در این مقاله به معرفی کاتالیزور ماشین چینی و همچنین نحوه خرید و خدمات آن خواهیم پرداخت، اما پیش از آن کمی در خصوص اگزوز، ساختار و وظایف آن خواهیم پرداخت، اگر شما عزیزان هم صاحب یک خودرو چینی می باشید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می نمائیم.

خودروهایی که دارای موتور احتراقی می باشند، دود ناشی از فعل و انفعالات درون آن ها، از طریق مسیری به نام اگزوز خارج میگردد. در خودروهای امروزی، اگزوز وظایف دیگری نیز در خودرو ایفا می نماید.

این وظایف شامل کم شدن دما، کاهش صدا و کاهش آلایندگی گازهای خروجی از موتور می باشد، اگزوز از سه بخش تشکیل خواهند شد. قسمت نخست آن به موتور متصل می گردد، دارای یک قسمت میانی می باشد و از  بخش انتهایی آن، گازهای تصفیه شده موتور خارج خواهند شد.

کاتالیزور ماشین های چینی نظیر کاتالیزور بنز ، کاتالیزور بی ام و یا هر خودرو دیگری، به خاطر اینکه به دمایی در حدود ۸۰۰ درجه سانتی گراد نیاز خواهد داشت، در قسمت نخست اگزوز نصب خواهند شد. همینطور هم بخش های میانی و انتهایی اگزوز نقش کم شدن دما و کم شدن صدا را بر عهده خواهد داشت.

کاتالیست ماشین چینی نقش حائز اهمیتی در کم کردن آلایندگی گازهای خطرناک خارج شده از موتور خواهد داشت. این قطعه جزئی از سیستم اگزوز محسوب خواهد شد و گازهای سمی خروجی از سیلندر با عبور از شبکه لانه زنبوری آن، در یک واکنش شیمیایی تبدیل به گازهای بی خطر می نماید و از دهانه اگزوز خارج خواهد شد.

گازهای آلاینده خروجی از موتور خودرو شامل هیدروکربن ها و مونوکسید کربن می باشد و آنچه از کاتالیزور ماشین چینی خارج می گردد، چیزی جز بخار آب و گاز دی اکسید کربن نیست و برای محیط زیست خطری نخواهد داشت.

گروه تخصصی کاتالیست وان، ارائه دهنده خدمات فروش، تعمیر و سرویس کاتالیزور ماشین چینی آمادگی خواهد داشت تا این خدمات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به شما عزیزان ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از خدمات ویژه این مرکز با ما تماس حاصل نمائید.

کاتالیزور ماشین چینی ( سرویس، خدمات و فروش )

کاتالیزور ماشین چینی ( سرویس، خدمات و فروش )این قطعه با ارزش نظیر دیگر قطعات آن در اثر مرور زمان دچار استهلاک می گرددد، کارشناسان خودرو عمر مفید این قطعه را برابر با عمر مفید ماشین یعنی عددی در حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهند داشت. بعد از این مدت، کاتالیست ماشین های چینی کارایی اولیه خود را نخواهد داشت و گازهای آلاینده را وارد هوا می نماید. به همین خاطر نیاز  است تا هر چند وقت یکبار برای بازدید و سرویس کاتالیزور ماشین چینی خود اقدام نمائید. همینطور توصیه می نمائیم تا به حرف اشخاص ناآگاه گوش نداده و این قطعه حیاتی را از مسیر اگزوز حذف کنید.

امکان دارد با حذف کاتالیزور ماشین های چینی، ماشین شتاب بهتری داشته باشد اما، گازهای خطرناکی که از این طریق وارد هوا خواهد شد، جان تعداد زیادی از انسان ها را به خطر خواهد انداخت. بنابراین بهترین راه سرویس کاتالیست ماشین چینی شما به صورت دوره ای می باشد.

