در مورد تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس چه می دانید؟
آیا اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد کاتالیزورها و اهمیت سلامت این قطعه در خودروی خود دارید؟ در این مقاله سعی داریم هر آنچه را که باید در مورد تعمیر کاتالیست تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس بدانید در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین، اگر شما یک راننده تیگو 7 پرو مکس هستید یا اگر کاتالیست خودروی شما مشکل دارد، این مقاله قطعا به شما کمک خواهد کرد.

قبل از هر چیز برای درک بهتر اهمیت این قطعه، بهتر است با نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا شوید تا بهتر متوجه صحبت های مربوط به تعمیر کاتالیست تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس شوید.

نحوه عملکرد کاتالیزور در خودروی تیگو 7 پرو مکس: عملکرد این قطعه ارزشمند به این صورت است که دود تولید شده توسط موتور خودرو را دریافت می کند که حاوی آلاینده های مضر زیادی از جمله مونوکسید کربن، هیدروکربن ها و اکسیدهای کربن است.نیتروژن، سپس مواد شیمیایی را انجام می دهد. واکنش های روی آن به گازهای بی ضرر یا کم خطر تبدیل می شود و سپس از طریق گازهای خروجی وارد هوا می شود.

این عملیات برای جلوگیری از آلودگی بیش از حد هوا بسیار مهم است و همچنین بر سلامت محیط زیست تأثیر می گذارد.

ساختار مبدل کاتالیزوری چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مبدل کاتالیزوری خودرو چگونه ساخته می شود؟ مبدل کاتالیزوری خودرو از چندین جزء

تشکیل گشته است.یک قسمت سرامیکی به شکل لانه زنبوری به عنوان تکیه گاه اصلی عمل می نماید. این قطعه مجهز به کانال های گوناکون می باشد. سطح پرتو اصلی توسط

کانال های جدار نازک افزایش پیدا می کند.این بدان معنی خواهد بود که قادر خواهید بود تا آلاینده های بیشتری را از گازهای خروجی فیلتر نماید. همچنین بعضی از فلزات گرانبها مانند پلاتین، پالادیوم و رودیم در سطح مبدل کاتالیزوری خودرو موجود می باشد. که جزو مهمی از کاتالیزورها هستند.

تعویض یا  تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس؟

 اگرچه تعمیر کاتالیست تیگو 7 پرو مکس کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد، اما با توجه به بالا بودن قیمت کاتالیست به دلیل وجود پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم در ساختار این قطعه، اکثر رانندگان ترجیح می دهند به تعمیر کاتالیزور بپردازند.

با توجه به موارد ذکر شده از اهمیت وجود و سلامت کاتالیست در خودرو، بهتر است در اولین فرصت پس از مشاهده علائم خرابی این قطعه،به تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس بپردازید که در ادامه به شرح آن می پردازیم و شما باید بدانید که این علائم برای راننده خودرو به راحتی قابل درک است. با دیدن علائم خرابی کاتالیزور هرچه سریع تر به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید و مشکل را حل کنید زیرا خرابی این قطعه می تواند به بقیه اجزای خودرو نیز آسیب برساند و عمر کاتالیزور را  نیز کاهش خواهد داد ، در صورت عدم موفقیت در تعمیر آن باید این قطعه را تعویض کنید و قیمت بیشتری بپردازید.

شما نیاز به تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس دارید !!

شما نیاز به تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس دارید !!نشانه هایی که به شما می گوید به تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس نیاز دارید
نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد شما نیاز به تعمیر کاتالیست تیگو 7 پرو مکس نیاز دارید، و ما در اینجا به چند مثال می پردازیم، عواملی مانند:

اولین عاملی که در صورت خرابی کاتالیست با آن مواجه خواهید شد، افزایش ناگهانی مصرف سوخت است.
از دست دادن شتاب نیز یکی از عواملی است که به وفور در خرابی کاتالیست قابل مشاهده است.
ماشین روشن نمی شود یا بد روشن می شود
رد شدن در تست آلایندگی خودرو (به دلیل اهمیت کاتالیزورها در جلوگیری از آلودگی هوا، بسیاری از کشورها از جمله ایران وجود این قطعه ارزشمند را در خودروها الزامی کرده اند)
با روشن شدن چراغ چک خودرو می توانید که به سلامت کاتالیزور خودروی خود شک کنید، البته این عامل می تواند به دلایلی غیر از نقص کاتالیست، چراغ چک خودرو  روشن شود. تعیین علت روشن شدن چراغ چک خودرو کار متخصص است.
خرابی خودرو و لرزش در سرعت های پایین نیز می تواند از عوامل خرابی کاتالیست باشد.

