خرید کاتالیزور ضایعاتی : کاتالیزورهایی که عمر آن ها تمام شده است و غیر قابل استفاده می باشند، به آن ها کاتالیزورهای ضایعاتی گفته می شود که دیگر ارزش استفاده کردن در داخل خودرو را ندارند. کاتالیزورهای ضایعاتی شاید در نگاه اول فقط یک تکه آهن بی مصرف باشند، ولی با بازیافت کاتالیزورهای ضایعاتی می توان فلزات ارزشمند به کار رفته در آن را به دست آورد. کاتالیزورهای ضایعاتی ابتدا به خاک کاتالیزور تبدیل می شوند پس از آن می توان با ابزارها و مواد شیمیایی مخصوص، فلزات ارزشمند آن را به دست آورد.

ارزشمندترین فلزی که داخل کاتالیزور استفاده شده است، فلزات گروه پلاتین می باشد و پلاتین با توجه به خاصیت هایی که دارد، یکی از ارزشمندترین فلزات جهان می باشد که در بسیاری از صنعت ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این صنعت ها، ساخت کاتالیزور می باشد و فلزات گروه پلاتین به دلیل خاصیت ضد آلایندگی که دارند، در کاتالیزور خودرو از آن استفاده می شود و میزان آلایندگی های خودرو را به بیش از 90 درصد کاهش می دهد.

طول عمر کاتالیزور خودرو بستگی به میزان استفاده از خودرو و شرکت سازنده کاتالیزور دارد اما به طور میانگین طول عمر کاتالزور خودرو بین 3 الی 4 سال می باشد و البته این مقدار در خودروهای خارجی و داخلی کمی متفاوت است. کاتالیزورهای ضایعاتی در تعمیرگاه های تعویض کاتالیزور به صورت یک جا با قیمتی توافقی به افرادی که در زمینه بازیافت خاک کاتالیزور فعالیت می کنند. مجموعه کاتالیست وان در زمینه خرید کاتالیزور ضایعاتی هم فعالیت می کند و برای خرید خاک کاتالیزور می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

علائم پایان عمر کاتالیزور

  • علائم پایان عمر کاتالیزورافزایش سوخت

یکی از علائم خرابی یا پایان عمر کاتالیزور، افزایش سوخت می باشد که باعث می شود باک خودرو شما زودتر خالی شود و باید کاتالیزور خودرو خود را تعویض کنید.

  • بالا رفتن حرارت موتور
قیمت خاک کاتالیزور خودروهای داخلی
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

گازهای حاصل از احتراق موتور از طریق کاتالیزور خارج می شوند و اگر کاتالیزور خودرو دچار گرفتگی شده باشد و یا خاصیت خود را از دست داده باشد، این گازها به خوبی خارج نمی شوند و باعث بالا رفتن حرارت موتور خودرو می شود و اگر به موقع کاتالیزور خودرو خود را تعویض نکنید، به موتور آسیب وارد می شود.

  • کاهش شتاب خودرو

اگر گازهای حاصل از احتراق موتور به طور کامل از کاتالیزور خارج نشود و در کاتالیزور گرفتگی وجود داشته باشد، شتاب خودرو کاهش پیدا می کند و برای جبران شتاب، هر چه به خودرو بیشتر فشار بیاوریم حرارت موتور خودرو بیشتر می شود.

  • بوی نامطبوع

وجود بوی نامطبوع حاصل از احتراق موتور در داخل خودرو یکی از علائم پایان عمر کاتالیزور می باشد و این گازها بار دیگر به موتور خودرو باز می گردند و مقداری از آن به داخل خودرو راه پیدا می کنند.

  • رد شدن در تست آلایندگی

ماشین های ایرانی پس از 5 سال کارکرد باید هر سال برای معاینه فنی خودرو اقدام نمایند و اگر در تست های آلایندگی رد شوند، یکی از علائم آن پایان عمر کاتالیزور خودرو می باشد که باید آن را تعویض کنید و بار دیگر در تست های آلایندگی شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: خاک کاتالیزور چقدر ارزش دارد

خرید کاتالیزور ضایعاتی و خاک کاتالیزور

اگر قصد فروش کاتالیزورهای ضایعاتی خود را دارید، برای خرید کاتالیزور ضایعاتی خود می توانید با مجموعه کاتالیست وان تماس حاصل نمایید و این مجموعه خریدار خاک کاتالیزور شما می باشد. همچنین کاتالیست وان یک مرکز تخصصی تعمیر و تعویض انواع کاتالیزور خودروهای داخلی و خارجی می باشد و این خدمات با بهترین کیفیت به شما مشتریان عزیز ارائه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید خاک کاتالیزور خودرو می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.( تعمیر کاتالیزور )