در این مقاله قصد داریم در مورد تعمیر کاتالیزور تیگو 7 اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. مبدل کاتالیزوری با استفاده از بست و واشر به منیفولد اگزوز متصل می شود. مبدل کاتالیزوری نقش مهمی در سیستم کنترل آلایندگی دارد. مبدل کاتالیزوری مانند یک راکتور گاز عمل می کند. عملکرد کاتالیزوری آن تسریع واکنش شیمیایی مولد گرما در اجزای گازهای خروجی برای کاهش آلاینده های هوا است. عملکرد کاتالیزور به توانایی آن در ذخیره و آزادسازی اکسیژن لازم برای انجام واکنش های شیمیایی که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد بستگی دارد. با خراب شدن کاتالیزور، توانایی آن در ذخیره اکسیژن کاهش می یابد. از آنجایی که توانایی کاتالیزور در ذخیره اکسیژن تا حدودی با عملکرد مناسب مرتبط است، ذخیره اکسیژن می تواند به عنوان شاخص گربه مورد استفاده قرار گیرد.

 

کاتالیزور تیگو 7 چگونه آسیب می بیند ؟
کاتالیزور تیگو 7 چگونه آسیب می بیند ؟

بهتر است  پیش از اقدام به تعمیر کاتالیزور تیگو 7 بدانید که مبدل کاتالیزوری چگونه از کار می افتد. چندین مشکل در وسیله نقلیه شما یا نحوه رانندگی شما می تواند منجر به مشکل یا خرابی مبدل کاتالیزوری شود. در اینجا برخی از مشارکت کنندگان رایج آورده شده است:

1) نشت سوخت در سیستم اگزوز
یکی از متداول ترین دلایل خرابی مبدل کاتالیزوری، ورود سوخت به سیستم اگزوز می باشد. وسایل نقلیه برای عملکرد صحیح به ترکیب دقیق سوخت و هوا نیاز دارند. اگر این نسبت نادرست باشد، سوخت نسوخته قادر است وارد سیستم اگزوز شده و وارد کاتالیزور شود.
زمانی که این اتفاق می افتد، مبدل کاتالیزوری  امکان دارد بیش از حد گرم گردد. حتی اگر یک فرآیند گرمای بیش از حد کوتاه به مبدل کاتالیزوری آسیب رساند، یک درایو طولانی با مشکلات یا گرمای بیش از حد مکرر قادر است تا باعث از کار افتادن سریع آن گردد.

2) بازگشت مایعات به سیستم اگزوز
ماشین شما از چندین مایع گوناگون برای حرکت استفاده می نماید از جمله روغن، روغن ترمز و روغن گیربکس. اگرچه این مایعات به گونه ای طراحی گشته اند که مسیرهای خاصی را طی  می نمایند تا به جایی که وسیله نقلیه شما نیاز دارد خود را برسانند، اما امکان دارد در مکان نامناسبی نظیر مبدل کاتالیزوری وارد شوند.
معمولاً روغن و ضدیخ مقصر می باشند. مهر و موم های آسیب دیده که در بیشتر مواقع این مایعات را در جای خود نگه می دارند قادر است تا باعث نشت اگزوز گردندند. این سیالات قادر است باعث تجمع در مبدل کاتالیزوری گردند که جریان هوای کافی را مسدود می نماید و در نهایت منجر به آسیب یا خرابی می گردد.

3) رانندگی نکردن به میزان مناسب
کاتالیزورها باید به اندازه کافی داغ گردند تا رسوبات روی دیواره های خود را از فرآیندهای معمولی اگزوز بسوزاند. در صورتی که رانندگی در مسافت های کوتاه در بیشتر مواقع مطمئناً قبض بنزین و مسافت پیموده گشته را کاهش خواهد داد، اما کمکی به افزایش طول عمر این بخش مهم خودرو نمی نماید.
رانندگی بیش از 15 دقیقه حداقل چند بار در هفته به مبدل کاتالیزوری شما کمک خواهد کرد تا به دمای مورد نیاز برای سوزاندن هر چیزی که در داخل آن باقی مانده است برسد و آن را برای سفرهای آینده تمیز و سالم نگه می دارد.

