شستشوی کاتالیزور کلیه خودروها با مواد نانو

بهترین روش شستشوی کاتالیست چیست؟
خودروهای امروزی همگی مجهز به کاتالیزور هستند. این بخش بخش مهمی از سیستم اگزوز است که آلودگی
و ذرات کربن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. کاتالیزورها مونوکسید کربن، هیدروکربن ها،
اکسیدهای نیتروژن و سایر گازهای خروجی را به ترکیبات کمتر مضر تبدیل می کنند
تا به انسان و محیط زیست آسیب نرسانند. این بدان معنی است که گاهی اوقات ممکن است مسدود شوند
و نیاز به شستشو داشته باشند. اما چگونه کاتالیزور را بشویید؟ برای این کار از چه موادی
باید استفاده کرد؟ در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین روش شستشوی کاتالیست آشنا کنیم.
پس تا انتها همراه ما باشید.

آیا شستشوی کاتالیزور کلیه خودروها با مواد نانو امکان پذیر است ؟

کاتالیزور خودرو چیست و چگونه کار می کند؟
قبل از اینکه بهترین روش شستشوی کاتالیست را به شما معرفی کنیم، بهتر است کمی بیشتر در مورد این قسمت حیاتی بدانید. استانداردهای آلایندگی و سوخت تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست سختگیرانه، اما منصفانه است. حمل و نقل منبع اصلی آلودگی در دنیای امروز است. کاتالیزور وظیفه کاهش بخارات سمی آزاد شده توسط خودرو را بر عهده دارد. در داخل محفظه جداسازی آن، معمولاً به شکل شبکه لانه زنبوری است که از فلزات گرانبها مانند پلاتین، پالادیوم، رودیوم و غیره ساخته شده است.

این فلزات به عنوان کاتالیزور عمل می کنند و ترکیبات مضر موجود در اگزوز خودروها مانند مونوکسید کربن و هیدروکربن ها را به دی اکسید کربن و بخار آب تبدیل می کنند. علاوه بر این، اکسیدهای نیتروژن که مواد مضر و سمی هستند، در نهایت به اکسیژن و نیتروژن تبدیل می شوند. نتیجه این است که گازها و مواد مضر از مبدل کاتالیزوری عبور می کنند و به گازهای بسیار کمتر خطرناک تبدیل می شوند.

چرا شستشوی کاتالیزور کلیه خودروها با مواد نانو لازم است ؟

چرا شستشوی کاتالیست ضروری است؟
کاتالیزورها عموماً به اندازه عمر مفید خودرو دوام می آورند. اما گاهی بر اثر عوامل مختلف دچار گرفتگی می شوند و کارایی خود را از دست می دهند. در چنین شرایطی، حوادث زیر ممکن است رخ دهد:

کنترل ناکارآمد اگزوز
انتشار گازهای سمی و خطرناک در محیط زیست
کاهش عملکرد موتور خودرو
آسیب به سایر عملکردهای خودرو
چه روش هایی برای تمیز کردن و شستشوی کاتالیست مناسب نیستند؟
مقالات زیادی در اینترنت در مورد بهترین روش شستشوی کاتالیست وجود دارد، اما همه آنها دقیق نیستند و می توانند به کاتالیست و سایر قسمت های خودرو آسیب برسانند. توصیه می کنیم از روش های زیر برای تمیز کردن و شستشوی کاتالیست خودرو خودداری کنید.

تینر را داخل مخزن گاز بریزید
ممکن است مقالاتی با عنوان بهترین روش برای شستن کاتالیزور و خلاص شدن از گرفتگی آن با ریختن تینر در مخزن سوخت دیده باشید. از حلال ها در صنعت خودرو استفاده می شود، اما نه به این صورت. عاقلانه نیست که از محصولات و محصولات غیر اختصاصی که برای خودرو طراحی نشده اند در وسیله نقلیه خود استفاده کنید.

ایده پشت این ترفند این است که حلال های موجود در تینر مسدود کننده های موجود در لانه زنبوری کاتالیزور را می شکنند. اما مشکل اینجاست که این محصولات برای گردش در داخل سیستم سوخت خودرو مناسب نیستند. آنها به جای کمک به تمیز کردن کاتالیزور، به سایر قسمت های سیستم سوخت رسانی و سایر قسمت های خودرو آسیب می رسانند.

شستشوی کاتالیزور کلیه خودروها با مواد نانو یا با اسید ؟

شستشوی کاتالیزور کلیه خودروها با مواد نانو یا با اسید ؟شستشوی کاتالیزور با اسید
برخی از مبتدیان پیشنهاد می کنند که بهترین راه برای شستشوی کاتالیزور استفاده از شستشوی اسیدی است. اسیدی مانند جوهر نمک یا اسید سیتریک ممکن است به اندازه کافی قوی باشد که بتواند رسوبات داخل لانه زنبوری کاتالیست را از بین ببرد، اما مطمئناً آسیب های جبران ناپذیری به این قسمت حساس وارد می کند. شستشوی کاتالیزور با اسید سیتریک یا نمک جوهر می تواند باعث خوردگی قسمت های مختلف آن و اختلال بیشتر در عملکرد کاتالیست و از کار افتادن آن شود.

همچنین برخی دیگر شستن کاتالیست با آب را پیشنهاد می کنند که بسیار غیرمنطقی و غیرمنطقی است. زیرا اگر آب وارد کاتالیست شود نه تنها گرفتگی آن را برطرف نمی کند، بلکه باعث زنگ زدگی قسمت های مختلف کاتالیست می شود.