زمان مناسب برای تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس چه زمانی است؟

 پاسخ به این سوال که زمان مناسب برای تعمیر کاتالیست چه زمانی است؟ باید گفت کاتالیزورها مانند تمام قطعات مصرفی دارای تاریخ انقضا هستند که به طور میانگین بین 50 تا 60 هزار کیلومتر است و پس از این مدت عملاً کارایی خود را از دست داده و تا 5 برابر آلودگی ایجاد می کنند.

دلایلی که شما را مجبور به تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس زودتر از زمان معین می کند:

دلایلی که ممکن است زودتر به تعمیر کاتالیست تیگو 7 پرو مکس نیاز داشته باشید چیست؟ در این بخش به پاسخ این سوال می پردازیم. توجه داشته باشید زمان های ذکر شده در بالا برای تعمیر کاتالیست تقریبی است و دلایلی وجود دارد که باعث افزایش یا کاهش طول عمر این قطعه می شود از جمله:

۱٫طول عمر کاتالیزورهای خودروهای چینی به نسبت بقیه خودروها پائین‌تر خواهد بود

۲٫استفاده از سوخت نامناسب

۳٫ ساخته شدن کاتالیزور خودرو از مواد نامرغوب

۴٫ گرفتگی شبکه‌های این قطعه نیز از عوامل خرابی کاتالیزور است که البته این عامل در خودروهای قدیمی‌تر بیشتر رایج خواهد بود

۵٫سیستم ورود هوا به موتور هم دچار اختلال گشته و افت شدیدی در عملکرد موتور دیده خواهد شد.
۶٫کاتالیزورها نسبت به تغییرات دما و ترکیبات گازهای خروجی حساس می باشد، به طور مثال خرابی واشر سرسیلندر باعث ورود آب و روغن به محفظه‌ی احتراق گشته و در نتیجه گازهای خروجی ایجاد شده به کاتالیزور آسیب خواهد رساند.
۷٫ اگر سیستم جرقه‌ی خودرو معیوب گردد باعث ناقص سوختن مخلوط سوخت و هوا به کاتالیزور می‌گردد ور نتیجه به این قطعه آسیب وارد خواهد شد.
۸٫گرم شدن بیش از حد موتور قادر است تا باعث خرابی کاتالیزور شود.
۹٫مکمل‌های انژکتورشور و اکتان ها می‌توانند به کاتالیزور آسیب رسانند و ما استفاده از مواد غیراستاندارد را در حوضه خودرو به هیچ‌وجه پیشنهاد نخواهیم کرد.
۱۰٫این قطعه بسیار حساس می باشد و ضربه‌ی شدید و صدمات فیزیکی قادر خواهند بود تا باعث خرابی کاتالیزورها گردند.

فروش کاتالیزور خراب
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

نکته: اگر به دلایلی که گفتیم کاتالیزور خودروی شما خراب گشت و خواستید اقدام به تعمیر آن توسط متخصص نمائید باید اول این عوامل درست گردد بعد اقدام بع تعویض یا تعمیر کاتالیزور تیگو کنید چرا که مجددا این عوامل باعث خرابی خواهند گشت.

چند نوع مبدل کاتالیزوری خودرو وجود دارد؟

 مبدل کاتالیزوری EOBD: در تمامی خودروهای یورو3 و یورو4 استفاده می شود. مخفف عبارت “تشخیص یک تخته” است. این بدان معنا می باشد که این مبدل کاتالیزوری تمام قطعات و سنسورهای مر تبط با آلایندگی را در حین رانندگی کنترل می نماید. اکثر خودروهای جدید این عملکرد را دارند.

کاتالیزور اکسیداسیون: این کاتالیزور برای خودروهای دیزلی استفاده خواهند شد. تبدیل مونوکسید کربن به دی اکسید کربن را تضمین می نماید. همچنین هیدروکربن ها رابه دی اکسید کربن و بخار آب تبدیل می نماید.

مبدل کاتالیزوری سه طرفه: در خودروهایی با موتورهای بنزینی استفاده خواهند شد و سه فرآیند شیمیایی را ترکیب می نماید. هیدروکربن را به دی اکسید کربن و آب و مونوکسید کربن را به دی اکسید کربن تبدیل خواهند کرد. همچنین اکسیدهای نیتروژن را به نیتروژن و اکسیژن تبدیل می نماید. از این رو نام “مبدل کاتالیزوری سه طرفه” را به خود اختصاص داده اند.

