تعمیرات تخصصی کاتالیزور و کاتالیست و اگزوز :

تعمیر کاتالیست
کاتالیزور خودرو دارای طول عمر مشخصی است که پس از آن باید تعویض شود. اما گاهی به دلیل عوامل مختلف این قطعه از قبل دچار مشکل شده و نیاز به نگهداری دارد. البته امروزه با توجه به افزایش شدید قیمت مبدل کاتالیزوری، بسیاری از افراد ترجیح می دهند کاتالیزور خودرو خود را به جای تعویض آن تعمیر کنند. تعمیر کاتالیست مقرون به صرفه است و باعث می شود این قطعه برای مدت طولانی به درستی کار کند و نیازی به تعویض ندارد. اما آنچه باید به آن توجه کنید این است که تعمیر کاتالیست کار ساده ای نیست و نیاز به دانش، مهارت و تجربه کافی دارد. مجموعه ما با داشتن نیروهای متخصص و مجرب و با داشتن جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه ها کاتالیست خودروهای شما را با بهترین کیفیت تعمیر می کند تا دیگر نیازی به تعویض آن نداشته باشید و هزینه زیادی بپردازید. برای اطلاع از خدمات ویژه و قیمت استثنایی ما با کارشناسان کاتالیست وان تماس بگیرید.

تعمیرات تخصصی کاتالیزور و کاتالیست و اگزوز چه زمانی نیاز است ؟

چه زمانی باید به تعمیرگاه کاتالیست مراجعه کنیم؟
زمانی که مصرف سوخت خودروی شما به طور ناگهانی افزایش می یابد.
شتاب و سرعت خودرو کاهش می یابد.
نتایج آزمایش آلودگی غیر قابل قبول
چراغ کنترل را روشن کنید
ماشین در دوردست می لرزد

تعمیرات تخصصی کاتالیزور و کاتالیست و اگزوز در شرق تهران

اگر کاتالیزور خودرو مشکل داشته باشد، علائم ظاهر می شود. یکی از مهمترین علائم آن افزایش مصرف سوخت است. اگر شبکه اسفنجی کاتالیزور به دلیل آلودگی مسدود شود از عبور و تصفیه گازهای آلاینده جلوگیری می کند. عدم انتشار مناسب این گازها باعث وارد شدن فشار بیشتر به موتور و افزایش مصرف سوخت می شود. در این شرایط باید فورا کاتالیست اگزوز را تعمیر کنید.

از دیگر نشانه های خرابی کاتالیزور می توان به کاهش شتاب خودرو و استارت ضعیف اشاره کرد. علاوه بر این، زمانی که اگزوز خودرو به دلیل مشکل کاتالیزور نتواند گازهای خروجی موتور را به درستی هدایت کند، دود غلیظ سیاه رنگی خارج می شود که بوی نامطبوعی دارد.

در صورت مشاهده این علائم بر روی خودروی خود، در اسرع وقت به تعمیرگاه معتبر و مجرب کاتالیزور مراجعه کنید. مجموعه ما یکی از مراکز مدرن و مجهز تعمیر کاتالیست خودرو می باشد که می تواند کاتالیست آسیب دیده خودروی شما را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان تعمیر کند تا از روز اول بالاترین بازده ممکن را داشته باشد.

تعمیرات تخصصی کاتالیزور و کاتالیست و اگزوز یا تعویض کاتالیست؟

تعمیرات تخصصی کاتالیزور و کاتالیست و اگزوز یا تعویض کاتالیست؟بدیهی است که جایگزینی کاتالیزور ایده بهتری است، اما دو نکته وجود دارد:

کاتالیزور جدید قیمت بسیار بالاتری دارد و خرید آن منطقی نیست.
کاتالیزورهای تقلبی و بدون گارانتی زیادی در بازار وجود دارد و هیچکس نمی تواند تفاوت بین اصل و تقلبی را تشخیص دهد.
بنابراین می توانید گزینه تعمیر کاتالیست را با هزینه کمتر انتخاب کنید.

تعمیرات تخصصی کاتالیزور و کاتالیست و اگزوز و علل خرابی آن

علت خرابی کاتالیست چیست؟
در دنیای امروز که شهرهای بزرگ مملو از خودروهای مختلف هستند، اگر کاتالیزورهای خودروها به خوبی کار نکنند، آلاینده های فسیلی وارد هوا شده و اثرات جبران ناپذیری بر محیط زیست و سلامت انسان می گذارد. کاتالیزور خودرو می تواند از عوامل مختلفی مانند خرابی موتور، ضربه فیزیکی و پایان عمر مفید آن رنج ببرد.

ضربه های فیزیکی می تواند به مبدل کاتالیزوری خودرو آسیب برساند. اگر ضربه شدید باشد، شبکه اسفنجی داخل آن خرد شده و تعمیر کاتالیزور اگزوز بی فایده خواهد بود. اما اگر ضربه خفیف باشد، قابل تعمیر است.

از طرفی خرابی موتور خودرو مانند احتراق ناقص یا عدم تنظیم به کاتالیست آسیب می رساند. اگر احتراق موتور ناقص باشد، سوخت خام خارج شده و در دهانه کاتالیزور آتش می گیرد. گرمای ناشی از این اشتعال به این قسمت آسیب می رساند.