سرویس یا شستشوی این قطعه به وسیله محلول های مخصوص و با کیفیت انجام می گردد تا به قسمت های گوناگون آن آسیبی وارد نشود، بعضی اشخاص بی تجربه و مبتدی توصیه می نماید که برای شستشوی کاتالیست ماشین های چینی خود از جوهر نمک استفاده نمائید، اما این کار کاملا غیر اصولی و ساده لوحانه می باشد چرا که امکان دارد جوهر نمک، رسوبات داخل آن را از بین ببرد اما به بخش های دیگر آن آسیب جدی وارد خواهد کرد.

در این شرایط مالک خودرو مجبور به خرید کاتالیزور ماشین چینی خواهد شد، مجموعه ما به عنوان مجهزترین و با سابقه ترین مرکز خدمات تخصصی، سرویس کاتالیست ماشین چینی را با محلول های ویژه و توسط دستگاه های مخصوص و توسط اشخاص ماهر و مجرب انجام خواهد شد تا این قطعه کارایی اولیه خود را به دست آورد و به دیگر بخش های آن آسیب وارد نکند.

کاتالیزور ماشین چینی و دلایل خرابی آن

فاکتورهای زیادی در طول عمر کاتالیست ماشین های چینی تاثیر گذار می باشد. یکی از عواملی که سبب خواهد شد تا این قطعه با ارزش خیلی زود خراب گردد و کارایی خود را از دست دهد، شرایط منطقه ای می باشد که خودرو در آن در حال رفت و آمد می باشد.

در بیشتر مواقع خودروهایی که در مناطق کوهستانی و ناهموار تردد می نمایند، کاتالیزور شان زودتر از دیگر ماشین ها آسیب خواهند دید و خراب خواهند شد، در مناطقی که دارای آب و هوای خیلی مرطوب می باشند، خرابی این قطعه بیشتر از مناطق دیگر می باشد. رطوبت باعث پوسیدگی این قطعه خواهد شد و مالک خودرو باید نسبت خرید کاتالیزور ماشین چینی خود اقدام کند.

از سوی دیگر اشخاص که در طول روز فواصل کوتاهی را با ماشین خود طی می نماید، به احتمال زیاد زودتر از دیگران باید به فکر تعمیر کاتالیزور ماشین چینی خود باشند. زیرا روشن و خاموش کردن پیاپی خودرو و استارت زدن پشت سر هم، موجب جمع شدن آب در اگزوز خواهد و وجود آن قادر است تا به این قطعه مهم نیز آسیب رساند.

ما در مرکز تخصصی کاتالیست وان خدمات خود به مشتریان خود توصیه می نمائیم تا بازدیدهای دوره ای کاتالیزور ماشین چینی خود را جدی بگیرند تا اگر ایرادی در آن بوجود آمده باشد، پیش از اینکه به یک مشکل جدی تبدیل گردد، هرچه سریعتر برطرف شود. شما عزیزان با یک هزینه اندک قادر خواهید بود تا از بروز آسیب های جدی به ماشین خود جلوگیری کنید.

اگر می خواهید در مورد متداول ترین علت خرابی کاتالیزور ماشین های چینی آگاهی بیشتری پیدا نمائید، باید گفت، گرفتگی بیش از حد شبکه لانه زنبوری داخل آن بیشترین باعث بروز ایراد در این قطعه مهم خودرو می باشد، این گرفتگی باعث خواهد شدتا  دود ناشی از احتراق درون سیلندر به آسانی وارد آن نگردد و تصفیه نشود. از سوی دیگر وقتی دود به سختی از اگزوز خارج گردد، هوا به راحتی به داخل موتور ورود پیدا نخواهد کرد و به این دلیل پیشرانه خودرو کارایی خود را از دست دهد.

وجود اشکال در سرسیلندر از دیگر عوامل تاثیرگذار در خرابی کاتالیست ماشین های چینی می باشد. اگر که آب و روغن وارد سیلندر گردد و از آنجا همراه گازهای خروجی موتور وارد آن شود، به بخش های گوناگون آن آسیب خواهد رساند. همچنین داغ شدن بیش از اندازه موتور نیز در خرابی این قطعه بی تاثیر نمی باشد.