اطلاعات تکمیلی در مورد تعمیر کاتالیست تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس :

اطلاعات تکمیلی در مورد تعمیر کاتالیست تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس :در قسمت اطلاعات تکمیلی تعمیر کاتالیست تیگو 7 پرو مکس تصمیم گرفتیم اطلاعات کامل و دقیق تری در مورد تعمیر این قطعه در اختیار شما قرار دهیم، اطلاعاتی مانند وجود پارامتری به نام Calculated Load Value در بررسی سلامت کاتالیست که نشان دهنده راندمان حجمی موتور است، بنابراین اگر مقدار این پارامتر کمتر از حد نرمال باشد به این معنی است که موتور به خوبی تنفس نمی کند که معمولاً به دلیل مسدود شدن مسیر اگزوز (به دلیل مسدود شدن کاتالیست یا صدا خفه کن ها) اتفاق می افتد.

لازم به ذکر است که این مورد لزوماً نشانه صد در صد خرابی کاتالیست نیست، اما در صورت مشاهده این مورد، ممکن است به خرابی کاتالیست مشکوک شود.

تنظیم دیگری که در برخی خودروها وجود دارد، فشار مطلق منیفولد یا MAP نام دارد. این پارامتر میزان مکش و فشار منیفولد ورودی (هوا) را نشان می دهد. در صورت مسدود شدن کاتالیزور، فشار برگشتی در سیستم اگزوز ایجاد می شود و باعث می شود این پارامتر کمتر از حد معمول باشد. این مورد نیز مانند مورد بالا لزوماً نشانه 100% خرابی کاتالیست نیست، اما خرابی کاتالیست یکی از دلایل مهم کاهش پارامتر MAP است.

اطلاعات تکمیلی در مورد تعمیر کاتالیست تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس:

بررسی تغییرات عملکرد سنسور اکسیژن در برخی خودروها 2 حسگر اکسیژن وجود دارد که یکی قبل از کاتالیزور (به نام Upstream) و دیگری بعد از آن است.

لازم به ذکر است که وظیفه سنسور دوم (بعد از کاتالیزور) به نام پایین دست، بررسی میزان اکسیژن خروجی از کاتالیست و تعیین کارایی کاتالیست بر این اساس است. اولین سنسور بررسی می کند که موتور چقدر اکسیژن تولید می کند و کامپیوتر موتور بر اساس داده های آنها نسبت سوخت به هوا را تنظیم می کند.

در عملکرد عادی خودرو، تغییرات سنسور پایین دستی نباید بیش از حد باشد. زیرا تعداد زیاد تغییرات نشان دهنده کاهش کارایی کاتالیست است.

اگر این مشکل باعث شود که مقدار آلاینده های منتشر شده 1.5 برابر بیشتر از حد مجاز باشد، چراغ کنترل روشن می شود و خطای کم بازده کاتالیزور در حافظه ذخیره می شود. با مقایسه داده های حسگر اول و دوم، کامپیوتر موتور می تواند خرابی کاتالیست را نیز تشخیص دهد.

فروش و تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس

خودرو تیگو از دیگر خودروهای چینی است که در مدل های مختلف در ایران به فروش می رسد. با افزایش قیمت های لوکس در ایران، خرید و فروش این نوع خودروها در ایران کمتر و کمتر می شود و اکثر رانندگان به خرید خودروهای چینی روی آورده اند، زیرا علاوه بر قیمت مناسب خودرو، قطعات آن نیز به راحتی قابل خرید است. پیدا کردن، مانند کاتالیزور. گروه کاتالیست وان متخصص فروش و تعمیر کاتالیست تیگو می باشد.

با اطلاعاتی که تاکنون در اختیار شما قرار داده ایم حتما متوجه شده اید که کاتالیزورها عناصر بسیار مهمی در خودروهای تیگو و سایر خودروها هستند و تاثیر بسزایی در کاهش آلایندگی خودرو دارند، به طوری که بدون کاتالیزور، گازهای سمی ناشی از سوخت موتورها باعث می شود. در هوا پخش می شود که برای محیط زیست مضر است و زندگی و انسان را به خطر می اندازد.

چرا تعمیر کاتالیزور تیگو 7 پرو مکس خود را به کاتالیست وان بسپارید؟

تعمیر کاتالیست تیگو خود را به کاتالیست وان بسپارید
در پاسخ به این سوال که چرا باید تعمیر کاتالیست تیگو خود را به کاتالیست وان بسپاریم؟ باید گفت که تعمیر کاتالیست اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. گروه تخصصی کاتالیست وان با استفاده از متخصصان و دستگاه های پیشرفته، ایراد کاتالیست خودروی شما را به دقت تشخیص داده و در اسرع وقت آن را برطرف می کند. .

در ضمن با سپردن تعمیر کاتالیست خودرو خود به این گروه تخصصی با سالها تجربه قادر خواهید بود بهترین خدمات را با ارزان ترین قیمت دریافت نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید کاتالیست و قیمت آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر : تعمیر کاتالیزور هیوندای آیونیک 5

امتیاز مطلب post