدل جایگزین به یک مرکز معتبر و خوب مراجعه نمائید.

تا اطمینان حاصل نمائید که به بهترین نحوه کاتالیزور خودروی شما را تعویض و یا تعمیر می نماید، شما قادر خواهید بود تا به بهترین و مجهزترین مرکز تعویض کاتالیزور در تهران یعنی  کاتالیست وان مراجعه نمائید تا با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تعویض کاتالیزور خودروی خود را انجام خواهید داد.

امتیاز مطلب post