4) آسیب هایی که در جاده اتفاق خواهد افتاد
برخورد با دست اندازها، چاله ها و سایر خطرات جاده قادر است تا به چندین روش به ماشین شما آسیب رساند، اما قسمت پایینی ماشین شما آسیب پذیرترین قسمت می باشد. این جایی می باشد که مبدل کاتالیزوری قرار دارد، پس جاده های آسیب دیده امکان دارد علت خرابی آن باشند.
از رانندگی در خارج از جاده با وسایل نقلیه ای که برای این کار مجهز نیستند خودداری کنید و هنگام رانندگی در جاده های معمولی احتیاط کنید. حتی یک شکستگی کوچک در یک قطعه مبدل کاتالیزوری می تواند در طول زمان آسیب قابل توجهی به قطعه وارد کند.

5) عدم تنظیم منظم
بهترین کاری که  برای وسیله نقلیه خود می توانید انجام دهید و پیش از اقدام به تعمیر مبدل کاتالیزوری تیگو 7 این خواهد بود که هر چند وقت یکبار که سازنده خودرو توصیه می نماید تا موتور را تنظیم کنید. بسته به سن ماشین شما، ممکن است هر 10000 مایل نیاز به تنظیم داشته باشید.
تنظیم‌ها شمع‌ها، سیم‌ها و سایر اجزایی را که بر موتور و متعاقباً مبدل کاتالیزوری تأثیر می‌گذارند، بررسی می‌کنند. تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی می تواند از مشکلات جدی تر در آینده جلوگیری کند.

تعمیر کاتالیزور تیگو 7 در خودرو چقدر اهمیت دارد؟

 

قبل از تعمیر کاتالیزور تیگو 7 بهتر است اهمیت این قطعه گرانبها را در خودروی خود بدانید یک مبدل کاتالیزوری برای کاهش آلودگی گازهای مضر را به گازهای غیر سمی تبدیل می کند. بدون آن، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن در سطوح مضر در اتمسفر آزاد می شوند و به تخریب لایه ازن کمک می کنند. در حالی که خودروسازان باید بر روی تمامی خودروهای جدید مبدل های کاتالیزوری نصب کنند.

مزایای حذف کاتالیزور
شتاب خودرو و قدرت موتور در ابتدای کار، مقدار خیلی کمی بالاتر می‌رود. اما بعد از گذشت زمان، موتور خودرو به دلیل افزایش کار کمی مستهلک شده و این افزایش شتاب دیگه دیده نمی شود.

بیشتر بدانید: هدرز چیست و تاثیر آن روی شتاب ماشین

معایب حذف کاتالیزور
افزایش آلایندگی ماشین تا حدود ۳۰ برابر، افزایش مصرف سوخت اتومبیل و افزایش صدای موتور از معایب حذف catalytic convertor می‌باشد.

البته افزایش صدای موتور یکی از دلایلی است که اصطلاحا می‌گویند خودرو راحت‌تر نفس می‌کشد.

تعمیر کاتالیزور تیگو 7 یا حذف کاتالیزور

طول عمر مفید کاتالیزورها همانطور که می دانید بین 50000 تا 60000 کیلومتر می باشد و پس از گذشت این زمان ، عملا کارایی خود را از دست خواهند داد و میزان آلایندگی تا 5 برابر افزایش خواهند داد.

همینطور به دلیل در آزمون تست آلایندگی خودروی شما مردود خواهد شد این طرح  از سال 73 در آمریکا ،از سال 77 در اروپا و از سال 91 در ایران در معاینه فنی خودرو اجباری گشته است.

هشدار ایساكو نسبت به برداشتن كاتالیست اگزوز خودرو
حذف کاتالیزور2 300×128 تاثیر و عوارض حذف کاتالیزور خودرو
نظر به بعضی محدودیت‌ها در بازار و با توجه به بعضی حساسیت‌ها بر روی این قطعه استراتژیك، ایساكو تمهیدات لازم برای تامین آن در شبكه نمایندگان را در نظر گرفته و در صورت تقاضا نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و هم اكنون قطعه كاتالیست كانورتور در اكثر نمایندگی‌های مجاز شركت خدمات بعد از فروش ایران خودرو(ایساكو)، قابل تهیه  می باشد.

