ارزش خاک کاتالیزور : کاتالیزور یا کاتالیست قسمتی اجزای خودرو می باشد که و خاک کاتالیزور قسمتی از ضایعات خودروهایی است که از تعمیر کاتالیزور فرسوده به وجود می آید و در این مطلب قصد داریم در ارزش خاک کاتالیزور مطالبی در اختیار شما قرار دهیم. این روزها بازار خرید و فروش ضایعات بسیار رونق گرفته است و در آن خرید و فروش خاک کاتالیزور دیده می شود و برای خیلی ها سوال پیش می آید که قطعات ضایعات کاتالیزور چه ارزشی دارد؟

همان طور که گفتیم کاتالیزور یکی از اجزای بسیار مهم خودرو به شمار می رود که نقش بسیار مهمی در آلایندگی خودرو دارد و تمامی خودروها دارای یک کاتالیزور می باشند دودهای حاصل از احتراق موتور از داخل آن عبور می کند و اگر کاتالیزور نباشد، این گازهای سمی در هوا پخش می شوند و بسیار خطرناک می باشند. عمر کاتالیزورها به نسبت کارکرد آن ها بستگی دارد و پس از آن دیگر قابل استفاده نمی باشد و به ضایعات تبدیل می شود.

کاتالیزور خودرو از فلزهای با ارزشی ساخته شده است که همین باعث می شود تا گازهای سمی حاصل از احتراق موتور به آن جذب شوند. ارزش خاک کاتالیزور یا همان ضایعات کاتالیزور به قدری است که فلزات آن به صورت جداگانه خرید و فروش می شود. فلزی که در ساخت کاتالیزور خودروها به کار می رود، شامل پلاتین، پالادیوم و رودیوم می باشد و بازیافت کاتالیزور بسیار ارزشمند می باشد و برای همین ارزش خاک کاتالیزور بسیار بالا است.

فلزات موجود در کاتالیزور ( ارزش خاک کاتالیزور )

ارزش خاک کاتالیزور

همان طور که گفتیم، اصلی ترین و گرانبهاترین فلزات داخل کاتالیزور خودرو، پلاتین، پالادیوم و رودیوم می باشد که می توان این فلزات را از ضایعات کاتالیزور به دست آورد و همین فلزات باعث بالا رفتن ارزش خاک کاتالیزور می شود. به غیر از فلزاتی که نام بردیم، بدنه کاتالیزورها از سرامیک یا فولاد ساخته می شود و علاوه بر فلزات نام برده شده، مقدار قابل توجهی آهن، مس، نیکل، اکسید منیزیوم، اکسید سیلیسیوم، اکسید سریم و اکسید آلومینیوم وجود دارد و البته با توجه به نوع کاتالیزور، این مواد اولیه در آن ها ممکن است متغیر باشد.

خرید کاتالیست
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

این روزها ارزش فلزات به قدری بالا رفته که باعث بالا رفتن ارزش خاک کاتالیزور هم شده است و با استفاده از ضایعات کاتالیزورهایی که فرسوده شده اند می توان درآمد کسب کرد. بسیاری از مردم با خرید کاتالیزورهای فرسوده که در اکثر تعمیرگاه ها وجود دارند، آن ها را با روش های مخصوص بازیافت می کنند تا فلزات با ارزش آن را به دست آورند و با فروش آن می توانند پول بسیار خوبی به دست آورند.

ارزش خاک کاتالیزور و بازیافت کاتالیزور

ارزش خاک کاتالیزور

کاتالیزور خودروها با توجه به آن که داخل آن ها فلزات با ارزشی به کار رفته است قیمت بالایی دارند و این قیمت در ماشین های گران قیمت بسیار بیشتر می باشد. نوع کاتالیزور نسبت به فلزات ارزشمندی که داخل آن به کار رفته است بسیار مهم می باشد و هر کاتالیزور فلزات گرانبهای بیشتری داشته باشد، در کل ارزش خاک کاتالیزور آن بیشتر است. برای بازیافت کاتالیزور روش های اصولی وجود دارد و باید حتما تجربه این کار را داشته باشید و در غیر این صورت انجام این کار خطرناک می باشد.

فلزات پلاتین، پالادیوم و رودیوم مهمترین فلزات به کار رفته در داخل کاتالیزور می باشد که با نحوه صحیح بازیافت کاتالیزور می توان آن ها را استخراج کرد. ارزش خاک کاتالیزور زمانی مشخص می شود که بازیافت و استخراج آن به درستی انجام شده باشد. استخراج فلزات از کاتالیزور یک کار شیمیایی می باشد و فردی که قصد انجام این کار را دارد، باید به تمام ابزارها و مواد شیمیایی که برای انجام این کار لازم است آشنایی داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مجموعه کاتالیست وان تماس گرفته تا کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی نمایند.

عمر مفید کاتالیست خودرو

چک کاتالیزور خودرو

خرید کاتالیزور ضایعاتی

امتیاز مطلب post