تعمیر کاتالیزور تیگو 7
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

اگر سیستم جرقه زنی خودرو معیوب گردد، باعث خواهد شد تا  سوخت به طور کامل نسوزد و مقداری از آن از سیلندر خارج گردد. این سوخت خام در دهانه قطعه آتش گرفته و موجب بروز خسارت به قسمت های گوناگون آن خواهد شد.

با توجه به ارتباط مستقیم موتور با این قطعه بهتر می باشد از کارکرد صحیح موتور و قسمت های مختلف مربوط به آن اطمینان حاصل نمائید تا از آسیب دیدگی آن جلوگیری کنید. تیم ما با بهره مندی از نیروی حرفه ای و آموزش دیده و برخورداری از نیروهای مجرب، آماده می باشد تا بازدیدهای دوره ای این قطعه را با مناسب ترین هزینه انجام گردد

علائمی که نشان دهنده خرابی کاتالیست ماشین چینی می باشد!!

علائمی که نشان دهنده خرابی کاتالیست ماشین چینی می باشد!!اگر احساس می نمائید که  ماشین تان در هنگام شتابگیری با افت عملکرد روبروست و شتاب کافی را نخواهد داشت، باید به خرابی کاتالیست شک نمائید. همینطور بالا رفتن یکباره مصرف سوخت از دیگر نشانه های خرابی این قطعه می باشد.

گاهی وقت ها تعمیر کاتالیزور ماشین چینی قادر است مشکل بوجود آمده را حل نماید، اما در پاره ای از موارد نیز باید به فکر خرید کاتالیزور ماشین چینی خود باشید. اگر به مراکز معاینه فنی مراجعه نمائید و در تست آلایندگی خودرو میزان هیدروکربن ها و مونوکسید کربن بیش از حد مجاز بود و چراغ چک نیز روشن گشته است، به احتمال زیاد این قطعه با مشکل مواجه خواهید شد و باید هرچه سریعتر برای رفع آن اقدام نمائید. سرویس کاتالیست ماشین چینی امکان دارد باعث رفع مشکل آن گردد.

متخصصین ما با استفاده از محلول های مخصوص که خطری برای کاتالیست نخواهید داشت اقدام به شستشوی آن می نمایند.

شستشوی کاتالیست ماشین های چینی با محلول های استاندارد، علاوه بر اینکه رسوبات و ناخالصی ها را از شبکه آن پاک می نماید، باعث افزایش طول عمر آن نیز خواهد شد.

اگر در حالتی که خودرو روشن می باشد و در حالت سکون قرار دارد احساس کردید که موتور آن لرزش بیش از اندازه ای دارد، احتمال بدهید که اشکالی در این قطعه بوجود آمده اند.

کاتالیزور ماشین های چینی هنگامی بیشتری کارایی را خواهد داشت که دمای آن به ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد برسد، به این خاطر  اگر که دمای آن از این بازه مشخص شده کمتر باشد، ایرادی در آن وجود خواهد داشت.

تشخیص عیب و تعمیر کاتالیزور ماشین چینی باید توسط اشخاص متخصص و آموزش دیده و به وسیله دستگاه های پیشرفته صورت بگیرد تا عیب آن به سرعت شناسایی گردد و برای دیگر قسمت های خودرو مشکلی پیش آید.

مرکز خدمات ما اولین مرکز حرفه ای و تخصصی، مجهز به پیشرفته ترین دستگاه ها برای سرویس و تعمیر این قطعه مهم می باشد.

عیب یابی این قطعه به وسیله دستگاه های مخصوص جزء اولین اقداماتی می باشد که این مرکز برای رفع اشکال بوجود آمده انجام خواهد داد. همچنین برای اندازه گیری دمای آن از دماسنج های مادون قرمز استفاده می گردد.

از علائم دیگر خرابی کاتالیزور ماشین چینی این می باشد که زمانی که خودرو خاموش می باشد و کاملا خنک است، اگر که کاتالیست آن را تکان بدهید، صدایی نظیر حرکت شن درون آن به گوش خواهد رسد که نشانه ای از خرد شدن شبکه آن می باشد، در این صورت باید هرچه سریعتر نسبت به تعویض آن اقدام نمائید.