این قطعه در بعضی موارد و بنا به مشاوره غیر صحیح بعضی تعمیركاران خودرو به مشتریان از سوی آنها برداشته خواهد شد، این در صورتی می باشد كه این كار علاوه بر معایبی كه در بلندمدت برای خودرو به وجود  خواهد آورد، برای محیط زیست نیز مضرات زیادی به همراه خواهد داشت كه با توجه به وضعیت كنونی هوای تهران، این مساله اهمیت بیشتری دارند.

تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

البته احتمال می‌رود با توجه به موضوع هدفمندی یارانه‌ها این موضوع اهمیت بیشتری یابد؛ چرا كه بودن این قطعه بر روی اگزوز موجب كمتر شدن مصرف سوخت می‌شود. البته مشتریان باید بدانند كه متوسط عمر این قطعه چیزی حدود چهار سال است و پس از مدت زمان یاد شده باید قطعه مورد نظر تعویض شود.

مبدل کاتالیستی قادر است تا حدود 90 درصد از گازهای سمی و آلاینده خروجی از موتور را بی اثر و تصفیه نماید. این قطعه هیدروکربن هایی که حاصل احتراق ناقص در موتور بوده و به حالت نیمه سوخته هستند را به دی اکسید کربن و آب تبدیل می نماید.

این قطعه هم چنین  قادر است تا ماده اکسید ازت را به گاز ازت تبدیل نماید و به صورت کلی مبدل کاتالیستی در کاهش گازهای آلاینده خودرو تاثیر بسیاری خواهند داشت. به همین دلیل حذف این قطعه از روی اگزوز تشدید آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت.

کاهش شتاب خودرو از دیگر تاثیرات منفی برداشتن یا حذف کاتالیزور از روی اگزوز می باشد. چرا که کاتالیزور دارای  یک سنسور اکسیژن که این سنسور مورد نیاز برای احتراق سوخت را با کمک (ECU) یا مغز هوشمند خودرو تنظیم و کنترل می نماید و با تنظیم مکش هوا، احتراق سوخت با میزان دور موتور متناسب می گردد.

با برداشتن مبدل کاتالیستی و عدم ارتباط با سنسور میزان هوای ورودی به داخل محفظه احتراق از حالت تنظیم خارج می گردد و متناسب با دور موتور صورت نمی گیرد و احتراق ناقص پیامد آن است که علاوه بر آلایندگی بیشتر، سبب فرسوده شده قطعات موتور می گردد که همین امر کاهش توان موتور و در نهایت افت شتاب آن را به دنبال دارد.

برداشتن مبدل کاتالیستی همچنین قادر است تا سبب ایجاد سر و صدای اضافی از داخل موتور گردد.  چرا که این مبدل بر سر راه صداهای خروجی از موتور قرار دارد و به نوعی مسدود کننده صداهای موتور نیز محسوب می گردد که  حذف آن بتعث خروج صداهای ناهنجار و اضافی از داخل موتور می گردد.

مبدل کاتالیستی یکی از قطعات حائز اهمیتی است که خودرو برای کاهش آلودگی هوا محسوب می گردد. این قطعه که به نوعی تصفیه کننده گازهای خروجی از موتور محسوب  خواهد شد در صورت  حذف  آن (حذف کاتالیزور) پیامدهای افزایش خروج گازهای سمی و آلاینده؛ کاهش شتاب خودرو و نیز خروج صداهای ناهنجار موتور را در پی دارد.

این در صورتی که که بنا به توصیه بعضی از اشخاص ناآگاه و غیر کارشناس بعضی از رانندگان این قطعه را از روی اگزوز حذف می نمایند که در این جا به رانندگان گرامی توصیه می نمائیم به هیچ وجه اقدام به باز کردن آن از روی اگزوز نفرمائید.