کاتالیزور را باز کنید
بدنه کاتالیزور خودرو یا پیچ و مهره ای است یا جوشی. اگر مهارت کافی و ابزار مناسب دارید، می توانید پیچ ​​ها را بردارید. اما برش بدنه کاتالیست کار خوبی نیست و می تواند منجر به آسیب به اجزای داخلی آن به خصوص شبکه لانه زنبوری شود. بهترین راه این است که به یک مرکز معتبر تعمیر کاتالیزور خودرو مراجعه کنید و کارشناسان این کار را برای شما انجام دهند.

تعمیر کاتالیزور هاوال h9
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

مرکز تخصصی تعمیرات کاتالیست ما با بهره مندی از تیمی حرفه ای و مجرب و با داشتن دستگاه های پیشرفته و مدرن از بهترین روش شستشوی کاتالیست برای تمیز کردن این قطعه استفاده می کند تا گرفتگی آن برطرف شده و آسیبی به سایر قسمت های کاتالیست وارد نشود. کاتالیزور و ماشین برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شستشوی کاتالیزور کلیه خودروها با مواد نانو در کاتالیست وان

بهترین روش شستشوی کاتالیست چیست؟
اکنون که روش های اشتباه شستشوی کاتالیست را می دانید، می خواهیم صحیح ترین و بهترین روش شستشوی کاتالیست خودرو را به شما آموزش دهیم.

بهترین راه برای شستشوی کاتالیست بدون حذف آن
بهترین روش شستشوی کاتالیست که نیازی به برداشتن آن نیست، استفاده از پاک کننده های مخصوص کاتالیست است. این پاک کننده ها همچنین سیستم اگزوز، سیستم سوخت رسانی و سنسورهای اکسیژن را شستشو و تمیز می کنند. البته کارشناسان معتقدند اگر سیستم اگزوز بسیار کثیف باشد یا شبکه لانه زنبوری کاتالیزور خودرو شکسته باشد، این تکنیک جواب نخواهد داد.

برای اطمینان از صحت این روش شستشوی کاتالیزور، با یک چکش یا آچار روی محفظه کاتالیست ضربه بزنید. البته دقت کنید که شدت ضربه برای ایجاد فرورفتگی یا شکستگی در بدن او کافی نباشد.

اگر بعد از ضربه زدن صدایی غیرعادی از داخل کاتالیزور شنیدید، ممکن است توری لانه زنبوری شکسته شده باشد یا رسوبات سنگینی در داخل مش جمع شده باشد که تنها با برداشتن مبدل می توان آن را از بین برد.

اما اگر صدای عجیبی نمی شنوید، مراحل زیر را دنبال کنید:

یک پاک کننده کاتالیست با کیفیت و سازگار با وسیله نقلیه خود دریافت کنید. برخی از پاک کننده ها فقط با موتورهای دیزلی یا بنزینی کار می کنند، در حالی که برخی دیگر با هر دو کار می کنند.
پاک کننده را داخل باک بنزین ماشین بریزید. برچسب برف پاک کن حاوی تمام دستورالعمل های لازم در مورد میزان و مقدار سوخت خودرو است.
پس از افزودن محلول شستشوی کاتالیست، ماشین را روشن کرده و برانید. راندن خودرو، پاک کننده را از طریق سیستم اگزوز خودرو به گردش در می آورد. برچسب برف پاک کن نشان می دهد که برای بهترین نتیجه چقدر باید رانندگی کنید.
توصیه می کنیم با سرعت موتور بالای 3000 دور در دقیقه رانندگی کنید تا مبدل کاتالیزوری به اندازه کافی داغ شود تا هرگونه گرفتگی و رسوبات باقی مانده را بسوزاند.
مراقب دماسنج ماشین خود باشید تا مطمئن شوید که بیش از حد گرم نمی شود. اگر فرآیند تمیز کردن و شستشوی کاتالیزور با موفقیت انجام شود، دود اگزوز کمتر می شود، شتاب گیری سریعتر و مصرف سوخت خودرو کمتر می شود.

بهترین راه برای شستشوی کاتالیست جداسازی آن است
اگر با روش اول به نتیجه دلخواه نرسیدید، برای رفع آلودگی و رفع انسداد شبکه لانه زنبوری، باید آن را از محل نصب شده خارج کنید. فرآیند جداسازی کاتالیزور نیازمند دانش و مهارت کافی است. بنابراین اگر در این زمینه تخصص و تجربه ندارید، هرگز به تنهایی این کار را انجام ندهید. در عوض، خودروی خود را به یک مرکز تعمیر مبدل کاتالیزوری ببرید تا با بهترین روش شستشوی مبدل کاتالیزوری، آن را تمیز کرده و از شر هرگونه آلودگی و رسوب پاک کنند. تیم متخصص و مجرب ما کاتالیزور خودروی شما را با بهترین مواد استاندارد شستشو می دهند تا به حداکثر کارایی خود دست یابد و طول عمر بیشتری داشته باشد.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با بهترین روش شستشوی کاتالیست آشنا کرده ایم. توصیه می کنیم برای تمیز کردن کاتالیزور خودرو هرگز از روش های غیر اصولی مانند شستشوی کاتالیست با نمک یا اسید سیتریک استفاده نکنید. زیرا این روش ها نه تنها موثر نیستند، بلکه می توانند به قسمت های مختلف کاتالیزور آسیب وارد کنند تا جایی که مجبور به تعویض آن شوند. اگر معتقدید کاتالیزور خودرو شما به درستی کار نمی کند آن را به مرکز تخصصی ما ببرید تا با دستگاه های پیشرفته عیب یابی مشکل را بررسی کرده و بهترین راه حل را برای تمیز کردن و تعمیر کاتالیزور خودرو به شما پیشنهاد دهیم. برای اطلاع از هزینه تمیز کردن کاتالیست با ما تماس بگیرید.

تعمیر کاتالیزور

خرید کاتالیزور

امتیاز مطلب post