ضمناً در صورت تنظیم نشدن موتور خودرو، حجم دودهای آلاینده ای که وارد کاتالیزور می شود بسیار زیاد است و به مرور زمان این قطعه کارایی خود را زود از موعد از دست می دهد.

کاتالیزور سمند ef7
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

خرابی کاتالیست 5 عامل اصلی دارد که به آنها خواهیم پرداخت.

در داخل کاتالیست شبکه های متعددی وجود دارد که به دلیل خوردگی طولانی مدت و استفاده از سوخت های بی کیفیت و غیر استاندارد باعث گرفتگی این شبکه ها و کاهش راندمان موتور می شود.
اختلالاتی مانند خرابی یا از بین رفتن واشر سر باعث ورود آب و روغن به محفظه موتور می شود و می تواند آسیب جدی به کاتالیزور وارد کند.
احتراق ناقص و گرم شدن بیش از حد موتور باعث می شود حرارت و دمای گاز خروجی افزایش یابد و در نتیجه کاتالیست دچار مشکل شود.
افزودن مکمل های انژکتور نمک و تقویت کننده های اکتان به باک خودرو نیز می تواند نقش موثری در خرابی کاتالیزور خودروی شما داشته باشد.
ایراد در سیستم جرقه زنی خودرو نیز می تواند به خرابی کاتالیزور کمک کند.
تعمیر کاتالیست برای همه مناسب نیست
قطعه کاتالیزور با توجه به حساس و شکننده بودن و گران بودن پارچه داخل آن توصیه می شود تعمیر و شستشوی آن را به مکانیک نسپارید تا پشیمان نشوید. تیم تخصصی کاتالیست وان با ابزارهای ویژه و کارشناسان خبره منتظر تماس شماست.

تعمیرات تخصصی کاتالیزور و کاتالیست و اگزوز و نحوی شستشوی شما

نحوه شستشو و تعمیر کاتالیست چگونه است؟
یکی از اقداماتی که می توانید برای افزایش عمر کاتالیست خودرو خود انجام دهید، نگهداری و شستشوی دوره ای آن است. این امر باعث از بین رفتن هرگونه آلودگی در این قسمت حساس و افزایش کارایی آن می شود. اما شستن کاتالیزور خودرو برای همه مناسب نیست و افراد مبتدی نمی توانند به درستی از عهده آن برآیند. زیرا تعمیر و نگهداری و شستشوی کاتالیست در صورت عدم انجام صحیح، نه تنها باعث بهبود راندمان آن نمی شود، بلکه به سایر قطعات آن نیز آسیب می رساند.

مراکز مجهز و پیشرفته تعمیرات کاتالیست از محلول های خاصی برای شستشوی آن استفاده می کنند. این محلول ها که در بازار با نام محلول شستشوی کاتالیست یا محلول شستشوی سنسور اکسیژن شناخته می شوند، آلاینده های موجود در این قسمت را حذف کرده و به سایر قسمت ها آسیبی نمی رسانند. کاتالیزور از طریق مخزن خودرو و با استفاده از سنسور اکسیژن شسته می شود.

گاهی اوقات دیده می شود که مبتدیان از جوهر نمک برای شستشو و نگهداری کاتالیزور استفاده می کنند. این روش تعمیر کاتالیست کاملا اشتباه است و می تواند صدمات جبران ناپذیری به قسمت های مختلف آن وارد کند، بنابراین ممکن است نیاز به تعویض کاتالیست خودرو داشته باشید.

برای بازدید دوره ای، شستشو و تعمیر کاتالیست خودرو خود با کارشناسان کاتالیست وان تماس بگیرید تا در این زمینه مشاوره لازم را به شما ارائه دهند.

تفاوت شستشوی کاتالیست و تعمیر کاتالیست

از آنجایی که در داخل کاتالیزور تعداد زیادی بافت حساس و اسفنجی وجود دارد، با کوچکترین ضربه ای خرد می شوند، بنابراین زمانی که ماشین خود را به تعمیرگاه کاتالیست می برید، در صورت سالم بودن دستمال کاتالیست، آن را شستشو می دهند و اگر پارچه آسیب دیده است، آن را خواهند شست. بله، داخل کاتالیزور را با یک هسته مخصوص جایگزین می کنند که همان کار پارچه تری را انجام می دهد، اما با قیمت بسیار ارزان تر.

تمیز کردن کاتالیزور در اصل
شستشوی کاتالیست باعث افزایش طول عمر آن می شود و همچنین می توانید با یک بار شستشوی کاتالیست و صرف هزینه بسیار کمتر، نتیجه گواهی معاینه فنی را تغییر دهید. کارگاه های مبتدی و مبتدی برای شستشوی کاتالیست از اسید، نمک و مواد دیگر استفاده می کنند که تاثیر بسیار منفی بر روی بافت های داخلی کاتالیست خودرو می گذارد و آسیب جدی به آن وارد می کند.

در مجموعه تخصصی ما محلول نمک جوهر وجود ندارد، اما این کار با استفاده از بهترین مواد معروف به محلول شستشوی کاتالیست انجام می شود.

بازیافت ضایعات کاتالیزور خودروها

شستشوی کاتالیزور کلیه خودروها با مواد نانو

امتیاز مطلب post