فروش و تعمیر کاتالیست تیگو 7

کاتالیزور جزء مهمی از خودروهای چری و سایر خودروها است و تاثیر زیادی در کاهش آلایندگی خودرو دارد. بدون کاتالیزور، گازهای سمی ناشی از سوخت موتور به هوا پخش می شود که برای محیط زیست و انسان خطرناک است. کاتالیزور جزء مهم و حیاتی خودرو است و نقش مهمی در خروج گازهای موتور خودرو دارد. در مجموعه پرشین کاتالیست تعمیر و فروش انواع محصولات خودرو چری می باشد. که می توان به شرح زیر استناد کرد:

چری آریزو 5
چری آریزو 6
چری تیگو 5
چری تیگو 7
چری ایکس 22
چری ایکس 33
چری ایکس 55

پیشنهاد می کنیم سالی یک بار کاتالیست خودرو خود را بررسی کنید و برای این کار می توانید با تعمیرگاه تخصصی کاتالیست از جمله مجموعه تخصصی کاتالیست وان تماس بگیرید. متخصصان ما در زمینه فروش و تعمیرات کاتالیست چری فعالیت می کنند و شما می توانید خودروی خود را به دست کارشناسان این مجموعه بسپارید.

اطلاعات تکمیلی در مورد تعمیر کاتالیزور تیگو 7 :

اطلاعات تکمیلی در مورد تعمیر کاتالیزور تیگو 7 :در قسمت اطلاعات تکمیلی تعمیر کاتالیست تیگو تصمیم گرفتیم اطلاعات کاملتر و دقیق تری در مورد تعمیر کاتالیست در اختیار شما قرار دهیم، اطلاعاتی مانند وجود پارامتری به نام Calculated Load Value در بررسی سلامت کاتالیست، که مقدار حجمی را نشان می دهد. راندمان موتور، بنابراین اگر مقدار این پارامتر کمتر از حد نرمال باشد، به این معنی است که موتور به خوبی تنفس نمی کند که معمولاً به دلیل مسدود شدن مسیر اگزوز (به دلیل مسدود شدن کاتالیزور یا صدا خفه کن ها (منبع) یا هر چیز دیگری است. دلیل).

لازم به ذکر است که این مورد لزوماً نشانه 100% خرابی کاتالیست نیست، اما در صورت مشاهده این مورد می توان به خرابی کاتالیست مشکوک شد.

تنظیم دیگری که در برخی خودروها وجود دارد، فشار مطلق منیفولد یا MAP نام دارد. این پارامتر میزان مکش و فشار منیفولد ورودی (هوا) را نشان می دهد. در صورت مسدود شدن کاتالیزور، فشار برگشتی در سیستم اگزوز ایجاد می شود و باعث می شود این پارامتر کمتر از حد معمول باشد. این مورد نیز مانند مورد بالا لزوماً نشانه 100% خرابی کاتالیست نیست، اما خرابی کاتالیست یکی از دلایل مهم کاهش پارامتر MAP است.

اطلاعات تکمیلی در مورد تعمیر کاتالیزور تیگو 7:

اطلاعات تکمیلی در مورد تعمیر کاتالیزور تیگو 7:
بررسی تغییرات عملکرد سنسور اکسیژن در برخی خودروها 2 حسگر اکسیژن وجود دارد که یکی قبل از کاتالیزور (به نام Upstream) و دیگری بعد از آن است.

لازم به ذکر است که وظیفه سنسور دوم (بعد از کاتالیزور) به نام پایین دست، بررسی میزان اکسیژن خروجی از کاتالیست و تعیین کارایی کاتالیست بر این اساس است. اولین سنسور بررسی می کند که موتور چقدر اکسیژن تولید می کند و کامپیوتر موتور بر اساس داده های آنها نسبت سوخت به هوا را تنظیم می کند.

در عملکرد عادی خودرو، تغییرات سنسور پایین دستی نباید بیش از حد باشد. زیرا تعداد زیاد تغییرات نشان دهنده کاهش کارایی کاتالیست است.

اگر این مشکل باعث شود که مقدار آلاینده های منتشر شده 1.5 برابر بیشتر از حد مجاز باشد، چراغ کنترل روشن می شود و خطای کم بازده کاتالیزور در حافظه ذخیره می شود. با مقایسه داده های حسگر اول و دوم، کامپیوتر موتور می تواند خرابی کاتالیست را نیز تشخیص دهد.

برای تعمیر و تعویض کاتالیست خودرو خود می توانید به کاتالیست وان مراجعه کنید با ضمانت نامه کتبی تعمیر و تعویض کاتالیست انواع خودروهای وارداتی و چینی با بهترین قیمت برقراری ارتباط با شماره 09128385256 تماس حاصل نمائید.

یادت نره بخونی : تعمیر کاتالیزور چری

تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس

امتیاز مطلب post