قیمت کاتالیزور ماشین چینی در مقایسه با خودروهای کره ای قیمت پایین تری خواهد داشت اما به هر حال مالک آن متحمل هزینه سنگینی می شود

مرکز خدمات ما برای رفاه حال مشتریان و اطمینان از خرید قطعه اورجینال، فروش کاتالیزور ماشین چینی را در کنار خدمات تعمیر و سرویس این قطعه انجام خواهد داد و سلامت و اصالت آن را گارانتی می نماید.

برای خرید و اطلاع از قیمت کاتالیزور ماشین چینی با کارشناسان این مرکز تماس حاصل نمائید.

عیب یابی با دستگاه دیاگ چگونه است ؟

اگر که ایراد کاتالیزور در مراحل اولیه به درستی تشخیص داده گردد، نیازی به تعویض آن نیست و با هزینه اندک می توان مشکل بوجود آمده را برطرف نمائید. به این خاطر اگر یکی از نشانه های خرابی را مشاهده کردید، حتما به یکی از مراکز معتبر تعمیر آن مراجعه نمائید.

برای تشخیص خرابی، در بعضی موارد از دستگاه دیاگ استفاده می گردد. این دستگاه قادر است تا با توجه به نحوه عملکرد بخش های گوناگون مرتبط به آن، از بروز اشکال در آگاه شود و ایراد بوجود آمده را در نتایج تست های خود به کاربر نشان خواهد داد.

پارامترهایی که در دستگاه دیاگ برای بررسی عملکرد کاتالیزور ماشین چینی مورد استفاده قرار خواهد گرفت به شرح زیر می باشد:

اگر پارامتر مربوط به راندمان حجمی موتور از حد استاندارد پایین تر می باشد نشان دهنده این می باشد که تنفس موتور به خوبی انجام نمی گردد. علت این مشکل به دلیل این می باشد که مسیر اگزوز گرفتگی دارد و این گرفتگی می تواند در اثر مسدود شدن شبکه کاتالیست اتفاق افتاده باشد.

وجود اشکال در این قطعه را می توان از طریق پارامتر MAP که مربوط به میزان فشار و مکش منیفولد ورودی می باشد تشخیص داد، در صورتی که دچار انسداد شده باشد و نتواند هوا را به خوبی از خود عبور دهد، در اگزوز فشار معکوس ایجاد خواهد شد. به همین دلیل یکی از نشانه های دیگر خرابی کاتالیزور ماشین چینی، تغییر در پارامتر MAP است

در خودروهای امروزی در مسیر اگزوز دو سنسور اکسیژن قرار می دهند. یکی از آن ها قبل از کاتالیست تعبیه می گردد و سنسور دیگر بعد از آن نصب خواهد شد. سنسور اول مقدار اکسیژن خروجی از پیشرانه را می سنجد و سنسور دوم مقدار اکسیژن خارج شده از آن را مشخص می نماید.

اگر که ایرادی در این قطعه پدید آمده باشد، سنسور دوم پیغام خطا ارسال می نماید و چراغ چک روشن می گرددد. از طریق دستگاه دیاگ می توان به راحتی متوجه وجود اشکال در این قطعه شد و آن را به سرعت برطرف نمائید.

مرکز تخصصی کاتالیست وان به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین مراکز تعمیر، نگهداری و فروش کاتالیزور ماشین چینی توصیه می نماید تا هرگونه علائم هشدار دهنده که خبر از وجود ایراد در این قطعه مهم از خودرو شما عزیزان را می دهد، جدی بگیرید و با مراجعه به این مرکز از صحت و سلامت این قطعه حیاتی اطمینان حاصل کنید.

ما کیفیت کلیه خدمات خود را گارانتی می کنیم تا بدین وسیله موجب اطمینان خاطر مشتریان خود خواهیم شد.

امتیاز مطلب post